با این ۵ وب‌سایت به گذشته سفر کنید!

شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
وب‌گردی با لپ‌تاپ گیمینگ Stealth 15 A13V ام‌اس‌آی
در این مقاله پنج وب‌سایت‌ قدیمی را معرفی می‌کنیم که بسیار خاطره‌انگیزند.
تبلیغات

انجام بازی‌ها و سر زدن به وب‌سایت‌هایی که روی پلتفرم‌ها و کنسول‌های قدیمی تجربه می‌کردیم همواره باعث تجدید خاطرات گذشته می‌شود.

تصور کنید که می‌خواهید برای ساعاتی استراحت کنید. گوشی خود را در دست می‌گیرید و مشغول وب‌گردی می‌شوید و به سایت‌های مختلف سر می‌زند. برخی از آن‌ها ممکن است سایت‌هایی قدیمی باشند که روزی ما را پشت کامپیوترمان شگفت‌زده می‌کردند. 

نوستالژی‌ همواره برایمان جالب بوده است؛ مانند زمانی که تبلیغ ویدئویی قدیمی را مشاهده می‌کنیم، موسیقی قدیمی را گوشی‌ می‌دهیم یا بازی‌های قدیمی را انجام می‌دهیم.

در این مقاله، به پنج مورد از سایت‌های قدیمی خاطره‌انگیز اشاره می‌کنیم.

صفحه‌ی On This Day فیسبوک

موبایلی در دستان یک شخص درحال نمایش فیسبوک

فیسبوک از سال ۲۰۰۴ فعالیتش را آغاز کرد. بسیاری از کاربران از همان ابتدای کار خاطرات زیادی از این شبکه‌ی اجتماعی محبوب دارند که معمولاً اکثر آن‌ها خاطرات شخصی است.

فیسبوک قابلیتی به نام On This Day ارائه کرده است که مشاهده‌ی پست‌های قدیمی را امکان‌پذیر می‌کند.

همچنین می‌توانید در اپلیکیشن فیسبوک با جست‌وجوی عبارت On This Day، آن را را پیدا کنید. در این صفحه تصاویر و پست‌های قدیمی بسیاری وجود دارد و خواندن و تماشای آن خاطرات بسیاری را زنده خواهد کرد.

وب‌سایت Nostalgia Machine

اسکرین‌شات از صفحه‌ی اصلی سایت The Nostalgia Machine

موسیقی‌ همواره جزو چیزهایی است که خاطرات زیادی را زنده می‌کند. سایت Nostalgia Machine به کاربران این امکان را می‌دهد که ابتدا یک سال مشخص را انتخاب کنند، سپس این سایت تمامی موسیقی‌های محبوب آن سال را نمایش می‌دهد و می‌توانید به آن‌ها گوش کنید.

وب‌سایت‌های My90sTV و My80sTV و My70sTV

تلویزیون قدیمی درحال نمایش فیلم با منویی از محتواهای مختلف در کنار آن

افراد بسیاری علاوه بر موسیقی، با تبلیغات و شوهای تلویزیونی نیز خاطره دارند. شاید قبلاً برخی از این شوهای تلویزیونی را تماشا کرده باشید، زیرا همواره خاطرات شیرینی را زنده می‌کنند. اگر می‌خواهید دوباره این احساس را تجربه کنید، می‌توانید به این سه وب‌سایت سر بزنید.

در این وب‌سایت‌ها می‌توانید تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی مربوط به دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی را مشاهده کنید.

وب‌سایت Sndtst

مجموعه‌ای از اعداد به‌رنگ آبی در پس زمینه‌ی مشکی

اگر جزو افرادی هستید که با بازی‌های قدیمی خاطرات فراوانی دارید و موسیقی آن‌ها همواره برایتان لذت‌بخش است، می‌توانید به این وب‌سایت سر بزنید که در آن کلکسیون کاملی از موسیقی‌ بازی‌های قدیمی وجود دارد.

بهترین سایت های جهان؛ جذاب ترین وبسایت‌ هایی که از وجودشان خبر ندارید
بهترین سایت های جهان؛ جذاب ترین وبسایت‌ هایی که از وجودشان خبر ندارید
مطالعه '27

بازی کلاسیک ویندوز ۳٫۱

5FB

اگر جزو کاربران قدیمی ویندوز هستید، به احتمال زیاد با بازی کلاسیک ویندوز ۳٫۱ آشنایید. در آن زمان، کنسول‌های بازی به اندازه‌ی امروز محبوب نبودند. یکی از سایت‌ها، اقدام به شبیه‌‌سازی بازی قدیمی ویندوز ۳٫۱ به نام Ski کرده است که می‌توانید به صورت آنلاین آن را بازی کنید.

آیا این سایت‌ها خاطرات قدیمی را برایتان زنده کرد؟ شما چه سایت‌هایی را در این خصوص می‌شناسید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات