اپل واچ سری ۷ احتمالا نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌‌ی کم‌تر و واچ فیس‌ اختصاصی خواهد داشت

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مارک گِرمن، اپل قصد دارد نسل بعدی ساعت هوشمند خود را به نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های کاهش‌یافته مجهز کند و ظاهراً برخی ویژگی‌های جدید انحصاراً برای این نمایشگر بهینه خواهند شد.
تبلیغات

شواهد نشان می‌دهد که نسل بعدی ساعت اپل می‌تواند با توجه به طراحی جدید و تخت شدن نمایشگر، ابعادی بزرگ‌تر از مدل‌های کنونی داشته باشد. مارک گِرمن در خبرنامه هفتگی‌اش ادعا کرده است که این سری از ساعت‌های هوشمند غول دنیای فناوری از حاشیه‌های باریک‌تری بهره خواهند گرفت که منجر به استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر در شاسی کوچک اپل واچ خواهد شد.

گفته می‌شود اپل واچ سری ۷ شامل دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری خواهد بود که از قرار معلوم با بندهای نسل گذشته سازگاری خواهند داشت. نمایشگر بزرگ‌تر می‌تواند‌ برای بهبود تجربه کاربری بسیار حائز اهمیت باشد و این امکان را برای اپل فراهم می‌کند که قابلیت‌های جدیدی متناسب با نمایشگر بزرگ‌تر ارائه بدهد. از قرار معلوم، اپل واچ سری ۷ داری واچ فیس‌های اختصاصی همچون واچ فیس‌های اینفوگرافیک ماژولار بهینه‌شده با این نمایشگر بزرگ خواهد بود.

اپل واچ سری ۶ در اندازه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود؛ ابعادی که آخرین بار در بازطراحی اپل واچ سری ۴ در سال ۲۰۱۸ تغییر کرد. شواهد نشان می‌دهد که اپل امسال کالبد پرچم‌دار پوشیدنی خود را تغییر خواهد داد؛ اما علاوه بر تغییرات ظاهری، انتظار می‌رود اپل واچ سری ۷ دارای عملکرد و شارژدهی بهبودیافته باشد.

تاکنون جزئیات زیادی از فناوری و نوع نمایشگر اپل واچ سری ۷ منتشر نشده؛ اما مدت‌ها است شایعاتی مبنی بر استفاده از نمایشگر فوق پیشرفته micro-LED در اپل واچ‌ منتشر می‌شود؛ البته به نظر می‌رسد با تولید انبوه این نوع نمایشگر در سایز کوچک فاصله‌ی زیادی باقی مانده است و در حال حاضر تعبیه نمایشگر مذکور در محصولی مانند اپل واچ می‌تواند به اندازه‌ی قیمت نهایی آن هزینه اضافه در بر داشته باشد؛ بنابراین احتمالاً اپل از همان نمایشگر OLED مبتنی بر ترانزیستورهای فیلم‌نازک اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) برای ارائه‌ی محتوای بصری در اپل واچ سری ۷ بهره خواهد گرفت.

استفاده از نمایشگر مجهز به فناوری LTPO این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه مدیریت بهتری در اتلاف انرژی داشته باشد و در صورت لزوم نرخ نوسازی نمایشگر را به‌صورت تئوری تا ۱ گیگاهرتز در ثانیه پایین بیاورد. احتمالاً نمایشگر جدید روشنایی بیشتری در محیط‌های روشن و تابش مستقیم نور خورشید ارائه خواهد داد. در مقام مقایسه، نمایشگر اپل واچ سری ۶ قادر به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است و شاید این رقم در نسل بعدی به ۱۲۰۰ نیت افزایش یابد. برخی منابع مدعی هستند که نمایشگر اپل واچ سری ۷ با روش جدیدی لمینت خواهد شد که می‌تواند فاصله پنل و محافظ نمایشگر را به حداقل برساند.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل به احتمال زیاد رویدادی بعدی خود را در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سپتامبر در قالب مجازی و از پیش ضبط‌شده برگزار خواهد کرد. کانون توجه اپل در این رویداد احتمالاً بر معرفی خانواده آیفون ۱۳ و اپل واچ جدید معطوف خواهد بود؛ اما معارفه سایر محصولات نظیر آیپد مینی ۶ یا حتی نسل سوم ایرپاد استاندارد کاملاً محتمل خواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات