تماشا کنید: دستگاه هوشمند خود را با پا کنترل کنید

یک‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که مهندسان فورد در توسعه‌‌ی محصول kick-activated tailgate یا به عبارت بهتر صندوق عقب بازشونده با لگد(!) چند سال پیش به خوبی دریافته‌اند، اغلب ما تمایل داریم زمانی که دست‌هایمان مشغول است از باقی اعضای بدنمان به ویژه پاها برای انجام کارها استفاده کنیم. شما چطور؟ دوست داشتید با پاهایتان کنترل لوازم منزل را در دست می‌گرفتید؟
تبلیغات

پژوهشگران در مدیا لب MIT نیز از این تمایل ذاتی این موجود دو پا بهره برده‌اند و نمونه اولیه سامانه‌ی KickSoul را ساختند تا به کاربران تلفن‌‌های هوشمند این امکان را بدهند که با استفاده از پاهایشان، تلفن هوشمند، رایانه و سایر دستگاه‌‌ها را به تسخیر مغز خود درآورند.

برای این کار آنها از یک کفی کفش استفاده کرده و درون آن را با قطعات الکترونیکی همچون یک برد آردوینو، ماژول بلوتوث و یک IMU شش محوره – که خود شامل یک حسگر شتاب و ژیروسکوپ است- پر کرده و با بهره‌گیری از الگوریتم خود، آن را به یک حسگر هوشمند حرکات پا با قابلیت تشخیص دو حرکت اصلی لگد به جلو و لگد به عقب مجهز کردند. هر یک از این حرکات که توسط این ابزار شناسایی شوند، به وسیله‌‌ی بلوتوث به اپلیکیشن اختصاصی در تلفن هوشمند شما انتقال پیدا می‌‌‌کند که بسته به انتخاب شما می‌‌‌تواند عملکرد تلفن یا ابزار خارجی بلوتوث را تحت‌تاثیر قرار دهد. مثالی از کاربردهای این ابزار می‌‌‌تواند روشن کردن چراغ خانه، قطع یا وصل تماس‌‌های تلفنی یا حتی کنترل تلویزیون خانگی شما باشد.

البته هنوز نمی‌‌‌توان به طور قطع درباره‌‌ی کاربردهای تجاری این محصول صحبت کرد؛ اما ویدیوی زیر می‌‌‌تواند شما را بیشتر با این فناوری آشنا سازد.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات