هواوی ساعت‌ هوشمند گیمینگ می‌سازد

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی پتنت‌هایی را برای توسعه یک ساعت‌مچی هوشمند گیمینگ به ثبت رسانده است که می‌تواند کاربرد ساعت‌های هوشمند کنونی را تغییر دهد.
تبلیغات

آن‌طور که انتظار می‌رفت، ساعت‌های مچی هوشمند مورد توجه قرار نگرفتند؛ بااین‌حال، هواوی به‌دنبال تغییری گسترده در این روند است. گزارش‌ها حاکی است که شرکت چینی تصمیم دارد تا یک ساعت‌ هوشمند گیمینگ را توسعه دهد؛ هواوی موفق به ثبت پتنتی در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) شده است که احتمال عرضه یک ساعت مچی هوشمند کاملاً متفاوت را توسط این سازنده تقویت می‌کند.

به‌نظر می‌رسد هواوی درنظر دارد تا استفاده از صفحه‌نمایش کوچک ساعت‌های مچی هوشمند را به حداقل برساند؛ همین موضوع باعث شده است تا استفاده از ساعت‌ مچی هوشمند ازطریق بندها امکان‌پذیر باشد و کاربر بتواند با ژست‌های حرکتی که روی بندها اعمال می‌کند، قابلیت‌های ساعت هوشمند خود را به کنترل درآورد. در این پتنت‌ها، البته توجه ویژه‌ای به بازی‌ شده است؛ به همین جهت، به‌عنوان مثال می‌توانید با اعمال ژست‌های حرکتی روی بندهای ساعت‌ مچی جدید هواوی، کنترل فرمان خود را در یک بازی مسابقه‌ای به دست بگیرید یا در یک بازی شوتر اول‌شخص (FPS) جابه‌جا شوید. ضمن اینکه یک صفحه‌کلید مجازی روی بندها نمایش داده خواهد شد که تایپ را در ساعت‌مچی هوشمند ساده‌تر می‌کند.

ساعت هوشمند گیمینگ هواوی

در پتنت به ثبت رسیده توسط هواوی، حرکت‌ و ژست‌های مختلف نظیر ضربه و کشیدن انگشت روی بند یا حرکت بند به چشم می‌‌خورد. بسته به نحوه استفاده از ساعت‌مچی هوشمند هواوی، ژست‌های مختلف دستورها متفاوتی را به اجرا در می‌آورد. همان‎طور که در ابتدا نیز ذکر کردیم، پتنت هواوی برای یک ساعت‌مچی هوشمند گیمینگ به ثبت رسیده است؛ به‌عنوان مثال در یک بازی مسابقه‌ای برای کنترل ماشین، فرمان در یک طرف ساعت و ترمز در طرف دیگر قرار دارد.

جدا از توجه ویژه به نمایشگر کوچک ساعت‌های مچی هوشمند در پتنت جدید هواوی، به‌نظر می‌رسد شرکت چینی به‌دنبال راهی است تا علاقه‌مندان به عکاسی سلفی را راضی نگه‌ دارد؛ به همین جهت، ساعت مچی این شرکت به یک دوربین سلفی مجهز شده است و می‌تواند با ضربه روی بند ساعت، عکس‌ سلفی به ثبت برسانید. در بیشتر ساعت‌های مچی هوشمند که در بازار وجود دارد، از دوربین استفاده نشده است؛ بااین‌حال، شاید هواوی بتواند تغییری در این زمینه به وجود آورد. ضمن اینکه امکان تغییر بزرگ‌نمایی ازطریق بندها برای استفاده از دوربین سلفی وجود دارد.

ساعت هوشمند گیمینگ هواوی

ساعت‌های مچی هوشمند فعلی تنها برای نمایش ساعت و برقراری ساده‎تر ارتباط به کار گرفته می‌شوند؛ نمایشگر کوچک ساعت‌های مچی هوشمند، مانع از کاربردی‌ بودن این محصولات شده است و به‌نظر می‌رسد که هواوی با ایده‌ی خود مبنی بر معرفی بندهای حساس به لمس، بتواند تماس مستقیم انگشت با صفحه‌نمایش را کاهش دهد. بدین شکل، دست کاربر صفحه‌نمایش را نمی‌پوشاند.

هنوز مشخص نیست ایده‌ی شرکت چینی مبنی بر انجام بازی با ساعت‌های هوشمند، تا چه اندازه کاربردی خواهد بود؛ به‌خصوص اینکه مشخصات سخت‌افزاری ساعت‌های هوشمند کنونی چندان قدرت‌مند نیست. از این رو، هواوی در صورت توسعه یک ساعت‌مچی هوشمند گیمینگ، باید بتواند سخت‌افزار آن‌را نیز بهبود دهد. مشخص نیست ایده شرکت چینی چه زمانی به واقعیت مبدل خواهد شد؛ فعلاً توجه سازندگان به توسعه گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی معطوف شده است و باید دید چه زمانی، اولین ساعت‌مچی هوشمند مخصوص گیمینگ عرضه خواهد شد.

به‌نظر شما کاربران زومیت، ایده هواوی مبنی بر توسعه ساعت‌مچی هوشمند گیمینگ تا چه اندازه موفق خواهد بود؟ آیا تحولی عظیم در بازار ساعت‌های هوشمند در راه است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات