بهترین سایت های جهان؛ جذاب ترین وبسایت‌ هایی که از وجودشان خبر ندارید

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 27 دقیقه
وب‌سایت‌های سرگرم‌کننده‌ای در دنیای مجازی وجود دارند که کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد. در این مطلب، قصد داریم چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

چندین سرگرمی آنلاین برای مواقعی که حوصله‌تان سر رفته وجود دارد که یکی از آن‌ها چک کردن وب‌سایت‌های مختلف است. اگر دوست دارید با سایت‌های کاربردی‌ و جذاب بیشتری آشنا شوید که احتمالا روزی برایتان کارایی خواهند داشت، اصلا این مقاله را از دست ندهید.

درحال‌حاضر، میلیاردها وب‌سایت توسعه یافته‌اند؛ پس هرچه هم که در اینترنت گشت‌وگذار کرده باشید، امکان ندارد همه‌ی وب‌سایت‌های جذاب و کاربردی را دیده باشید. همیشه گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید به پوشه‌ی بوک‌مارک‌های خود اضافه کنید.

در این مقاله، قصد داریم وب سایت‌های جالبی را معرفی کنیم که به‌احتمال‌ زیاد از وجودشان خبر ندارید. به این نکته توجه کنید که وب‌سایت‌های مذکور به‌ترتیب حروف انگلیسی معرفی شده‌اند.

10MinuteMail

اسکرین شات وب سایت 10 Minute Mail

برای استفاده از خدمات اکثر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها باید در آن‌ها ثبت‌نام کنید. ثبت‌نامی که تنها برای دریافت لینک فعال‌سازی حساب کاربری انجام می‌شود. بااین‌حال، مشکل آنجایی است که شرکت‌ها پس از به‌دست‌آوردن ایمیلتان، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی آزاردهنده را شروع می‌کنند. اگر چنین موضوعی برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید ایمیلتان را از پیام‌های تبلیغاتی خالی نگه دارید، از وب‌سایت 10MinuteMail استفاده کنید.

همان‌طورکه از نامش می‌توان فهمید، 10MinuteMail سرویسی برای ساخت ایمیل موقت است که فقط ۱۰ دقیقه اعتبار دارد.

360Gigapixels

اسکرین شات وب سایت 360 Gigapixels

یکی از وب‌سایت‌های جالب جهان که تصاویر چند گیگاپیکسلی پانورامای ۳۶۰ درجه از شهرهای معروف جهان مثل لندن و نیویورک را دراختیارتان قرار می‌دهد.

A Soft Murmur

اسکرین شات وب سایت A Soft Murmur

وب‌سایتی کاربردی که در آن می‌توانید با حرکت چند اسلایدر، صدای آرامش‌بخش مدنظرتان را ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید با حرکت اسلایدر باران و رعدوبرق، حس کار‌کردن در روز بارانی را شبیه‌سازی کنید.

Adobe Color

اسکرین شات وب سایت Adobe Color

این وب‌سایت که شرکت ادوبی ساخته است، رنگ‌های مکمل را مشخص می‌کند که یکی از ابزارهای کاربردی برای گرافیست‌ها و طراحان تلقی می‌شود. کد رنگ مدنظرتان را وارد کنید تا رنگ‌های مکمل آن نمایش داده شود.

Adobe Spark

اسکرین شات صفحه معرفی Adobe Spark

با Adobe Spark می‌توانید در چند دقیقه تصاویر گرافیکی زیبایی برای رسانه‌های اجتماعی، ویدیوهای کوتاه و صفحات وب ایجاد کنید. این وب‌سایت هزاران الگوی آماده برای استفاده دارد که کار کاربران را بسیار راحت‌تر می‌کند.

Spark از سه اپ داخلی بهره می‌برد: Spark Post و Spark Page و Spark Video. هر کدام از این‌ها بر ارائه بهترین تجربه تمرکز دارند. برای آغاز کار نیازی به پرداخت پول نیست؛ اما به‌مرورزمان می‌توانید پلن‌های شخصی یا تیمی آن را امتحان کنید.

AudioCheck

اسکرین شات وب سایت AudioCheck

وب‌سایت AudioCheck ابزاری کامل برای آزمایش هدفون است که به‌کمک آن می‌توانید گستره‌ی دینامیکی، دامنه‌ی فرکانس، عمق صدای بیس، توازن صدای چپ و راست و دیگر مشخصات هدفون خود را بیازمایید.

Canva

اسکرین شات صفحه معرفی Canva که از قابلیت های آن می گوید

یکی از بهترین وب‌سایت‌‌ها برای ساخت تصاویر گرافیکی و کاور ویدئوها Canva است. این سرویس کاربران بسیاری از سراسر جهان دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ویرایش محسوب می‌شود. می‌توانید به‌کمک آن در چند دقیقه تصاویر زیبایی برای پست‌های فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و... ایجاد کنید.

هزاران تمپلیت شگفت‌انگیز و زیبا نیز در وب‌سایت مذکور وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. برای Canva وب‌سایت و اپلیکیشن تلفن همراه توسعه یافته است و می‌توانید از هر دو استفاده کنید.

Can You Run It

صفحه ای از سایت can you run it که درباره کانفیگ ها صحبت می کند

این گزینه‌ی فهرستمان برای گیمرها است. هر بار که بازی جدیدی منتشر ‌‌‌می‌شود،، بسیاری با خود می‌اندیشند که آیا می‌توانند آن را روی سیستم خود اجرا کنند یا به ارتقای سیستمشان مجبور هستند. Can You Run It به این سؤال جواب می‌دهد. البته و‌ب‌سایت مذکور پا را فراتر می‌گذارد و حتی می‌تواند بگوید با کانفیگ فعلی دستگاه خود چه گیم‌هایی را می‌توانید اجرا کنید.

Compressor

اسکرین شاتی از سایت Compressor

اگر می‌خواهید برای کسی عکسی را ارسال یا در وب‌سایتی آپلود کنید؛ ولی حجم عکس زیاد است، به‌سراغ Compressor بروید. این سرویس رایگان بدون کم‌کردن کیفیت عکس، حجم آن را چندبرابر کاهش می‌دهد.

Cloud Convert

اسکرین شات وب سایت Cloud Convert

Cloud Convert وب‌سایتی کاربردی برای تبدیل فایل‌های مختلف به یکدیگر است که از همه‌ی فرمت‌های صوتی، تصویری، متن و اسناد پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی رایگان این وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد که روزانه ۲۵ فایل را تبدیل می‌کنید.

Days of the Year

اسکرین شات وب سایت Days of the Year

Days of the Year یکی از وب‌سایت‌های جالب اینترنت محسوب می‌شود که نشان می‌دهد امروز مردم کشورها و ملیت‌های مختلف به چه بهانه‌ای جشن می‌گیرند؛ از روز مخصوص نان تُست فرانسوی گرفته تا روز مخصوص گربه‌های سیاه. حتی به‌کمک تقویم این وب‌سایت، می‌توانید جشن‌های روزهای مختلف سال را هم ببینید.

?Down for Everyone or Just Me

اسکرین شات وب سایت Down For Every One Or Just Me

گاهی اوقات سایت‌ها باز نمی‌شوند و کاربران از خود می‌پرسند آیا وب‌سایت از کار افتاده است یا مشکلی در اتصال اینترنت یا دستگاهشان وجود دارد. در این مواقع، می‌توانید آدرس وب‌سایت را در Down for Everyone or just me تایپ کنید.

سرویس مذکور به شما می‌گوید که آیا خود سایت از کار افتاده یا اتصال سیستمتان مشکل دارد. البته اگر حتی خود وب‌سایت Down for Everyone or just me هم برایتان باز نمی‌‎شود، مطمئناً مشکل از اینترنت شما است!

Earth Nullschool

اسکرین شات وب سایت Earth NullSchool

Earth Nullschool وب‌سایتی تعاملی است که نقشه‌ی سه‌بعدی بادهای کره‌ی زمین را به‌صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد. این نقشه تنظیمات زیادی دارد و مواردی مانند دمای بخش‌های مختلف کره‌ی زمین و وضعیت امواج اقیانوس‌ها را هم نشان می‌دهد.

Enhancv

اسکرین شات وب سایت Enhancv

یکی از سرویس‌های رایگان برتر برای ساخت رزومه Enhancv است که به‌کمک آن می‌توانید رزومه‌ای جذاب را در چند دقیقه بسازید. البته برای استفاده از همه‌ی امکانات این وب‌سایت باید حق اشتراک نسخه‌ی Pro آن را پرداخت کنید؛ ولی امکانات نسخه‌ی رایگان Enhancv هم برای ساخت رزومه‌ای زیبا و تأثیرگذار کافی است.

FactSlides

اسکرین شات وب سایت FactSlides

وب‌سایت FactSlides یکی از مراجع جذاب برای افزایش معلومات عمومی به‌شمار می‌آید. در وب‌سایت مذکور، نزدیک به ۱۰ هزار حقیقت به‌صورت اسلاید نوشته شده است که می‌توانید با خواندن آن‌ها، معلومات عمومی‌تان را افزایش دهید. گفتنی است خواندن همه‌ی این ۱۰ هزار واقعیت ساعت‌ها و شاید چند روز طول بکشد. برای نمونه، آیا می‌دانستید که ۱۵ درصد از کل ترافیک اینترنت جهان دراختیار نتفلیکس است؟

Feedly

صفحه Freedly که درحال معرفی قابلیت های آن است

Feedly را می‌توان از وب سایت‌های کاربردی فهرست مقاله دانست. وب‌سایت مذکور می‌تواند مقالات را از وب‌سایت‌های مختلف در صفحه‌ای گردآوری کند تا دیگر نیاز نباشد برای دسترسی به آن‌ها زمان زیادی صرف کنید. به‌کمک آن خواهید توانست وقت بیشتری برای خواندن داشته باشید؛ زیرا دیگر نیازی نیست وب‌سایت‌های متعدد را بگردید.

برای Feedly وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل توسعه می‌یابد و می‌توانید از هرکدام که بیشتر برایتان کاربرد دارد، استفاده کنید.

Freepik

اسکرین شات وب سایت Freepik

اگر با حوزه‌ی گرافیک آشنا نباشید، احتمالاً با دیدن بنرهای تبلیغاتی زیبا تصور می‌کنید که طراح آن بنر ساعت‌ها برای طراحی تک‌تک اجزای آن زمان گذاشته؛ اما واقعیت احتمالاً چیز دیگری است. گرافیست‌ها همیشه ابزارها و منابع خاصی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند بنرهای تبلیغاتی یا تصاویر خارق‌العاده‌ای را در زمانی کوتاه خلق کنند. وب‌سایت Freepik یکی از منابع کاری محبوب برای گرافیست‌ها محسوب می‌شود که تصاویر باکیفیت وکتور و تصاویر JPEG و فایل‌های PSD را کاملاً رایگان دراختیارتان قرار می‌دهد.

Futurepedia

صفحه اصلی سایت futurepedia با گزینه های مختلف و پس زمینه طوسی

با فهرست عظیم ابزارهای هوش مصنوعی، Futurepedia سایتی عالی برای الهام بخشیدن به استارتاپ بعدی این حوزه یا یافتن ابزاری برای انجام کارها محسوب می‌شود.

دیگر کمتر کسی از خود می‌پرسد هوش مصنوعی چیست زیرا ۲۰۲۲ سالی حیاتی برای فناوری مذکور بود و ابزارهای متعددی برای استفاده از آن معرفی شدند. می‌توانید همین حالا با رفتن به سایت معرفی‌شده آن‌ها را بررسی کنید.

Geo Guessr

اسکرین شات وب سایت Geo Guessr

وب‌سایت Geo Guessr بازی آنلاین است. در بازی مذکور، در یکی از نقاط جهان به‌کمک گوگل Street View ظاهر می‌شوید و باید تشخیص دهید که کجای کره‌ی زمین قرار دارید. هرچه بتوانید محل دقیق‌تری را انتخاب کنید، امتیاز بیشتری هم دریافت خواهید کرد. این امکان نیز وجود دارد که محدوده‌ی بازی را به قاره یا کشور یا شهری خاص محدود کنید؛ اما برای حداکثر جذابیت پیشنهاد می‌کنیم محدودیتی را اعمال نکنید.

GetHuman

اسکرین شات وب سایت GetHuman

شاید این وب‌سایت برای کاربران ایرانی چندان کاربردی نباشد؛ ولی بد نیست با GetHuman آشنا شوید. GetHuman سرویسی اینترنتی است که بهترین راه تماس با امور مشتریان هزاران شرکت معروف را دراختیارتان قرار می‌دهد تا دیگر لازم نباشد ساعت‌ها پشت خط بمانید.

این راه تماس در قالب شمار تماس با داخلی و ایمیل و نام شخص ارائه می‌شود. بخش پولی GetHuman هم بدین‌شکل است که با پرداخت مبلغی مشخص، می‌توانید همه‌ی مراحل مربوط به تماس و پیگیری با امور مشتریان یا خدمات پس‌از‌فروش شرکت دلخواهتان را به GetHuman بسپارید.

Gifprint

اسکرین شات وب سایت Gifprint

این وب‌سایت می‌تواند فایل‌های متحرک GIF را به فلیپ بوک پرینت‌شدنی یا به‌اصطلاح ورق‌های پویانما تبدیل کند.

Guitar Tuner

علامت تیون کننده گیتار

حال نوبت به گزینه‌ای برای کاربران موزیسین زومیت رسیده است تا بتوانند گیتار خود را به‌راحتی کوک کنند. برای کار با Guitar Tuner به وب‌سایت دسترسی میکروفون بدهید و گیتار خود را به کمک آن کوک کنید. دیدن چنین سایت‌ های کاربردی که می‌توانند مشکلات بسیاری را حل کنند، امیدوارکننده است.

Hacker Typer

اسکرین شات وب سایت Hacker Typer

حتماً در فیلم‌های اکشن دیده‌اید که شخصی فقط با زدن کلید‌های روی صفحه‌کلید، کد خاصی را در محیطی شبیه به سیستم‌عامل DOS با فونت سبزرنگ می‌نویسد و کامپیوتری را هک می‌کند. اگر می‌خواهید احساس این هکرها را تجربه کنید، کافی است وارد وب‌سایت Hacker Type شوید و کلید F11 را برای تمام‌صفحه کردن مرورگرتان بزنید و تایپ‌کردن را شروع کنید. مهم نیست چه کلیدهایی را فشار می‌دهید، وب‌سایت یادشده خودش کدهای عجیب‌وغریبی را نشان می‌دهد و می‌توانید حسابی اطرافیانتان را سر کار بگذارید.

Have I Been Pwned

اسکرین شاتی از سایت Pwned که ایمیل فردی را در وسط صفحه نشان می دهد

تروی هانت، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، تخصص خاصی در امنیت اینترنتی دارد. وی وب‌سایتی با نام Have I Been Pwned راه‌اندازی کرد که در آن، می‌توانید ایمیلتان را وارد کنید تا با جست‌وجو در اطلاعات فاش‌شده از هک‌های بزرگ تاریخ از‌جمله هک‌شدن لینکدین، ادوبی، مای اسپیس، تامبلر و چندین وب‌سایت معروف دیگر، از افشای اطلاعاتتان مطلع شوید.

?KnowEm

اسکرین شات وب سایت KnowEm

اگر می‌خواهید برای پروژه‌ی شخصی یا کسب‌وکارتان نامی انتخاب کنید و نمی‌دانید که این نام برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و دامنه‌ی وب‌سایت دردسترس است یا پیش‌تر انتخاب شده، به KnowEm بروید. نام مدنظرتان را در آن جست‌وجو کنید تا امکان انتخاب آن را برای شبکه‌های اجتماعی و دامنه‌های مختلف بررسی شود.

Level Up Life

اسکرین شات وب سایت Level Up Life

در وب‌سایت Level Up Life با ساخت رایگان حساب کاربری‌، اهداف کوچک‌و‌بزرگ زندگی‌تان را ثبت می‌کنید. سپس، این وب‌سایت در قالب بازی نقش‌آفرینی، با تکمیل اهداف به شما امتیاز می‌دهد. اکثر کاربرانی که از Level Up Life استفاده کرده‌اند، از آن به‌عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند افزایش انگیزه یاد کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم که شما هم یک بار آن را امتحان کنید.

Line Rider

اسکرین شات وب سایت Line Rider

Line Rider بازی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای است که در آن، باید مسیر حرکت سورتمه‌سوار را طراحی کنید. این بازی اعتیادآور برای اندروید و iOS هم منتشر شده است؛ ولی برخلاف نسخه‌ی کاملاً رایگان وب‌سایت‌، برای دانلود اپلیکیشن موبایل آن باید سه دلار پرداخت کنید.

Listen to Wikipedia

اسکرین شات وب سایت Listen to Wikipedia

موضوع وب‌سایت Listen to Wikipedia کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ ولی به زیبایی پیاده‌ شده است. این وب‌سایت همه‌ی به‌روزرسانی‌های ویکی پدیا را به‌صورت لحظه‌ای رصد و آن‌ها را با موسیقی گوش‌نوازی ثبت می‌کند. هر وقت کاربری یکی از مقاله‌های ویکی‌پدیا را ویرایش کند که هر ثانیه چند بار اتفاق می‌افتد، صدای زیبایی مثل صدای زنگ یا نت گیتار پخش می‌شود.

زیبایی وب‌سایت Listen to Wikipedia آنجایی است که این صداها به‌گونه‌ای پشت‌سر‌هم پخش می‌شوند که نه‌تنها آزاردهنده نباشند؛ بلکه موسیقی‌ای را تشکیل دهند. در‌ضمن با هر کلیک، می‌توانید به مقاله‌ی ویرایش‌شده بروید.

ManualsLib

اسکرین شات وب سایت Manuals Lib

ManualsLib آرشیوی از چهارمیلیون دفترچه‌ی راهنما با فرمت PDF برای دستگاه‌های مختلف از صدهزار برند را دراختیارتان قرار می‌دهد؛ از گوشی‌ گرفته تا تلویزیون، دوربین، یخچال‌فریزر، سینمای خانگی، پرینتر و... . البته در نظر داشته باشید که اکثر دفترچه‌های راهنمای این وب‌سایت به زبان انگلیسی هستند و از دفترچه‌های راهنمای فارسی خبری نیست.

Mathway

اسکرین شات وب سایت Mathway

وب‌سایت Mathway سرویس جذابی برای دانش‌آموزان و دانشجویان و کلاً عاشقان دنیای ریاضیات است که می‌تواند هر نوع معادله‌ای را حل کند. البته پیشنهاد نمی‌کنیم که از Mathway برای تقلب در حل تمرینات ریاضی استفاده کنید؛ چراکه این وب‌سایت مراحل حل‌کردن معادلات را نشان نمی‌دهد و فقط پاسخ نهایی را ارائه می‌دهد. وب‌سایت Mathway نسخه‌ای پولی از ابزار حل معادلات هم دارد که تفاوتش با نسخه‌ی رایگان، نشان‌دادن مراحل حل مسئله است.

Music Map

اسکرین شات وب سایت Music Map

برای علاقه‌مندان به دنیای موسیقی، وب‌سایت Music Map جذابت ویژه‌ای دارد. در وب‌سایت معرفی‌شده، کافی است که نام خواننده دلخواهتان را جست‌وجو کنید. سپس، این وب‌سایت نقشه‌ای از دیگر خوانندگان و گروه‌های موسیقی را نشان می‌دهد که احتمالاً از شنیدن موسیقی آن‌ها هم لذت می‌برید. وب‌سایت مذکور یکی از راه‌های آسان برای کشف آهنگ‌های جدید محسوب می‌شود. نکته‌ی جالب این است که Music Map اکثر خوانندگان و گروه‌های موسیقی ایرانی را هم در اطلاعاتش ثبت کرده است.

Ninite

اسکرین شات وب سایت Ninite

وب‌سایت Ninite سرویسی رایگان است که همه‌ی نرم‌افزارهای موردنیازتان را هم‌زمان روی کامپیوتر یا لپ‌تاپتان نصب می‌کند. فهرست نرم‌افزارهای دلخواهتان را انتخاب کنید (برای نمونه کروم، فایرفاکس، اسکایپ، VLC و WinRAR). سپس، همه‌ی آن را هم‌زمان روی سیستم شما نصب می‌کند. نکته‌ی جالب این است که Ninite علاوه‌بر نصب، می‌تواند نرم‌افزارهای سیستمتان را به‌روز نگه دارد.

Old Version

اسکرین شات وب سایت Old Version

وب‌سایت نسخه‌ی قدیمی همان‌طور‌که از نامش پیدا است، نسخه‌ی قدیمی اپلیکیشن‌های مختلف را برای دانلود در‌اختیارتان قرار می‌دهد؛ اپلیکیشن‌هایی که قطعاً همه‌ی ما با آن‌ها خاطرات زیادی داریم؛ مثل یاهو مسنجر یا Winamp.

Online Etymology Dictionary

اسکرین شات وب سایت Online Etymology Dictionary

دیکشنری آنلاین Etymology Dictionary یکی از دیکشنری‌های جذاب و کمتر شناخته‌شده است که تمام تاریخچه‌ی واژه‌ی جست‌وجوشده را نشان می‌دهد. این وب‌سایت اپلیکیشن مخصوص اندروید و iOS و حتی افزونه‌ی مخصوص مرورگر کروم هم دارد.

OpenLibrary

اسکرین شات وب سایت Open Library

یکی از مراجع جامع کتاب الکترونیکی در جهان است که ادعا می‌کند برای برای همه‌ی کتاب‌های جهان، صفحه‌ی جداگانه دارد. در زمان نوشتن این مقاله، بیش از ۲,۵۰۰ کتاب الکترونیک رایگان دارد که می‌توانید آن را «امانت» بگیرید.

Pixlr

اسکرین شات وب سایت Pixlr

Pixlr یکی از وب‌سایت‌های قدیمی این فهرست محسوب می‌شود؛ ولی هنوز‌هم بسیار کاربردی است. Pixlr ابزاری آنلاین برای ویرایش عکس مشابه فتوشاپ را کاملاً رایگان در‌اختیارتان قرار می‌دهد. از ابزار مذکور می‌توانید هم ازطریق کامپیوتر و هم ازطریق گوشی‌های موبایل استفاده کنید و ابزارهای ساده‌ای مانند برش و روتوش تا ابزارهای کامل طراحی را به‌کار ببرید.

PlayPhrase.me

سایت Phraseme که بازیگری را درحال صحبت کردن نشان می دهد

یکی از وب‌سایت‌های جالب فهرست ما PlayPhrase است که در آن پس از تایپ کلمه‌های دلخواه، کلیپ‌های ویدئویی از فیلم‌های حاوی آن‌ها نمایش داده می‌شود. تصور کنید می‌خواهید از جمله‌ای خاص که در فیلمی گفته‌ شده است، برای بخشی از پروژه‌ی خود استفاده کنید. این وب‌سایت می‌تواند برای انجام چنین کاری به شما یاری برساند.

استفاده از PlayPhrase.me بسیار آسان است. همچنین، برخی میان‌برهای صفحه‌کلید وجود دارد تا به شما کمک کند به‌راحتی بین ویدئوهای بعدی و قبلی حرکت کنید. درضمن، نام فیلم‌ها در قسمت پایینی نمایش داده می‌شود.

PrintFriendly

اسکرین شات وب سایت Print Friendly

بدون شک، ازبین‌رفتن محیط‌زیست یکی از موضوعات جدی جهان امروز است. شرکت‌های بزرگ هم برای کمک به این موضوع تلاش می‌کنند تاحدممکن از کاغذ استفاده نکنند؛ اما بالاخره زمانی می‌رسد که نیاز داریم صفحه‌ای را پرینت کنیم. در این وضعیت، باید از وب‌سایت PrintFriendly استفاده کنیم. آدرس صفحه‌ای که می‌خواهید پرینت بگیرید، در آن وارد کنید تا با تغییر چیدمان محتوای صفحه و کاهش تعداد کاغذ موردنیاز، آن را آماده پرینت‌شدن کند.

Quick Draw

اسکرین شات صفحه quickdraw که نقاشی های مختلفی را نشان می‌دهد

یکی از وب سایت‌های عجیب فهرست ما Quick Draw است. اگر می‌خواهید توانایی نقاشی‌کشیدن خود را محک بزنید، حتماً آن را امتحان کنید. در Quick Draw کلمه‌ای به شما نشان داده می‌شود که باید در مدت‌زمان ۲۰ ثانیه آن را بکشید. اگر سیستم بتواند تشخیص دهد، وارد مرحله‌ی بعد خواهید شد و اگر نتواند، می‌بازید.

Removebg

اسکرین شات وب سایت Removebg

اگر به شیوه‌‌های دوربری در فتوشاپ تسلط ندارید و می‌خواهید پس‌زمینه‌ی تصاویر خود را تغییر دهید، وب‌سایت Removebg این کار را برایتان فقط با یک کلیک و به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

Repair Clinic

اسکرین شات وب سایت Repair Clinic

اگر ازجمله کسانی هستید که به تعمیرکار اعتقادی ندارید و می‌خواهید همه‌ی وسایل خانه‌تان را خودتان تعمیر کنید، حتماً وب‌سایت Repair Clinic را در پوشه بوک‌مارک خود قرار دهید. این وب‌سایت آرشیو کاملی از راهنمای قدم‌به‌قدم تعمیرات انواع ماشین لباس‌شویی، یخچال، مایکروفر، ماشین‌های باغبانی و... را دراختیارتان قرار می‌دهد. کاربران وب‌سایت اعلام کرده‌اند که Repair Clinic باعث صرفه‌جویی صدها دلار هزینه تعمیرات شده و آموزش‌های آن کاملاً کاربردی است.

SimpleSavr

اسکرین شات وب سایت SimpleSavr

یکی از ابزارهای جذاب است که امکان به‌اشتراک‌گذاری سریع متن بین همه‌ی دستگاه‌های متصل‌شده به شبکه را فراهم می‌کند. برای مثال، تصویر کنید که در شرکتتان می‌خواهید لینکی را بین کامپیوترهای دیگر و حتی گوشی‌های متصل به شبکه را به‌اشتراک بگذارید. آدرس لینک را در وب‌سایت SimpleSavr قرار دهید و درادامه، وقتی بقیه وارد این وب‌سایت شوند، لینک شما را می‌بینند.

SleepyTi.me

اسکرین شات وب سایت SleepyTime

این وب‌سایت به شما می‌گوید با‌‌توجه‌‌به چرخه‌ی طبیعی خواب، چه ساعتی باید بخوابید تا با بیشترین انرژی در ساعت مدنظرتان بیدار شوید. حتی اگر می‌خواهید سر ساعت خاصی بخوابید، به شما می‌گوید چه ساعتی باید بیدار شوید تا بیشترین انرژی را داشته باشید.

Supercook

اسکرین شات وب سایت Supercook

تصور کنید که در روز تعطیل در خانه نشسته‌اید و هنوز حقوق نگرفته‌اید و در خانه فقط مواداولیه‌ای مثل مرغ و آرد و شیر دارید. با چنین مواد‌اولیه‌ی محدودی، تصورتان این است که نمی‌توانید غذای جذابی درست کنید؛ ولی وب‌سایت Supercook این‌طور فکر نمی‌کند.

سازوکار Supercook بدین‌ترتیب است که مواداولیه‌ی مدنظرتان را انتخاب می‌کنید و وب‌سایت بهترین غذاهایی را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با همه یا بخشی از آن مواد درست کنید‌. این وب‌سایت کاملاً بی‌نقص نیست؛ اما به کارتان خواهند آمد؛ بنابراین، ذخیره‌کردن آن در پوشه‌ی بوک‌مارک‌ها ضرری ندارد. فراموش نکنید که Supercook برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون هم اپلیکیشن اختصاصی دارد.

Text Faces

اسکرین شات وب سایت Text Faces

این وب‌سایت شامل شکلک‌های یونی‌کد است که می‌توانید در جاهای مختلف مثل چت با دیگران و بایو اینستاگرام و در بخش کامنت‌های وب‌سایت‌های مختلف استفاده کنید.

The Power of PowerPoint

اسکرین شات وب سایت The Power of PowerPoint

چه دانشجو باشید و چه شاغل، خواه‌ناخواه باید با پاورپوینت کار کنید. پاورپوینت بهترین ابزار برای ساخت پرزنتیشن و ارائه گزارش محسوب می‌شود. خبر خوشحال‌کننده این است که برای ساخت پرزنتیشن باکیفیت با پاورپوینت به گذراندن دوره‌ی خاصی نیازی ندارید؛ چراکه وب‌سایت ژاپنی The Power of PowerPoint چندین فایل آماده‌ی باکیفیت و خیره‌کننده با انیمیشن‌های جذاب را به‌رایگان دراختیارتان قرار می‌دهد.

The Wiki Game

اسکرین شات وب سایت The Wiki Game

وب‌سایت The Wiki Game بازی جذاب و ساده‌ای است که در آن باید با حداقل کلیک روی لینک‌های صفحات و در حداقل زمان ممکن، از صفحه‌ی ویکی پدیا به صفحه‌ی دیگر برسید. برای مثال، باید از صفحه ویکی‌پدیای عنصر «مس» شروع کنید و کمتر از دو دقیقه به صفحه «مغز» برسید. علاوه‌بر هیجان زیاد، وب‌سایت The Wiki Game این امکان را برایتان فراهم می‌کند که با صفحات غنی و کامل ویکی‌پدیا نیز آشنا شوید.

This To That

اسکرین شات وب سایت This To That

وب‌سایتی جذاب و خلاقانه که برای چسباندن اجسام مختلف به‌هم طراحی شده است. فقط باید جنس دو سطح مدنظرتان را انتخاب کنید (مثلاً چوب به شیشه) تا کارآمدترین چسب ممکن به شما پیشنهاد داده شود.

Tiii Me

اسکرین شات وب سایت Tiii Me

اگر برایتان سؤال شده که چقدر طول می‌کشد تا همه قسمت‌های یک یا چند سریال را ببینید، کافی است نام سریال را در وب‌سایت Tiii Me وارد کنید.

Ultimate Book List

تصویری از افراد موفق و کتابهای مورد علاقه شان

اگر از مطالعه‌ کتاب لذت می‌برید و دوست دارید بدانید افراد بزرگ کدام کتاب‌ها را پیشنهاد می‌کنند، Ultimate Book List را از دست ندهید. می‌توانید به راحتی با رفتن به سایت مذکور از فهرست مورد علاقه افراد موفق دنیا با خبر شوید.

Vector Magic

اسکرین شات وب سایت Vector Magic

وب‌سایت Vector Magic یکی از ابزارهای گرافیکی کاربردی دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند انواع تصاویر JPG یا PNG یا GIF را دریافت و آن‌ها را به فایل‌های وکتور تبدیل کند.

What Happened In My Birth Year

اسکرین شات وب سایت What Happened In My Birth Year

همان‌طورکه اسم وب‌سایت و حتی آدرس دامنه‌ی آن نشان می‌دهد، با واردکردن سال میلادی تولدتان، مهم‌ترین رویدادهای آن سال در قالب روایتی داستانی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

What The Font

اسکرین شات سایت myfont که فونت های مختلف و محل آپلود عکس را نشان می دهد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فونت بسیار جالبی را ببینید؛ اما ندانید نام آن چیست. What The Font سایتی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات هر فونتی را بیابید. برای یافتن اطلاعات فونت ابتدا سایت را باز و عکس یا اسکرین‌شات آن را آپلود کنید. پس از اندکی انتظار، نام فونت مذکور به شما نمایش داده می‌شود.

WindowSwap

اسکرین شاتی از سایت windowsswap

از وب‌سایت‌های جالب فهرست می‌توان به WindowSwap اشاره کرد. تا همین چند ماه پیش، هنوز قرنطینه‌های کرونایی جدی بود و اکثر افراد مجبور بودند در خانه‌های خود بمانند و ارتباطات فیزیکی خود را محدود کنند. در این دوران سخت، سونالی رنجیت و وایشناو بالاسوبرامانیام به فکر اشتراک‌گذاری تصاویر پنجره‌های خود با دیگران افتادند.

در وب‌سایت WindowSwap، می‌توانید آنچه دیگران از پنجره‌ی خود مشاهده می‌کنند، ببینید. درحال‌حاضر، نماهای پنجره‌هایی از کشورهایی مانند اسکاتلند، لندن، هند، ایالات متحده آمریکا و قطر دردسترس هستند. این وب‌سایت درواقع فید زنده را به شما نشان نمی‌دهد؛ اما درعوض، ویدئویی ۱۰ دقیقه‌ای را با صدای ارسال‌شده افراد به نمایش می‌گذارد.

شما کاربران زومیت نیز می‌توانید به‌جز این وب‌سایت‌ها، اگر وب‌سایت جذاب یا کاربردی دیگری می‌شناسید، در بخش نظرات آن‌ها را به ما و دیگر کاربران معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات