عینک واقعیت افزوده اپل سال آینده معرفی می‌شود

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش Financial Times، به نظر می‌رسد اپل در حال گسترش تلاش‌های خود برای ارائه‌ی عینک واقعیت افزوده طی سال آینده است.
تبلیغات

در ابتدا اپل برای بررسی موجه بودن تولید یک گجت پوشیدنی قابل نصب روی سر کاربر، حدود یک سال پیش تیمی را گرد هم آورد. حالا طبق گفته منابع نزدیک به اپل که از برنامه‌های این شرکت اطلاع بیشتری دارند، این شرکت در حال تخصیص منابع بیشتری برای تبدیل یک پروژه صرفا علمی به یک محصول مشتری محور در حوزه واقعیت افزوده است.

البته نباید انتظار داشته باشیم که در آینده نزدیک عینک‌ واقعیت افزوده اپل را به چشم بزنیم؛ چرا که طبق گزارش‌ها معرفی یا عرضه این محصول حداقل در یک سال آینده یا حتی دیرتر صورت خواهد گرفت. 

بلومبرگ اولین منبع خبری بود که از اقدامات اپل در راستای توسعه عینک‌ دیجیتال که به‌صورت وایرلس به آیفون متصل می‌شود و تصاویر یا داده‌هایی در دامنه دید فردی که عینک را به چشم زده است، نمایش می‌دهد؛ پرده برداشت. در آن گزارش هم ذکر شده بود که این عینک‌ دیجیتال اپل که احتمالا از فناوری واقعیت افزوده بهره خواهد برد، در بهترین حالت تا سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه نخواهد شد.

این در شرایطی است که رابرت اسکوبل، بلاگر مشهور دنیای فناوری، یکی از کسانی است که معتقد هستند عینک واقعیت افزوده اپل زودتر از پیش‌بینی‌ها معرفی می‌شود؛ او معتقد است اپل در حال کار روی عینکی با فناوری واقعیت ترکیبی است و عینک این شرکت در جریان معرفی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. او همچنین اعلام کرده است که اپل و شرکت آلمانی Carl Zeiss در حال کار روی فناوری واقعیت افزوده هستند. البته این ادعاها هنوز توسط سایر منابع تأیید نشده‌اند و به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸ یا بعد از آن زمان معقول‌تری برای معرفی عینک واقعیت افزوده اپل باشد.

در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران زمان معرفی محصول واقعیت افزوده اپل را بعد از سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی می‌کنند؛ اکثر آن‌ها معتقدند که اپل ویژگی‌های مرتبط با واقعیت افزوده را در محصولات فعلی خود در آینده نزدیک اضافه می‌کند. برای مثال دوربین آیفون بعدی این شرکت قابلیت تشخیص چهره خواهد داشت و فیلترهایی نظیر آن‌هایی که در اسنپ‌چت وجود دارند، به کمک واقعیت افزوده روی تصاویر اعمال خواهد کرد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز طی سال‌های اخیر علاقه خود را به واقعیت افزوده بارها نشان داده است و در مواقع مختلف این فناوری را با واژه‌هایی مثل «ژرف» و عبارت‌هایی مثل «ایده بزرگ مثل گوشی‌های هوشمند» خطاب قرار داده است. او همچنین اعتقاد دارد که واقعیت افزوده به‌مراتب مهم‌تر از واقعیت مجازی است. 

در شرایطی که سال گذشته تیم کوک اعلام کرد اپل به سرمایه‌گذاری زیاد در حوزه واقعیت افزوده ادامه می‌دهد و این شرکت چند پتنت نیز طی دهه گذشته در رابطه با واقعیت افزوده به ثبت رسانده است؛ با این حال اپل به‌طور معمول فناوری‌های زیادی را آزمایش می‌کند که شاید هیچ‌گاه به‌طور عمومی معرفی نشوند. 

شما حضور اپل در حوزه واقعیت افزوده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات