تماشا کنید: ساخت بازوی روباتیک با پرینت سه بعدی و تلفن هوشمند

دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
فناوری پرینت سه بعدی در سال‌های اخیر تحولات بزرگی را در دنیای فناوری ایجاد کرده است. یک کمپانی ژاپنی موفق شده تا با استفاده از پرینت سه بعدیِ یک بازوی روباتیک و استفاده از قدرت پردازشی گوشی‌هوشمند، محصولی کاربردی را با قیمت ۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی Exiii بازویی روباتیک را که با استفاده از پرنیت سه‌بعدی تولید شده، با قیمت ۳۰۰ دلار معرفی کرده است. این بازوی روباتیک قدرت پردازشی خود را از گوشی‌هوشمند می‌گیرد و از این رو می‌توان امیدوار بود در آینده استفاده از بازوهای روباتیک توسط افرادی معلول یا افرادی که از وجود دست به هر دلیلی محروم هستند، راحت‌تر و سریع‌تر صورت پذیرد.

لینک دانلود

قسمت خارجی بازوی روباتیک Handiii کاملا با استفاده از پرینتر سه بعدی تهیه شده که این موضوع باعث کاهش قیمت آن به میزان قابل ملاحظه‌ای شده است، بطوریکه در مقایسه با نمونه‌ی نمایش داده شده در نمایشگاه توکیو شاهد کاهش ۵۰ دلاری قیمت این بازوی روباتیک هستیم. در کنار کاهش قیمت، استفاده از پرینت سه بعدی منجر به تسهیل امر تعویض قطعات در این بازوی روباتیک شده است.علی‌رغم صرفه‌جویی در زمینه‌ی طراحی و تولید ساختار بیرونی این بازوی روباتیک، تولیدکنندگان آن را به‌همراه سنسور‌های متنوعی روانه‌ی بازار کرده‌اند. برای مثال می‌توان به به سنسور EMG اشاره کرد که تمام پالس‌های الکتریکی دریافت شده از عضو متصل شده به بازو را دریافت کرده و آن را در کسری از ثانیه به حرکت بازو تبدیل می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این بازوی روباتیک امکان اتصال بی‌سیم به گوشی‌هوشمند کاربر است که از این‌رو پردازنده‌ی گوشی نیز در پردازش‌های مورد نیاز برای انجام حرکات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک دانلود

در حال حاضر تولیدکنندگان لیستی از افرادی که این بازوی روباتیک را پیش خرید کرده‌اند، در دست دارند. Exiii این بازوی روباتیک را به‌عنوان یک پلتفرم متن باز در اختیار متخصصان و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاهی نیز قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات