با این سایت‌ها از هیاهوی روزمره فاصله بگیرید و به درون طبیعت شیرجه بزنید!

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
منظره سرسبز با رودخانه در روز روشن
وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به شما امکان می‌دهند که صدای گوش‌نواز طبیعت را بشنوید.
تبلیغات

معمولاً بیشتر انسان‌ها هنگام ناراحتی، اضطراب یا حتی عصبانیت ترجیح می‌دهند به موسیقی گوش دهند. طبع موسیقی افراد متفاوت است و هرکسی با موسیقی و خواننده‌ی مورد علاقه‌ی خود آرام می‌گیرد.

تحقیقات همواره نشان داده که قرار گرفتن در طبیعت و گوش‌دادن به صداها، اثر به مراتب بیشتر و مفیدتری از موسیقی دارد. گوش‌دادن به صداهای موجود در طبیعت علاوه‌بر کاهش استرس و اضطراب، بهره‌وری انسان را نیز افزایش می‌دهد. 

اگر قصد دارید کمی خود را از هیاهو و مشغله‌ی زندگی رها کنید، توصیه می‌کنیم حتماً وارد وب‌سایت‌هایی شوید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

وب‌سایت CalmSounds

صفحه اصلی سایت CalmSound

همه‌ی انسان‌ها گاهی دوست دارند به صدای برخورد امواج به ساحل و صدای جنگل در یک روز آفتابی گوش دهند. اگر امکان قرارگیری در چنین موقعیت‌هایی را ندارید، حداقل می‌توانید به صداهای آن دسترسی داشته باشید.

از این‌رو سایت CalmSound ارزش چک‌کردن را دارد. این وب‌سایت حاوی ۶ قطعه موسیقی اصلی از صدای طبیعت و چندین ویدئو از جمله آبشار نیاگارا است.

سایت CalmSound صداهای طبیعت را در قالب فایل MP3 برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

وب‌سایت Earth FM

صفحه اصلی سایت Earth FM

کره‌ی زمین پر از جاذبه‌های طبیعی متنوع است که می‌توان در آن‌ها صداهای منحصربه‌فردی پیدا کرد. اگر قصد دارید تجربه‌ی جدیدی از طبیعت‌گردی و حس نوستالژی را داشته باشید، وب‌سایت Earth FM برای شما جذاب خواهد بود.

در وب‌سایت Earth FM می‌توانید صداهای طبیعت را از نقاط مختلف کره‌ی زمین گوش دهید. تنها کافی است در هر نقطه‌ای از نقشه کلیک کنید تا صداهای مربوط به آن منطقه پخش شود.

همچنین می‌توانید در Earth FM صداهای موردعلاقه‌ی خود را در یک لیست مجزا جمع کنید تا بعدها بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

وب‌سایت A Soft Murmor

صفحه اصلی سایت پخش موسیقی طبیعت

وبسایت A Soft Murmor بسیار شبیه به Noisli است؛ اما برخلاف آن به شما کمک می‌کند تا در محیط وب، صداهای مورد علاقه‌ی خود را ترکیب کنید.

در این‌ وب‌سایت صداهای منحصر به فرد و زیبای پرتعدادی فراهم شده است. برخلاف Noisli، این وب‌سایت نسخه‌ی اپلیکیشن اندرویدی نیز دارد.

وب‌سایت ویکی‌پدیا

بخش صوتی وب سایت ویکی پدیا

این روش بسیار متفاوت‌تر از وب‌سایت‌های قبلی است؛ زیرا با هربار ویرایشی که در ویکی‌پدیا صورت می‌گیرد، یک صدا از طبیعت در سایت listen.hatnote.com پخش می‌شود.

برای گوش دادن به صداهای طبیعت نیز می‌توانید به Hatnote مراجعه کنید. احتمالاً این وب‌سایت ایده‌ای از خود ویکی‌پدیا است.

ویکی‌پدیا پروژه‌ای همگانی است که هر کسی از نقاط مختلف کره‌ی زمین می‌تواند در آن سهیم باشد. معمولاً کاربران در ویکی‌پدیا با باز کردن حساب کاربری، می‌توانند ویرایش‌های مورد نظر خود را انجام دهند تا در نهایت ویکی‌پدیا به یک سایت جامع و کاربردی برای استفاده‌ی انسان‌ها تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات