سفری به درون موتو 360 ، گردشی در لابراتوار طراحی موتورولا

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
طراحی و ساخت موتو ۳۶۰ همچون ظاهر آن کاری ساده و عادی نبوده است. پرینترهای ۳ بعدی، دستگاه‌های برش لیزری چرم و خط تولیدی پر از دست‌های مصنوعی. در این تور به آزمایشگاه پیشرفته‌ی طراحی و تست موتورولا در تگزاس می‌رویم تا با مراحل ساخت این ساعت فوق آلعاده آشنا شویم.
تبلیغات
motorola-moto-360-behind-the-scenes-sg-2-600x399

در ابتدا موتورولا قصد نداشت ساعت گرد بسازد بلکه ساخت ساعتی چهارگوش با لبه‌های گرد را در ذهن داشت، بنابراین شروع به ساخت ماکت‌هایی از آن کردند و خوشبختانه در نهایت از ساخت آن منصرف شدند.

motorola-moto-360-behind-the-scenes-sg-3-600x295

ماکت‌ها ابتدا از پلاستیک تراشیده میشد و پس از آن ساعت‌هایی کامل ساخته می‌شد. در این زمان تیم طراحی موتورولا بیشتر شبیه جواهر سازان به نظر می‌رسید تا تولید کننده‌ی گجت، بنابراین از لوازم جواهرسازی نیز استفاده کردند.

درخت قطر مچ دست برای مشخص کردن قطر مچ دست زنان و مردان در ۳ حالت کوچک متوسط و بزرگ استفاده می‌شود و محققان موتورولا طرح‌های محتلف را بر روی آن تست می‌کردند. بزرگترنی مشکل در این مرحله قرار دادن لولا و بند در جای مناسب است، اگر در این‌کار اشتباهی رخ دهد قلاب به بالای دست می‌رود یا ساعت بر روی مچ لق می‌زند.

با روی آوردن به طراحی گرد، موتورولایی‌ها تصمیم گرفتند امکان اتصال بند جانبی را به موتو 360 اضافه کنند. با امکان تنظیم بلندی بند از ۲ لولا، افرادی که مچ کوچکتری دارند می‌توانند استفاده‌ی راحت‌تری از ساعت هوشمند موتورولا بکنند.

از دستگا‌های ساخت سریع و ماشین‌های CNC برای ساخت قطعات آزمایشی که برای تست‌های بعدی با قطعات الکترونیکی پر می‌شوند، استفاده می‌شود.

صدها طرح متنوع برای بند چرمی موتو 360 از سرتاسر دنیا فرستاده شد، اما سرانجام موتورولا از محصولات تولید کننده‌ی محلی یعنی چرم هاروین استفاده کرد. چرم پشت Moto X جدید هم ساخت همین تولید کننده است.

به لطف فناوری پرینترهای ۳ بعدی حتی بند فلزی هم می‌تواند ماکت آزمایشی داشته باشد. برای ساخت هر مفصل ۱۶ ساعت زمان لازم بود و نمونه‌ی نهایی با دقت بسیار زیادی طراحی شد تا با آنتن رادیویی که در قاب موتو 360 جای گرفته اختلالی پیدا نکند.

motorola-moto-360-behind-the-scenes-sg-10-600x379

پایه‌ی شارژر بی‌سیم طوری طراحی شده که نه تنها موتو 360 به عنوان ساعت رو میزی در مکان مناسب قرار بگیرد بلکه از افتادن آن هنگامی که دقیقا بر روی محفظه‌ی شارژر قرار نگرفته نیز پیشگیری می‌کند.

ساخت ماکت با دستگاه‌های پرینت ۳ بعدی متوسطی آغاز می‌شود که وقتی مولفه‌ی دقت خیلی مطرح نباشد، می توانند یک نمونه را به سرعت آماده کنند.

کارکنان بخش طراحی موتورولا می‌توانند پرینتر ۳ بعدی MakerBot را طوری تنظیم کنند که بدنه و دیگر لوازم لازم را شبانه بسازد.

دستگاه‌های برش لیزری چرم ساخت انواع مختلف بند چرمی را آسان می‌کنند. موتورولا انواع مختلفی از بندهای چرمی مانند خاکستری سنگی و نسخه‌ی محدود جیر تیره را به قیمت ۳۰ دلار عرضه خواهد کرد.

ساعت هوشمند گرد احتیاج به چهره‌های مختلف دارد و موتو 360 با انواع مختلفی از این قالب‌های گرافیکی از پیش نصب شده عرضه می‌شود تا حس یک گجت دیجیتال را به کاربر ارائه دهد.

طرح‌های متنوع قالب‌های گرافیکی بر روی شیشه پرینت می‌شوند و به صورت ماکتی از موتو 360 در می‌آیند تا توسط مخاطبان آزمایش شود.

پرینتر ۳ بعدی گران قیمتی برای ساخت ماکت دقیق از محصول نهایی استفاده می‌شود. ماشین‌های دیگر کارخانه مشغول ساخت محصولی سری بودند و پنجره‌ی اتاقشان از دید بازدید کنندگان پنهان شده است.

متخصصان در استودیوی طراحی نقشه‌های CAD از مراحل ساخت را رصد می‌کنند. طراحی بسته‌بندی بشکه‌ای شکل و چگونگی چفت شدن قطعات بر روی یکدیگر در این بخش انجام می‌شود.

موتوورولا از انواع مختلفی دست‌های مصنوعی برای تست موتو 360 در اتاق آکوستیک استفاده می‌کند تا مطمئن شود میکروفن و فرمان صوتی اندروید وِر در همهمه و شلوغی مکان‌هایی مانند جاده، اتومبیل، مترو و جاهای دیگر به درستی کار می‌کند.

نتیجه‌ی نهایی ساعتی بود که از گوریلا گلس، استیل ضد زنگ و چرم ساخته شده و تا ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه ضد آب خواهد بود.

DSC 6995 678x452

در ادامه توضیحات متخصصان را در مورد مراحل ساخت و طراحی می‌توانید تماشا کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات