تماشا کنید: قابلیت‌های سیستم رانندگی هوشمند تسلا

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا را می‌توان یکی از پیشروان تکنولوژی خودروهای هوشمند و خودکار دانست. این شرکت اخیرا ویدیویی از قابلیت‌های منحصر به فرد محصولات خود منتشر کرده که تماشای آن خالی از لطف نیست. برای تماشای این ویدیو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تسلا سیستم رانندگی خودکار خود را اتوپایلوت (Autopilot) می‌نامد. این سیستم پیشرفته توانایی تشخیص محیط پارکینگ منزل شما را دارد تا بدین وسیله عملیات پارک و خروج از پارکینگ را به صورت خودکار انجام دهد. همچنین سیستم اتوپایلوت توانایی رانندگی نیمه خودکار در بزرگرا‌ه‌ها را دارد. تکنولوژی معرفی شده‌ی تسلا در این زمینه را می‌توان پیشرفته‌ترین نمونه‌ی موجود دانست. به واسطه‌ی این سیستم قادر خواهید بود در بزرگراه‌ها به رانندگی خودکار بپردازید و تنها با فعال کردن راهنما به تعویض لِین پرداخته و از ترافیک پیش‌رو عبور کنید. در نهایت نیز امکان پارک و خروج از پارک خودرو در انواح محیط شهری موجود است.

سیستم رانندگی هوشمند تسلا

سیستم اتوپایلوت تسلا از سایر انواع سیستم‌های خودکار ارائه شده عملکرد بهتری دارد. زمانی که به مقایسه‌ی این سیستم با انواع مختلف اعم از نمونه‌های عرضه شده در خودرو‌های مرسدس بنز و ولوو می‌پردازیم، مشاهده می‌کنیم که در تسلا نیاز کمتری به دخالت راننده در روند حرکت هوشمند است. تکنولوژی تسلا با استفاده از انواع مختلفی از دوربین‌ها، سنسور‌ها، رادار و اطلاعات زنده از ترافیک عملکرد هوشمندی از خود به نمایش می‌گذارد. عملکرد اتوپایلوت تسلا را می‌توان نزدیک‌ترین سیستم فعلی به خودروهای خودران آینده دانست. 

اخیرا تسلا بروزرسانی را برای ارتقای سیستم اتوپایلوت منتشر کرده که تعداد محدودی به قابلیت‌های این سیستم افزوده است. زیرا چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شده بود که بر اساس آن‌ها، تعدادی از راننده‌ها هنگام فعالیت خودرو در حالت هوشمند دستورات خطرناکی به سیستم داده‌اند و پیروی خودرو از دستورات راننده منجر به بروز حادثه شده است. در همین راستا طی بروزرسانی اخیر، خودروهای تسلا در صورت تشخیص امکان وقوع تصادف توانایی سرپیچی از دستورات راننده را خواهند داشت.

در ادامه توجه شما را به ویدیوی تبلیغاتی تسلا در خصوص قابلیت‌های هوشمند خودروهای تولیدی این شرکت دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات