هولولنز مایکروسافت تحت شکایت بابت نقض دو حق اختراع است

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق ادعای شرکت هولوتاچ، هدست هولولنز مایکروسافت برداشتی از اختراع آن‌ها است.
تبلیغات

مدت زیادی از معرفی و عرضه‌ی هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز (Hololens) نمی‌گذرد که این ابزار دوباره در صدر اخبار قرار گرفته است؛ این بار نه به‌ خاطر طراحی و قابلیت‌های هوشمندانه، بلکه به‌ علت مشکلات قانونی و ظاهرا نقض حق اختراع.

هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز مایکروسافت به یک مانع قانونی برخورد کرده است. این ابزار واقعیت افزوده در مرکز یک شکایت قانونی نقض حق امتیاز اختراع از جانب هولوتاچ (Holotouh) است. مسئولان این شرکت واقع در کانتیکت ادعا می‌کنند هولولنز امتیاز دو عدد از اختراعات قدیمی‌شان را نقض می‌کند که مربوط به تکنولوژی تصویربرداری هولوگرافیک هستند. هولوتاچ حالا به دنبال محاکمه‌ و خسارت سه‌ برابر است (هرچند هنوز مبلغ مشخصی تعیین نشده). آن‌ها مدعی هستند مایکروسافت (Microsoft) از این موضوع آگاه بوده است.

هولولنز

طبق اعلام مسئولان هولوتاچ، این شرکت ابتدا در سال ۲۰۰۶ برای شراکت سراغ مایکروسافت رفتند ولی هرگز پاسخی دریافت نکردند. سپس غول تکنولوژی در سال ۲۰۱۳ پتنت خودش را ثبت کرد و امتیاز هولوتاچ را منقضی‌شده خواند که نشان می‌دهد از این موضوع آگاه بوده است. مدیران هولوتاچ در ادامه و مجددا در سال‌های ۲۰۱۵ و سپس ۲۰۱۶ به سراغ مسئولان پروژه‌ی هلولنز مایکروسافت رفتند تا در رابطه با توافق بر سر صدور پروانه‌ی این امتیاز رایزنی کنند؛ ولی باز هم نتیجه‌ای نگرفتند.

پیش از این هم دیده‌ایم دارندگان حق اختراع چه ضررهای مالی بزرگی به شرکت‌های بزرگ وارد کنند. به نظر می‌‌رسد هولوتاچ آماده‌ است تا وارد جنگ با غول دنیای فناوری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات