کوالکام تایید کرد: استفاده از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون در ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Android Wear

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
اگر در چند روز اخیر، اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید به اهمیت ابزارهای پوشیدنی و سرمایه‌گذاری عظیم همکاران گوگل در این زمینه پی برده‌اید. گوگل با معرفی رسمی سیستم عامل خود برای ساعت‌های هوشمند، بعد از معرفی Google Glass قدم دیگری در تکمیل نمودن پازل ابزارهای پوشیدنی برداشت. حال کوالکام نیز اعلام کرده که قرار است با SoC های بهینه خود، گوگل را در ساخت این ساعت‌ها یاری نماید.
تبلیغات

در معرفی سیستم‌عامل Android Wear گوگل از شرکت‌هایی همانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی و اینتل به‌عنوان همکاران خود در تولید سخت‌افزار ویژه این سیستم‌عامل نام‌برد. همچنین گوگل و موتورولا نیز زودتر از دیگران، ساعت‌های خود مبتنی بر این سیستم‌عامل را در معرض دید قرار دادند. کوالکام نیز با درج پستی بر روی وب‌سایت خود، از همکاری این شرکت با گوگل و OEM‌ها در قالب ساخت پردازنده‌های سری کوالکام برای ساعت‌های هوشمند خبر داد. البته کوالکام از درج نام کمپانی‌هایی که قرار است در تولیدات خود از اسنپ‌دراگون‌های کوالکام استفاده کنند خودداری کرد اما بدون شک در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده گسترده از SOC های این شرکت در ابزارهای پوشیدنی خواهیم بود.

گوگل و کوالکام سال‌ها است که روابط تجاری خوبی با یکدیگر دارند و این همکاری را می‌توان از گوشی هوشمند نکسوس وان به‌یاد آورد. کوالکام به کمک دانش فنی خود در ساخت SoC‌های کامل و کم حاشیه توانسته است کمک شایانی در پیشرفت اکو سیستم اندروید داشته باشد و بدین ترتیب گوگل به‌واسطه قدرت زیادی که پردازنده‌های اسنپ‌دراگون در اختیارش قرار می‌دهند توانسته است امکانات مهم و جذابی را به اندروید دوست‌داشتنی اضافه کند.

در حالی که هنوز سوالات جواب داده نشده بسیاری از اکوسیستم Android Wear و نحوه شراکت همکاران تجاری گوگل در ذهن باقی مانده است، هنوز اطلاع نداریم که کوالکام ساعت هوشمند خود که Toq نام داشت و در سال قبل معرفی گردید را به این سیستم عامل مجهز خواهد کرد یا نه. همچنین واضح نیست که کوالکام به عرضه و تولید ساعت هوشمند خود مبادرت خواهد کرد یا اینکه قرار است به تولید قطعات مصرفی برای دیگر کمپانی‌های سازنده ساعت‌های هوشمند اکتفا کند. به‌ هرحال در ساخت پردازنده‌های ویژه ابزارآلات هوشمند، کوالکام رقیب قدری همچون اینتل را در کنار خود می‌بیند که باید رقابت تنگاتنگی را نیز بر سر این قطعات با آن تجربه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات