اندروید ویر و ساعت هوشمند مبتنی بر این پلتفرم چه کاربردهایی دارد؟

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
شاید برای خیلی از شما خوانندگان زومیت این سوال پیش آمده باشد که ساعت‌های هوشمند به چه دردی می‌خورند و آیا واقعا خرید یکی از این دستگاه‌ها برای ما لازم است یا خیر! در این مقاله قصد داریم به بررسی قابلیت‌های دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید ویر بپردازیم.
تبلیغات

اندروید ویر هنوز در ابتدای راه خود است و دستگاه‌های مبتنی بر این پلتفرم انگشت شمار هستند. پرسیدن این سوال که چرا باید یک ساعت اندرویدی خریداری کنیم مثل این است که ۶ سال پیش می‌پرسیدیم چرا باید نسخه‌ی اول آیفون را بخریم! جواب این سوال ساده است. این پلتفرم در آینده قابلیت‌های بسیار زیادی خواهد داشت اما اگر هم‌اکنون دلیلی برای خرید این دستگاه پیدا نمی‌کنید، حق دارید! نبستن ساعت اندرویدی بر مچ نشانه‌ی عقب افتادن از تکنولوژی نیست.

قابلیت اصلی اندروید ویر به عنوان تکمیل کننده‌ای برای تلفن‌های همراه اندرویدی است پس اگر از امکانات تلفن اندرویدی خود مانند گوگل ناو یا فرمان صوتی استفاده‌ی خوبی می‌کنید ساعت هوشمند نیز برای شما مفید خواهد بود و می توانید به جای بیرون آوردن تلفن همراه از جیبتان فقط با ساعت مچی‌تان حرف بزنید.

nimdps0l9sxf0g6solu4

اندروید ویر ۳ کار را باید به درستی انجام دهد، ابتدا دستورپذیری صوتی، دوم نمایش بعضی از کارت‌های Google Now و در آخر نشان دادن ناتیفیکیشن‌های تلفن‌همراه، البته در کنار وظیفه‌ی اصلی هر ساعت یعنی نشان دادن زمان و تاریخ. بعضی از امکانات نرم‌افزاری ویژه مانند امکانات وزشی و علامت‌گذاری مسیر حرکت نیز از ابتدا به این دستگاه‌ها اضافه شده‌اند.

در حقیقت با ساعت مجهز به گوگل ویر نمی‌توان تعامل زیادی با ناتیفیکیشن‌ها یا اطلاع‌رسانی‌ها انجام داد به عنوان مثال فقط می‌توان ایمیل رسیده در جیمیل را آرشیو کرد یا یک توییت را می‌توان به علاقه‌مندی‌ها اضافه کرد. نرم‌افزارهایی که بتوان از طریق ساعت به امکانات کامل آن‌ها دسترسی پیدا کرد بسیار محدود هستند. موتو ۳۶۰ با سنسور مانیتور ضربان قلب می‌تواند اطلاعاتی از ورزشی که انجام داده‌اید را به شما ارائه بدهد. Duolingo یک سری فلش‌کارت را برای این محصول طراحی کرده که به آموزش زبان کمک شایانی می‌کند ولی باز مهم ترین کاربرد این ساعت‌ها همان نشان دادن هشدارهای تلفن همراه است.

بعضی از ناتیفیکیشن‌ها از طریق کارت‌های Google Now به اطلاع کاربر می‌رسند. با وجود این که این کارت‌ها نیز تجربه‌ی کاربری کاملی از گوگل ناو ارائه نمی‌دهند اما به کاربر به سرعت اطلاعات لازم را ارائه می‌کنند. مانند این که چه اتفاقی در حال رخ دادن است یا قرار ملاقات نزدیک است یا وضعیت هوا چگونه خواهد بود. اگر توانسته‌اید از Google Now استفاده‌ی خوبی در این قبیل کارها داشته باشید پس ساعت هوشمند نیز برای شما کمک شایانی خواهد بود.

فرمان صوتی مهمترین قابلیت موتو ۳۶۰ است، شما می‌توانید سوال‌تان را از ساعت مچی‌تان بپرسید و به سرعت جواب مناسب را از گوگل دریافت کنید پس اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید و لهجه‌ی شما هم قابل درک به وسیله‌ی سرورهای گوگل است همچنین به اینترنت پر سرعت در تلفن همراه اندرویدی‌تان دسترسی دارید و اگر تمام این شایدها را در کنار هم دارید پس ساعت هوشمند دوست خوبی برای شما خواهد بود.

Android-Wear-Smart-Watch-5

در حقیقت هیچ کدام از این قابلیت‌ها به تنهایی در ساعت هوشمند قابل استفاده نیستند و برای استفاده باید به یک تلفن همراه متکی باشید، اما تعامل این دستگاه با تلفن همراه خود مسئله‌ی دیگری است، شاید مجبور شوید برخی از نرم‌افزارهای تلفن‌تان را برای این که ناتیفیکیشن‌های آزار دهنده بر روی ساعت مچی‌تان نشان می‌دهد حذف کنید یا مچ دستتان پوستر تبلیغاتی آن نرم‌افزار خواهد شد.

هشدارها در این پلتفرم طبق آن چیزی که در Head Up اندروید شاهدیم طبقه بندی می‌شود و فقط هشدارهای مهم بر روی ساعت به نمایش در می‌آید اما این قابلیت احتیاج به شخصی سازی دارد و همواره به خوبی عمل نمی‌کند. در ساعت هوشمند مثل تلفن همراه یا تبلت اندرویدی نمی‌توان برنامه‌های زیادی نصب کرد و زمان زیادی را صرف استفاده‌ی روزانه از آن کرد پس فقط به عنوان یک اطلاع دهنده از وضعیت تلفن همراه کاربرد خواهد داشت. افراد زیادی از داشتن امکان استفاده از اینترنت در تلفن همراهشان لذت می‌برند و بسیاری دیگر روزی یک بار ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند یا تلفن‌ها و مسیج‌های زیاد و مهم دریافت نمی‌کنند. همچنان که پزشکان هنوز از پیجر برای ارتباطات ضروری استفاده می‌کنند و احتیاجی به ارتقا آن نداشته‌اند اگر جواب دادن سریع به ناتیفیکیشن‌ها چیزی نیست که نگران آن باشید به ساعت هوشمند نیز نیازی نخواهید داشت.

محدودیت‌ها و قابلیت‌های این محصول باعث ایجاد نوآوریهای زیادی در آینده خواهد شد که شاید استفاده از آن را برای همگان ضروری کند اما تا آن زمان باید صبر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات