بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی برای برخی افراد به معضلی بزرگ تبدیل شده است؛ در این مقاله بهترین سایت های فارسی و خارجی رایگان آموزش زبان را معرفی می کنیم.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، یادگیری آنلاین زبان انگلیسی مدنظر افراد بسیاری قرار گرفته است. یادگیری زبان در خانه علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه، موجب می‌شود زمان بیشتری را برای صرف کارهای دیگر دراختیار داشته باشید؛ به‌خصوص این‌ روزها که اکثر افراد شاغل هستند و کمتر می‌توانند برای امور دیگری مانند کلاس‌رفتن وقت بگذارند و ترجیح می‌دهند بسیاری از دوره‌ها ازجمله زبان انگلیسی را در خانه آموزش ببینند.

راه‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی و کانال‌ های تلگرام آموزش زبان اشاره کرد. تمامی این روش‌ها می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند؛ اما در‌این‌میان، وب‌سایت‌هایی نیز هستند که بدون هزینه زبان انگلیسی را به‌صورت آنلاین آموزش می‌دهند. در این مطلب، قصد داریم تعدادی از وب‌سایت‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها زبان انگلیسی خود را به بهترین شیوه تقویت کنید.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان خارجی

ابتدا با فهرستی از بهترین وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی خارجی آشنا می‌شویم و سپس، سراغ بهترین سایت‌های ایرانی خواهیم رفت.

BBC Learning English

وب‌سایت BBC Learning English

وب‌سایت BBC Learning English باتوجه‌به محتوای باکیفیتی که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید مهارت‌های شنیداری انگلیسی خود را به بهترین شکل بهبود دهید. زبان این سایت در حالت‌ کلی انگلیسی است؛ اما درصورت تمایل، می‌توانید آن را به فارسی یا زبان‌های دیگر تغییر دهید.

این وب‌سایت برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته‌ی انگلیسی طراحی شده است و ازطریق ویدئوهای مختلف و پادکست زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. ویدئوها و پادکست‌ها بر موضوعات مختلفی تمرکز دارند و نحوه‌ی تلفظ لغات و عبارات را به‌طور کاربردی توضیح می‌دهند.

یکی از آموزش‌های هیجان‌انگیز این وب‌سایت، پادکست‌های ۶ دقیقه‌ای آن است که هربار با موضوعی متفاوت تلاش می‌کند لغات جدیدی را آموزش دهد و درصورت تمایل، می‌توانید ویدئو مدنظر را با فرمت‌های مختلف دانلود کنید. همچنین، با دنبال‌کردن صفحه‌های مختلف BBC Learning English در یوتیوب، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام به نکاتی سریع برای یادگیری انگلیسی دست پیدا کنید.

LearnEnglish

وب‌سایت Learn English

وب‌سایت LearnEnglish تعداد زیادی دوره، ویدئو، بازی، پادکست‌های تعاملی برای یادگیری افراد با سطح‌های مختلف را شامل می‌شود. درواقع، در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، این وب‌سایت آموزش‌های لازم و مناسب را به شما ارائه می‌دهد.

LearnEnglish به سه بخش اصلی مهارت‌ها و گرامر و تمرین آیلتس تقسیم می‌شود و هریک از بخش‌ها از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و درس‌های مهمی برخوردارند که برای سطوح مختلف زبان طراحی شده‌اند. برای مثال، اگر مبتدی هستید و قصد دارید روی نوشتارتان کار کنید، با پرکردن فرم‌ها و نوشتن متن‌های ساده می‌توانید شروع کنید؛ درحالی‌که برای زبان‌آموزان پیشرفته درس‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی نوشتن مقاله، گزارش، مقاله و تکالیف دانشگاه در نظر گرفته شده است.

Lingua

صفحه‌ی اول سایت Lingua

وب‌سایت Lingua فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ی بسیاری را به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها ارائه می‌کند که براساس خواندن و نوشتن و گوش‌دادن دسته‌بندی شده‌اند؛ بنابراین، قبل از پاسخ‌دادن به مسابقه یا تکمیل تمرین، متن کوتاهی را بخوانید و گوش کنید. همان‌طور‌که گفتیم، این آزمون‌ها کوتاه هستند و تنها پنج سوال را شامل می‌شوند و صداهای ضبط‌شده‌ی یک متن را با بیش از یک لهجه می‌توانید گوش دهید.

لینگوا سطوح مختلف آموزشی از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود و منبع مناسبی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و خواندن است. این وب‌سایت آموزش‌های بسیاری را به‌‌رایگان دراختیارتان قرار می‌دهد؛ اما برای دسترسی به فعالیت‌های بیشتر و گسترده‌تر، می‌توانید با پرداخت هزینه برای حساب پریمیوم ثبت‌نام کنید.

Duolingo

وب‌سایت Duolingo

در وب‌سایت Duolingo، می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را از سطح پایه شروع کنید یا برای رفتن به سطوح پیشرفته‌تر، در آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنید. این وب‌سایت واژگان و گرامر جدید را ازطریق بازی‌های کوتاه پنج‌دقیقه‌ای و آزمون‌های متنوع آموزش می‌دهد. هر درس با تصاویر و انیمیشن‌های بسیار زیبا همراه است تا برای کاربر سرگرم‌کننده‌تر و با جذابیت بیشتری همراه باشد.

با دولینگو وادار می‌شوید که از همان ابتدا ساختن جملات جدید را شروع کنید و کلماتی که یاد گرفته‌اید، در متن به‌کار ببرید. همچنین، این امکان برایتان فراهم است تا برای خودتان اهدافی تعیین کنید و پیشرفتتان را هنگام استفاده از وب‌سایت یا برنامه ببینید. ناگفته نماند که بعد از کامل‌کردن دوره‌ها و برای بازشدن دوره‌ی جدید نیز، باید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

از قابلیت‌های مهم دولینگو می‌توان به این موضوع اشاره کرد که روزانه تنها پنج دقیقه از زمان شما را می‌گیرد و با خیال راحت می‌تواند به کارهای دیگرتان برسید.

English Central

سایت English Central

English Central با درس‌های شنیداری و درجه‌بندی گفتار تلفظ‌های استاندارد را دراختیارتان قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری و گفتاری‌تان به‌سرعت بهبود یابند. این وب‌سایت بر یادگیری ازطریق ویدئو تمرکز می‌کند؛ بدین‌صورت که ابتدا باید ویدئو را تماشا و سپس کلمات را تمرین و ذخیره کنید.

درنهایت، تمام خطوط را بررسی و تلفظ می‌کنید و برنامه‌ی تشخیص گفتار به شما می‌گوید که گفتارتان چقدر با ویدئو اصلی مطابقت دارد. انواع مختلفی از ویدئوها وجود دارد؛ از گزینه های بسیار آهسته و ساده برای مبتدیان گرفته تا کلیپ‌های پیشرفته‌تر برای کاربران پیشرفته‌تر.

نکته‌ی مهم دیگر این است که اگر به‌کمک بیشتری نیاز داشته باشید، درس آنلاین را به‌همراه مربی حرفه‌ای می‌توانید رزرو کنید. مربی مهارت‌های شنیداری و گفتاری و تلفظ شما را آزمایش می‌کند و با ویدئوهای توصیه‌شده‌ای که باید با آن‌ها یاد بگیرید، برنامه‌ی درسی شخصی برایتان طراحی می‌کند.

TalkEnglish.com

وبسایت Talk English

اگر به‌دنبال ابزاری برای تقویت مکالمه‌ی خود هستید، TalkEnglish.com یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در این وب‌سایت، می‌توانید صحبت‌کردن، شنیدن، تلفظ، گرامر و واژگان انگلیسی را ازطریق درس‌های صوتی، آزمون‌ها، عبارت‌هایی با محوریت موضوع‌های مختلف، برنامه‌های کاربردی مفهومی و دیالوگ‌ها یاد بگیرید. آموزش‌های این وب‌سایت تا حدی ساده، اما بسیار مؤثرند.

TalkEnglish مهارت‌های شنیداری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و نود درس مختلف درباره‌ی تمرین صحبت‌کردن با نکته‌ها و الگوها و جمله‌های ارزشمند را دراختیارتان قرار می‌دهد.

Phrasemix

سایت Phrasemix

با Phrasemix می‌توانید عباراتی را یاد بگیرید که در موقعیت‌های مختلف زندگی مانند دوست‌یابی و غذاخوردن و مصاحبه‌ی شغلی مفید و کاربردی هستند. درواقع، این وب‌سایت بر عباراتی تمرکز دارد که افراد در مکالمات واقعی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این جملات کاملاً واضح بیان می‌شوند تا کاربر بتواند به‌راحتی آن‌ها را درک کند.

یادگیری عبارات و بهبود مهارت‌های شنیداری شما را برای یادگیری جامع‌تر زبان انگلیسی آماده می‌کنند. درصورت تمایل، می‌توانید اپلیکیشن Phrasemix را دانلود کنید و حتی زمانی‌که در حال حرکت هستید، با استفاده از گوشی هوشمند آموزش را ادامه دهید. این وب‌سایت آموزش‌های رایگان نیز دارد که برای داشتن امکانات بیشتر، باید به نسخه‌ی پریمیوم بروید.

WordReference

وب‌سایت WordReference

‌وب‌سایت WordReference منبعی عالی برای یافتن تعاریف انگلیسی و ترجمه به زبان‌های دیگر به‌حساب می‌آید؛ اما آنچه وردرفرنس را از دیگر وب‌سایت‌های یادگیری زبان متمایز می‌کند، انجمن یا محل تبادل‌نظر است که در آن می‌توانید با زبان‌آموزان انگلیسی از سراسر جهان تعامل برقرار کنید.

در این بخش، می‌توانید درباره‌ی عبارات بومی، اصطلاحات، عبارات، تلفظ یا هر موضوع موردنیاز دیگری سوال کنید. همچنین، این امکان برایتان فراهم است که برای یافتن پاسخ پرسش‌هایی که قبلاً مطرح کرده‌اید، بخش تبادل‌نظر را مرور کنید. گفته می‌شود که این بخش محیطی بسیار مفید و دوستانه دارد که در آن بسیاری از نکات کاربردی و روال مطالعه و توصیه‌های زبان‌آموزان دیگر را کشف خواهید کرد.

بهترین وب‌سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان فارسی

بسیاری از وب‌سایت‌هایی که قبل‌تر معرفی کردیم، قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را ندارند و زبان اصلی‌شان انگلیسی است؛ ازاین‌رو، ممکن است برخی از افراد بخواهند آموزش زبان انگلیسی را با وب‌سایت‌های فارسی شروع کنند. تعداد وب‌سایت‌های ایرانی برای آموزش زبان انگلیسی به‌اندازه‌ی وب‌سایت‌های خارجی نیست و قدرت انتخاب کمتری دارید؛ بااین‌حال، درادامه برخی از بهترین وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان فارسی را معرفی می‌کنیم.

بیاموز

صفحه‌ی اصلی وب‌سایت بیاموز

بیاموز یکی از وب‌سایت‌های آموزش زبان فارسی است که از آن برای یادگیری سریع زبان می‌توانید استفاده کنید. این وب‌سایت افزون‌بر زبان انگلیسی، زبان‌های دیگری نیز ازجمله آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، اسپانیایی و عربی را نیز آموزش می‌دهد.

بیاموز کتابخانه‌ی بزرگی از واژه‌های مختلف دارد که امکان یادگیری زبان را برای تمام سطوح از مبتدی گرفته تا پیشرفته فراهم می‌کند. علاوه‌براین، می‌تواند گرامر و تلفظ شما را نیز بهبود بخشد. این وب‌سایت از نرم‌افزار آموزش زبان نیز برخوردار است که ازطریق فروشگاه گوگل می‌توانید آن را دانلود کنید. از دیگر ویژگی‌های این وب‌سایت می‌توان به دیکشنری اشاره کرد که برای دسترسی به آن باید وارد آن شوید.

چرب‌زبان

وب‌سایت چرب زبان

چرب‌زبان یکی دیگر از وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان فارسی به‌شمار می‌آید که درزمینه‌ی آموزش رایگان زبان‌های مختلفی ازجمله انگلیسی و آلمانی و فرانسوی فعالیت می‌کند. این وب‌سایت با ارائه‌ی روش‌ها و دوره‌های مختلف مانند یادگیری سریع زبان انگلیسی، درس‌های صوتی، آموزش مکالمه و تلفظ سعی می‌کند به بهترین شیوه کارآموز را در پیداکردن مسیر خود راهنمایی کند.

چرب زبان دوره‌ای ویژه‌ برای افرادی دارد که می‌خواهند در آزمون‌های مختلفی مانند آیلتس و تافل و غیره شرکت کنند. در این وب‌سایت، به منابع دیگری مانند کتاب و داستان‌های کوتاه با ترجمه، فیلم، کارتون و موسیقی نیز برای یادگیری هرچه‌بیشتر زبان دسترسی خواهید داشت.

زبان‌افزا

سایت زبان‌افزا

نحوه‌ی یادگیری زبان انگلیسی در وب‌سایت زبان‌افزا کمی با وب‌سایت‌های فارسی دیگر متفاوت است؛ بدین‌ترتیب که در وب‌سایت ثبت‌نام می‌کنید و زبان‌افزا به‌صورت روزانه ایمیلی به آدرس الکترونیکی شما ارسال می‌کند. هر ایمیل شامل یک کلمه‌ی جدید و تکرار کلمات گذشته است.

در این وب‌سایت، هر زبان آموز آموزش اختصاصی خود را دارد و لغات نیز بر این‌ اساس ارسال می‌شوند. زبان‌افزا این امکان را نیز فراهم می‌کند تا درصورت صرف‌نظر از دریافت ایمیل‌ها، بتوانید اشتراکتان را لغو کنید. همچنین، تنها درصورتی لغت جدید را دریافت خواهید کرد که ایمیل گذشته را مشاهده کرده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات