اچ‌تی‌سی هدست واقعیت مجازی وایو فوکوس پلاس را عرضه کرد

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته، اچ‌تی‌سی هدست واقعیت مجازی وایو فوکوس را رونمایی کرد؛ اما امسال، در حاشیه‌ی MWC 2019، نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی آن را با نام فوکوس پلاس به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی (HTC) در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در تولیدات سخت‌افزاری برای سازمان‌ها داشته و اکنون واحد واقعیت مجازی آن، هدستی کاملا مستقل (بدون نیاز به کامپیوتر) با نام VIVE Focus Plus را برای استفاده‌ی شرکت‌ها و سازمان‌ها تولید کرده است. سازمان‌ها از پلتفرم‌های مبتنی بر واقعیت مجازی شرکت‌های مختلفی همچون اچ‌تی‌سی، آکیولس، مایکروسافت، گوگل و آمازون استفاده می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها، خدمات سخت‌افزاری و برخی دیگر، خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌دهند.

به ادعای اچ‌تی‌سی، وایو فوکوس پلاس (VIVE Focus Plus) هدستی مستقل و کامل است که با استفاده از دو کنترلری که همراه‌با آن عرضه می‌شود، توانایی‌هایی یک سیستم واقعیت مجازی مبتنی بر PC را ارائه می‌دهد. همچنین، وایو فوکوس پلاس، می‌تواند محتوایی را که نیازمند دستگاه‌های واقعیت مجازی مبتنی بر رایانه هستند، بدون نیاز به هیچ‌گونه دستگاه جانبی پخش کند.

HTC

مانند بسیاری از شرکت‌های فروشنده‌ی سخت‌افزارهای واقعیت مجازی، اچ‌تی‌سی هم تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی طراحی‌های بهتر از هدست‌ واقعیت مجازی، قرار گرفتن این هدست روی سر کاربر و استفاده از آن را تسهیل کند. این موضوع، برای سازمان‌هایی که از سیستم‌های واقعیت مجازی (VR) استفاده می‌کنند، از اهمیت دوچندانی برخوردار است؛ زیرا، کارمندان این سازمان‌ها، معمولا مدت زمان زیادی را صرف استفاده از هدست واقعیت مجازی می‌کنند که در صورت عدم راحتی، مشکلات عدیده‌ای را برای آنان ایجاد خواهد کرد.

طبق گفته‌ی کارشناسان، وایو فوکوس پلاس اچ‌تی‌سی، با هدست آکیولس کوئست (Oculus Quest) رقابت می‌کند. شرکت آکیولس، توانسته عملکرد خوبی در زمینه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی سازمانی از خود به نمایش بگذارد و با شرکت‌هایی همچون وال‌مارت (Walmart) همکاری کند.

وایو فوکوس پلاس HTC، از قابلیت‌های مهمی بهره‌ می‌برد که به‌شدت در کاربردهای سازمانی و شرکتی سیستم‌های واقعیت مجازی، مورد نیاز است. قابلیت‌هایی همچون کنترل از راه دور و مانیتور کردن هدست، حالت کیوسک (Kiosk Mode) و کنترل و بررسی نقطه‌ی نگاه (gaze support) از جمله‌ی چنین قابلیت‌هایی به‌حساب می‌آید.

وایو فوکوس پلاس، مانند وایو فوکوس، از پردازنده‌ اسنپدراگون 835 استفاده می‌کند. همچنین، این هدست تصویری با رزولوشن 3K پخش می‌کند و به دو کنترلر اولتراسونیک مجهز شده است. HTC، کاربردهای مختلفی را برای این هدست مثال زده که از بین آن‌ها می‌توان به شبیه‌سازی‌های ایمنی، آموزش پزشکی و خلبانی با همکاری شرکت‌هایی همچون SimforHealth و Immersive Factory اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات