ماشین در مقابل انسان؛ رقابت قهرمان تنیس روی میز جهان در برابر بازوی روباتیک

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
از زمان اختراع ماشین‌های‌هوشمند، رقابت انسان‌ها و ماشین‌ها در حوزه‌های مختلف بصورت کاملا جدی به انجام رسیده است که فاتح اغلب رقابت‌های انجام شده انسان‌ها بوده‌اند. اما نکته‌ای می‌توان با مطالعه‌ی تاریخ این رقابت‌ها پی برد، پیشرفتی است که در ساختار ماشین‌های هوشمند در طول تاریخ به انجام رسیده است. مطمئنا در سال‌های آتی باید شاهد رقابت‌های شانه‌ به شانه‌ی ماشین‌ها با انسان‌ها باشیم که شاید منجر به شکست انسان‌ها نیز شود.
تبلیغات

در ادامه‌ی سنت ایجاد رقابت بین انسان‌ها و ماشین‌ها، کوکا، کمپانی آلمانی تولیدکننده‌ی روبات‌ است که رقابتی را بین یکی از روبات‌های تولیدی خود با تیموبیل، از نام‌آشناترین بازیکنان تنیس روی میز ترتیب داده است.

رقابت بین تیموبیل و روبات کوا در تاریخ 11 مارس سال 2014 میلادی به مناسبت گرامی داشت احداث کارخانه‌ی کوکا در شانگهای چین به انجام خواهد رسید. این کارخانه در مکانی به مساحت 20,000 مترمربع به تولید سری روبات‌های KR Quantec و همچنین کنترلرهای KRC4 این کمپانی خواهد پرداخت.

روباتی که تیمو‌بیل با آن به رقابت خواهد پرداخت KR Agilus نام گرفته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کوکا، شماری از این روبات‌ها تولید شده و هم‌اکنون در دسترس قرار دارند. براساس ادعای کوکا این روبات با تمرکز روی سرعت بالا و همچنین دقت بی‌بدیلی توسعه داده شده است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تنیس روی میز کرده است. پایه‌ای‌ترین نمونه‌ی آگیلوس دارای یک بازوی روباتیک است که قابلیت حرکت در پنج محور را داشته و قادر است حداکثر تا شعاع 706.6 میلی‌متری حرکت کند. می‌توان این بازوی روباتیک را روی سقف یا کف مکان مورد نظر نصب کرد.

اما روبات کوکا جلوی یکی از بهترین بازیکنان تنیس جهان از کشور آلمان به عرض اندام خواهد پراخت. بول، قهرمان اروپا و جام جهانی تنیس روی میز می‌باشد. به‌نظر شما کدامیک توانایی شکست حریف خود را دارا است؟

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات