شایعه: بندهای اپل واچ سری ۷ با مدل‌های قدیمی سازگار نخواهند بود

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق شایعه‌ای جدید، بندهای اپل واچ سری ۷ احتمالاً با مدل‌های پیشین سازگار نخواهند بود و سازگاری بندهای قدیمی با ساعت هوشمند بعدی اپل نیز در هاله‌ای از ابهام است.
تبلیغات

چندی پیش افشاگری در توییتر با نام کاربری Uncle Pan (عمو پَن)، ادعا کرد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل در اندازه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهند شد و نسبت به مدل‌های کنونی یک میلی‌متر ابعاد بزرگ‌تری خواهند داشت. گزارش‌های بعدی گفته‌های افشاگر یادشده را تأیید کردند و حتی تصاویری از بندهای جدید با نوشته‌های حک‌شده ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری در سطح اینترنت منتشر شد و صحت‌وسقم گزارش عمو پَن را تا حدودی تأیید کرد؛ اما احتمالاً سؤال اصلی که ذهن کاربران را درگیر کرده، این است که بندهای جدید با مدل‌های پیشین یا بلعکس، بندهای قدیمی با مدل‌های جدید سازگار هستند یا خیر؟

گفته می‌شود هفتمین نسل از ساعت هوشمند اپل به شاسی بازطراحی‌شده‌ای آراسته خواهد شد که آن را هم‌سو با طراحی محصولات اخیر اپل با فریم و نمایشگر تخت قرار می‌دهد. طراحی جدید می‌تواند منجر به افزایش ابعاد شاسی و حتی تعبیه نمایشگر بزرگ‌تر در آن شود و گمان می‌رود این شاسی نیازمند بندهای جدید و بزرگ‌تر باشد؛ بنابراین، این احتمال کاملاً وجود دارد که بندهای اپل واچ بعدی با نسل‌های گذشته سازگار نباشند.

پیش‌تر عمو پَن گفته بود بندهای قدیمی با اپل واچ سری ۷ سازگار خواهند بود؛ اما وی به سازگاری بین بندهای جدید و ساعت‌های هوشمند قبلی اپل اشاره‌ای نکرد. به‌تازگی مکس وینباخ، شایعه‌ای مطرح کرده و معتقد است بندهای جدید مناسب مدل‌های قدیمی اپل واچ نیستند. واینباخ در این باره می‌گوید:

از کارمندان فروشگاه اپل شنیده‌ام که دیگر بند ۴۰ و ۴۵ میلی‌متری ندارند و انتظار دارم ساعت بعدی اپل از بندهای مختلفی استفاده کند که با ساعت‌های قدیمی سازگار نیستند.

البته این ادعا کمی مشکوک به نظر می‌رسد؛ زیرا معمولاً کارکنان فروشگاه اپل از برنامه‌های محصول آینده این شرکت مطلع نیستند. علاوه بر این، افزایش اندازه یک میلی‌متر ناچیز است؛ بنابراین ناسازگاری احتمالاً ناشی از تغییرات طراحی خواهد بود. البته وینباخ منبع معتبر و قابل اعتمادی محسوب نمی‌شود و باید با شک و تردید به این شایعه نگاه شود.

اپل احتمالاً در هفته‌های آتی نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش را با نام احتمالی اپل واچ سری ۷ رونمایی خواهد کرد. براساس برخی گزارش‌ها، این ساعت به دلیل مشکلات در فرایند تولید با تأخیر روانه بازار خواهد شد و احتمالاً یکی از دلایل آن استفاده از طراحی پیچیده و حسگر جدید سنجش فشار خون خواهد بود.

اما مارک گِرمن اخیراً با ارسال تویبتی خاطرنشان کرده است که هیچ بختی برای مجهز شدن اپل واچ سری ۷ به قابلیت و حسگرهای مذکور وجود ندارد و اپل احتمالاً حسگرهای افتادن، سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب الکتریکی و حسگر اپتیکال ضربان قلب نسل دوم، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج را حفظ و به‌منظور افزایش شارژدهی از ارائه حسگرهای جدید صرف‌ نظر خواهد کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات