معرفی مپنا مایند؛ اینترنت اشیا در صنایع در راستای انقلاب چهارم صنعتی

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مکو شرکت پیشرو در زمینه سیستم‌های برق و کنترل توربین‌های بخار و گاز در ایران است. این شرکت در راستای انقلاب چهارم صنعتی و استفاده‌ی اینترنت اشیا در صنایع، راهکاری به نام مپنامایند توسعه داده است.
تبلیغات

شرکت مکو در تیرماه سال ۱۳۸۳ تنها با ۱۲ کارشناس کار خود را آغاز کرد؛ اما ‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر با این شرکت همکاری دارند. در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۴، مکو لیسانس شرکت زیمنس AG را برای تولید سیستم برق و کنترل توربین‌ها و ژنراتورها کسب کرد. در ماه آذر ۱۳۸۴، مکو قرارداد لیسانس دیگری با شرکت سوئیسی ABB برای تولید SEE،اSFC و سیستم حفاظت ژنراتور امضا کرد.

انقلاب صنعتی اول از آب و انرژی بخار به منظور مکانیزه کردن تولیدات استفاده کرد و انقلاب صنعتی دوم از قدرت الکتریسیته برای تولید انبوه بهره برد. سومین انقلاب صنعتی از علم الکترونیک و فناوری اطلاعات در تولید خودکار استفاده کرد. انقلاب چهارم صنعتی بر پایه‌ی انقلاب سوم بنا نهاده شده و شامل ترکیب فناوری‌های مختلف است که مرزهای جدیدی در دنیای صنعتی به ‌وجود می‌آورد. در همین راستا شرکت مپنا با توسعه‌ی راهکاری با عنوان مپنا‌مایند، قصد دارد مراکز صنعتی را به اینترنت متصل کند.

برای آشنایی بیشتر با این مفهوم و کارایی مپنامایند، در ادامه همراه زومیت باشید:

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

آیا با شرکت مپنا آشنایی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات