رندرهای جدید طراحی و نمایشگر بزرگ‌تر اپل واچ سری ۷ را به تصویر می‌کشند

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر رندر منتشرشده نشان می‌دهند که اپل واچ سری ۷ با وجود افزایش جزئی ابعاد شاسی، نمایشگر به‌مراتب بزرگ‌تری درمقایسه‌با نسل گذشته دارد.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ابعاد اپل واچ سری ۷ احتمالاً پس از سه نسل افزایش خواهد یافت و امسال دو ساعت هوشمند اپل با ابعاد ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری را شاهد خواهیم بود که درحقیقت، یک میلی‌متر بیشتر از نسل‌های گذشته است. به‌احتمال زیاد ابعاد شاسی تغییر چندانی نخواهد کرد؛ اما ظاهراً اپل با‌‌‌توجه‌‌‌به کاهش حاشیه‌ها توانسته است نمایشگر بزرگ‌تری در شاسی کاملاً بازطراح‌شده جای بدهد.

9To5Mac با استناد به گفته‌های اخیر مارک گِرمن رندرهایی از اپل واچ سری ۷ منتشر کرده است که تغییرات نمای جلویی دستگاه نسبت به نسل‌های قبلی را نشان می‌دهد. گِرمن در گزارش جداگانه‌ای ادعا کرده بود نمایشگر بزرگ‌تر در اپل واچ سری ۷ سبب می‌شود نمایشگر گجت مذکور پذیرای پیکسل‌های بیشتری باشد و تعداد پیکسل‌ها ۱۶ درصد افزایش یابد.

گفته می‌شود نمایشگر جدید در مدل ۴۵ میلی‌متری ۱٫۹ اینچ و رزولوشنش ۴۸۴×۳۹۶ پیکسل خواهد بود. در مقام مقایسه، اپل سری ۶ نمایشگر ۱٫۷۸ اینچی و رزولوشن ۴۴۸×۳۶۸ پیکسل دارد؛ بنابراین، نمایشگر جدید تقریباً ۱۶ درصد پیکسل بیشتری در خود جای داده است و می‌تواند محتوای بیشتری پوشش دهد.

مقایسه ابعاد نمایشگر اپل واچ سری ۷

یکی از این رندرها نشان می‌دهد جدیدترین ساعت هوشمند اپل با کمترین افزایش ابعاد شاسی، نمایشگر به‌مراتب بزرگ‌تری درمقایسه‌با اپل واچ سری ۳ و سری ۶ دارد. شواهد نشان می‌دهد اپل واچ سری ۷ می‌تواند کاملاً بازطراحی و مانند محصولات اخیر کوپرتینویی‌ها به نمایشگر و لبه‌های تخت مزین شود؛ بنابراین، درصورت صحت شایعات و با استناد به سری آیفون ۱۲، نمایشگر و ابعاد بدنه اپل واچ سری ۷ با‌‌‌توجه‌‌‌به تخت‌شدن، می‌تواند کمی بزرگ‌تر از نسل گذشته باشد.

اپل واچ سری ۷ در کنار اپل واچ سری ۶

افزون‌براین، گفته می‌شود هر دو مدل ساعت حاشیه کوچک‌تری در اطراف نمایشگرها دارند و گمان می‌رود مدل ۴۱ میلی‌متری نیز شرایط مشابهی در ابعاد نمایشگر تجربه خواهد کرد. تصاویر رندر جدید نیز همین موضوع را نشان می‌دهند؛ اما به‌نظر می‌رسد که برخلاف سری آیفون ۱۲، نمایشگر اپل واچ سری ۷ کاملاً تخت نیست و احتملا به‌صورت محدب کمی از سطح فریم بالاتر خواهد بود.

افزایش ابعاد نمایشگر ظاهراً به اپل اجازه می‌دهد که واچ‌فیس‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی در اپل واچ جدید ارائه دهد. از قرار معلوم، اپل سه واچ‌فیس اختصاصی با نام‌های ماژولار مکس و اطلس و کانتینیوم برای اپل واچ جدید در نظر گرفته است.

همچنین، گفته می‌شود واچ‌فیس‌های نایکی پلاس و هرمیز (Hermès) نیز به‌روز خواهند شد. جالب است بدانید واچ‌فیس اطلس در رویداد WWDC سال جاری میلادی و ازطریق جلسه توسعه‌دهندگان درباره کار با UIKit به‌نمایش درآمد و در آن زمان، به‌عنوان «تایمر جهانی» شناخته می‌شد که در گزارش نیز ذکر شده است. در تصویر، می‌توانید ببینید که واچ‌فیس جدید در نمایشگر بزرگ‌تر ۴۵ میلی‌متری در سری ۷ چگونه به‌نظر می‌رسد.

واچ فیس اطلس اپل واچ سری ۷

واچ فیس اطلس، به‌نمایش درآمد در رویداد WWDC 2021

دیگر واچ‌فیس‌های جدید ذکرشده در گزارش گِرمن کاملاً مفهومی هستند و تصورشان بدون جزئیات بیشتر بسیار دشوار است. بااین‌حال، رندرهایی نیز از آن‌ها منتشر شده است؛ اما این احتمال وجود دارد که کاملاً متفاوت از واچ‌فیس نهایی باشند.

واچ فیس ماژولار مکس اپل واچ سری ۷

طرح مفهومی از واچ فیس ماژولار مکس

درحال‌حاضر، این سؤال مهم مطرح می‌شود: آیا بندهای گذشته با ساعت هوشمند جدید اپل سازگار هستند یا خیر؟ تاکنون، شایعات ضدونقیضی در‌این‌باره منتشر شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد با‌‌‌توجه‌‌‌به کاهش جزئی ابعاد شاسی، بندهای پیشین همچنان سازگار و کاربردی باشند. بااین‌حال، اخیراً تصاویری در اینترنت منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در حال تولید بندهایی متناسب با ابعاد ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری جدید است؛ بنابراین، نمی‌توان هیچ‌چیز را قطعی دانست.

به‌طورکلی، اپل معمولاً هر سال آیفون‌ها و اپل واچ‌هایش را در رنگ‌بندی جدید رونمایی می‌کند. قطعاً امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و طبق رندرهای منتشرشده، گمان می‌رود دو گزینه رنگی سبز پسته‌ای و فیلی به این سری از ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهند شد. همچنین، احتمالاً بازگشت رنگ‌های کاملاً مشکی و سفید را شاهد خواهیم بود. گزارش بلومبرگ به تکنیک جدید لمینیت نیز اشاره می‌کند که پنل را به شیشه یا کریستال یاقوت کبود محافظ ساعت نزدیک‌تر می‌کند.

گفته می‌شود اپل در هفته‌های آتی رویدادی برگزار خواهد کرد که ظاهراً سری آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ محتمل‌ترین محصولات آن رویداد خواهند بود؛ البته باید به این نکته نیز توجه کرد که اپل واچ سری ۷ احتمالاً کمی دیرتر از سال گذشته عرضه خواهد شد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات