دوربین امنیتی جدید نتاتمو بین انسان، حیوان و خودروها تمایز قائل می‌شود

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نتاتمو در جریان رویداد CES 2016 از دوربین هوشمند جدید خود رونمایی کرد. این دوربین قادر است بین خودروها، حیوانات و افراد تمایز قائل شود و فقط در مواقع واقعا ضروری به شما هشدار دهد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

یکی از مشکلاتی که در رابطه با دوربین‌های امنیتی خانگی وجود دارد این است که این دوربین‌ها فقط قادر به تشخیص اجسام متحرک هستند و بجز این مورد در واقع آن‌ها کاربرد بیشتری ندارند. بسیاری از دوربین‌ها به محض این که چیز متحرکی ببینند به شما اطلاع می‌دهند؛ اما دوربین Netatmo از این لحاظ کمی متفاوت است. سال گذشته این شرکت یک دوربین خانگی معرفی کرد که می‌توانست افراد را شناسایی کرده و به شما اطلاع دهد یا حتی اگر این فرد از آشنایان مورد تایید شما بود به شما اطلاع ندهد. 

امسال، این شرکت دوربینی برای بیرون خانه طراحی کرده است که می‌تواند بین افراد، حیوانات و خودروها تمایز قائل شود. دوربین جدید نتاتمو Presence نامیده می‌شود و ظاهری مدرن  دارد که شاید فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده شود. با توجه به این که قرار است از این دوربین در محیط بیرون خانه استفاده شود، این دوربین نقش یک نور افکن را نیز برای شما ایفا خواهد کرد. این نورافکن قادر است بر اساس چیزی که شما تنظیم می‌کنید و می‌بیند، روشن شود. برای مثال نورافکن این دوربین قادر است در هنگام رد شدن یک حیوان خاموش بماند؛ ولی به محض این که  انسان از حیاط خانه شما رد می‌شود، روشن می‌شود. 

 با روشن شدن این نور افکن، دوربین نتاتمو قادر خواهد بود تا به شکل بهتری اهداف خود را شناسایی کند. درست مثل قابلیت روشن و خاموش شدن نور افکن، این دوربین قادر است بسته به اجسامی که می‌بیند، به شما هشدارهای لازم را بدهد. اگر شما مایل باشید می‌توانید این دوربین را به نحوی تنظیم کنید تا فقط وقتی یک انسان را مشاهده کرد به شما خبر دهد و در صورت حرکت حیوانات آلارمی برای شما ارسال نشود. 

دانلود ویدیو

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اگر دوربین را به سمت خیابان نصب کرده باشید این دوربین هیچ هشداری به شما بابت رد شدن خودروها نمی‌دهد و فقط در صورتی که یک خودرو وارد پارکینگ شما شود به شما هشدار داده می‌شود که این امر باعث می‌شود تا شما با هشدارهای دائمی نادرست روبرو نشوید. البته دوربین خارج از خانه نتاتمو مانند دوربین داخل خانه این شرکت قادر نیست تا چهره‌های خاص را شناسایی کند که البته طبق اعلام سازندگان آن به این دلیل است که این دوربین همیشه افراد را در موقعیتی با صورت واضح نمی‌بیند. 

شما هر زمان که خواستید می‌توانید  یک ویدیوی زنده از طریق دوربین Presence‌ تماشا کنید؛ با این حال اکثر کاربران مایل هستند تا زمانی دوربین خود را چک کنند که چیزی شناسایی شده باشد. اگر شما به هشدارهای این دوربین توجه نکنید این دوربین قادر است تا ۱۰۰ اتفاق را ضبط کند. 

برخی معتقدند که یکی از مشکلات دوربین‌های شرکت نتاتمو این است که اطلاعات را به صورت لوکال نگهداری می‌کنند؛ به این مفهوم که هر کسی می تواند با نابود کردن دوربین، اطلاعات درون آن را نیز نابود کند. اما برخی هم این نکته را یکی از مزایای نتاتمو می دانند؛ چرا که این شرکت بابت استفاده از دوربین‌هایش از کاربران حق اشتراک ماهیانه دریافت نمی‌کند و تمام پایش‌ها و ذخیره‌سازی‌ها روی دوربین انجام می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی  به شرکت نتاتمو نیست. 

به نظر می‌رسد که دوربین پرزنس در واقع برخی از مشکلات کلیدی دوربینی های امنیتی را حل کرده است. در واقع این دوربین به نوعی یک دوربین هوشمند است. نتاتمو در تلاش است تا پاییز امسال این دوربین امنیتی را به فروش برساند؛ با این حال هنوز قیمتی برای دوربین presence تعیین نشده است. 

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات