مقایسه‌ی پیت استاپ در انواع مسابقات اتومبیل‌رانی

پنج‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
مقایسه‌ی پیت استاپ در مسابقات مختلف را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

هر ساله در اقصی نقاط جهان مسابقات اتومبیل‌رانی مختلفی برگزار می‌شود که هر یک از این مسابقات ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما یکی از نقاط اشتراک این مسابقات، وجود پیت استاپ (Pit Stop) یا مرحله‌‌ای برای سوخت‌گیری، تعویض لاستیک‌ها و رد برخی مسابقات تعویض راننده است.

همه‌ی مسابقات اتومبیلرانی شامل بخشی هستند که اصطلاحا به آن پیت استاپ می‌گویند. این مرحله نیز جزوی از مسابقه است و تیم‌ها سعی می‌کنند در صورت امکان، زمان توقف اتومبیل در این ناحیه را به حداقل ممکن برسانند. همه‌ی رانندگان شرکت کننده‌ مجبورند برای سوخت‌گیری و تعویض لاستیک‌ها به پیت استاپ مراجعه کنند. در این مرحله سرعت عمل تیمی که مسئول سوخت‌گیری و تعویض لاستیک‌ها است، نقش بسیار زیادی دارد. برای مثال تیم‌های شرکت کننده‌ در مسابقات فرمول یک، هر سال گروهی از مجرب‌ترین و کاربلدترین متخصصان خود را انتخاب کرده و راهی مسابقات می‌کنند.

یکی از کاربران یوتیوب، با انتخاب بخش‌هایی از مسابقات اتومبیلرانی که در آن خودروها به بخش پیت استاپ مراجعه می‌کنند، به مقایسه‌ی عملکرد تیم‌ها و نحوه‌ی تعویض لاستیک‌ها و سوخت‌گیری خودروها در این مسابقات پرداخته است. از جمله‌ی مسابقاتی که می‌توان در این ویدیو بخش‌هایی از آن را دید، باید به فرمول یک، ناسکار، ایندی کار، فرمول ای و مسابقات استقامت اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات