تماشا کنید: احداث پل معلق با استفاده از طناب توسط پهپاد

یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
یکی از دلایلی که روند توسعه‌ی روبات‌ها و پهپادها را تسریع کرده، بکارگیری این گجت‌ها در شرایطی است که انسان‌ها نمی‌توانند به دلیل به خطر افتادن جان خود در آن به فعالیت بپردازند. در ادامه می‌توانید ویدیویی را تماشا کنید که در آن پهپادها نمونه‌‌ای از یک پل معلق را با استفاده از طناب درست می‌کنند.
تبلیغات

دانشمندان در تلاشند تا روبات‌ها و پهپادها را بصورت صنعتی وارد چرخه‌ی استفاده کنند، چراکه در برخی موارد خطراتی که متوجه جان انسان‌ها است، باعث پیشرفت کند پروژه‌های مختلف شده یا عملا انجام آن‌ها را با بن‌بست روبرو می‌کنند. دانشمندان سوئیسی در شهر زوریخ ویدیویی را از ساخت یک نمونه‌ی کوچک پل معلق توسط پهپادها تهیه کرده‌اند. همانطور که در این تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، این پهپادها با استفاده از داربست‌های احداث شده در دو سوی سالن اقدام به اتصال طناب‌ها می‌کنند.

محققان در ابتدا اتاق مورد نظر را با سنسورهای سنجش حرکت تجهیز کرده‌اند که اطلاعات ثبت شده توسط این سنسورها در اختیار پهپادها قرار می‌گیرد تا براساس آن اقدام به انجام مراحل بعدی نمایند. یقینا نمونه‌ی نمایش داده شده در ویدیوی زیر را نمی‌توان در بازه‌های بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار داد، از این‌رو محققان در پی توسعه‌ی پهپادهایی هستند تا در شرایط طبیعی مورد استفاده قرار گیرند.

لینک دانلود

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات