قوی‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان، قدرتی برابر با 200 اسب بخار دارد

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به ساخت وسایل نقلیه‌ای برقی توسط جنرال‌موتورز و تسلا، آینده‌ی صنعت حمل و نقل و خودروسازی در گرو وسایل نقلیه برقی است که از سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌کنند. یکی از برداشت‌های نادرست در مورد خودروهای الکتریکی، عدم استفاده از موتورهای الکتریکی در بدنه‌ی خودروهایی با موتورهای احتراقی است. اما موتورسیکلت ووکسان‌واتمن که جدیدا معرفی شده است، اشتباه بودن این دیدگاه را به اثبات رسانده است.
تبلیغات

این موتورسیکلت که در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شده است، دارای 200 اسب‌بخار قدرت است، که آن را تبدیل به قدرتمندترین موتورسیکلت الکتریکی جهان کرده است. براساس ادعای کمپانی سازنده‌ی این موتورسیکلت، باتری آن قادر است تا انرژی موردنیاز برای طی یک مسیر 177.6 کیلومتری را تامین کند.

اما برخلاف تصورات موجود، این موتورسیکلت بسیار چابک و سریع است. بدنه‌ی این موتورسیکلت از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده است که دستیابی به سرعت 105 مایل بر ساعت یا به عبارتی 168 کیلیومتر بر ساعت را برای آن ممکن کرده است. همچنین زمان مورد نیاز برای رسیدن از سرعت 0 به 60 مایل بر ساعت در این موتور سیکلت 3.4 ثانیه و رسیدن به سرعت 99 مایل بر ساعت نیز نیازمند 5.9 ثانیه است.

لینک دانلود ویدیو

علاوه بر موارد ذکر شده، زمان لازم برای شارژ باتری این موتورسیکلت نیز بسیار کم است. باتری لیتیوم‌یونی 122.8 کیلووات ساعتی آن را می‌توان در کمتر از 30 دقیقه بیش از 80 درصد شارژ کرد که این امر با استفاده از شارژر استاندارد Cpmbo II ممکن است.

هنوز سازنده‌ی این موتورسیکلت اطلاعاتی را در مورد قیمت آن ارائه نداده است، اما می‌توان قیمت آن را در بازه‌ی 770 پوند حدس زد که آن را در میان موتورسیکلت‌های گران قیمت قرار می‌دهد. لازم به‌ذکر است که این موتورسیکلت بصورت دست‌ساز در کشور فرانسه ساخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات