تماشا کنید: روباتی با توانایی حل مکعب روبیک در یک ثانیه

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از ایجاد مکعب روبیک از سال ۱۹۷۴، یکی از بهترین پازل‌های مورد استفاده توسط بشر، پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. این پازل علاوه بر اینکه اوقات فراغت بسیاری از افراد را پر کرده، چالش اصلی مسابقات زیادی نیز شده که از جمله‌ی جدید‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی روبات‌هایی برای حل مکعب روبیک اشاره کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 مکعب روبیک در سال ۱۹۷۴ طراحی و تولید شد و از آن زمان تا کنون ۳۵۰ میلیون عدد از این بازی فکری در سراسر جهان به فروش رسیده است. در واقع نمی‌توان آمار دقیقی از میزان ساعاتی که علاقمندان برای حل معمای روبیک صرف کرده‌اند، به دست آورد، اما به جرات می‌توان گفت که زمان صرف شده برای حل این پازل بسیار بالا است، چراکه علاقمندان به این معمای فکری در همه‌ جای جهان وجود دارند.

همانطور که اشاره کردیم، علاوه بر اینکه مکعب روبیک به معمایی برای پر کردن اوقات فراغت افراد تبدیل شده، مسابقات فراوانی نیز بر مبنای حل این معما طرح شده است. یکی از آخرین رقابت‌هایی که در سال‌های اخیر حول حل مسائل مکعب روبیک شکل گرفته، طراحی روبات‌هایی است که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن این پازل را حل کنند.

در ویدیویی که در ادامه می‌توانید به نظاره بنشینید، روباتی را مشاهده خواهید کرد که قادر است در یک ثانیه و با سرعتی باورنکردنی، مکعب روبیک را حل کند. در این روبات از چهار موتور برای چرخاندن خانه‌های مکعب حول محورهای مختلف و از چهار وب‌کم برای مانیتورینگ وضعیت مکعب استفاده می‌شود. پردازنده‌ی مورد استفاده برای انجام پردازش‌های مختلف از نوع آدرنو است.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات