شایعه: فیسبوک در صدد ساخت ساعت هوشمند است

یک‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین گزارش‌ها، فیسبوک برای ورود به دنیای سخت‌افزار، در حال تلاش برای ساخت ساعت هوشمند است.
تبلیغات

اکثر کاربران، فیسبوک را با شبکه اجتماعی معروفش می‌شناسند؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد از دنیای نرم‌افزار پا را فراتر بگذارد و تولید دستگاه‌های مختلف را تجربه کند. طبق اطلاعات منتشرشده، فیسبوک به‌عنوان بخشی از تلاش برای ورود به دنیای سخت‌افزار، در حال ساخت ساعت هوشمند است.

طبق گزارش The Verge، این ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید است؛ هرچند در این گزارش مشخص نشده که آیا فیسبوک قصد دارد در این دستگاه از Wear OS گوگل استفاده کند یا برنامه‌ی دیگری برای آن دارد. در ضمن اطلاعاتی درباره‌ی تلاش فیسبوک برای توسعه سیستم‌عامل انحصاری منتشر شده است که نشان می‌دهد احتمالاً در آینده قرار است در گجت‌های پوشیدنی این شرکت از آن استفاده شود.

در این گزارش آمده است که این ساعت هوشمند دارای ویژگی‌های پیام‌رسانی، سلامتی و تناسب اندام است و به‌عنوان بخشی از اکوسیستم سخت‌افزاری درحال‌رشد این شبکه اجتماعی، به هدست‌‌‌های‌ واقعیت مجازی Oculus و دستگاه‌های چت تصویری Portal می‌پیوندد. فیسبوک همچنین در حال کار روی عینک‌ هوشمند Ray-Ban است که در اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود. به‌علاوه این شرکت در حال انجام تحقیقاتی در دنیای فناوری واقعیت افزوده است که با نام Project Aria شناخته می‌شود. پروژه مذکور به‌عنوان بخشی از تلاش فیسبوک برای اکتشافات گسترده در زمینه فناوری AR است. هنوز هیچ اطلاعات تکمیلی توسط این شرکت درباره ساعت هوشمند آن ارائه نشده است.

جاه‌طلبی‌های سخت‌افزاری غول شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. ماه گذشته بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که براساس آن، این شرکت بیش از ۶ هزار کارمند خود را در بخش مربوط به پروژه‌های مختلف واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مشغول به کار کرده است. فیسبوک علاقه‌ زیادی به تولید محصولات سلامتی و تناسب اندام نشان نداده است؛ اما با هدست‌های Oculus و عینک‌ هوشمند آینده‌نگرانه، در زمینه تولید گجت‌های پوشیدنی سابقه دارد.

فیسبوک استارتاپ رابط عصبی CTRL-Labs را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد. این استارتاپ در ساخت مکانیزم‌های ورودی بی‌سیم تخصص دارد؛ از جمله دستگاه‌هایی که می‌توانند بدون نیاز به صفحه‌نمایش لمسی یا دکمه‌ی فیزیکی، سیگنال‌های الکتریکی را از مغز به دستگاه‌های محاسباتی منتقل کنند. تجربیات این شرکت در پروژه مذکور و تحقیقات مداومی که در این زمینه انجام می‌شود، می‌تواند در آینده‌ی محصولاتی مانند ساعت هوشمند، عینک هوشمند یا هدست‌های Oculus تأثیرگذار باشد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی تولید ساعت هوشمند توسط شرکت فیسبوک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات