دوربین بدون آینه‌ی A7 II سونی معرفی شد: فوکوس خودکار سریع‌تر و لرزش‌گیر تصویر بهتر

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
سونی دوربین  فول‌فریم و بدون آینه‌ی پیشرفته خود یعنی A7 را با اعمال بهبود‌هایی بروز کرد که منجر به پاسخگویی بهتر و افزایش لذت از عکاسی می‌شود.
تبلیغات

مهمترین ویژگی نسخه دوم از A7، بهره‌مندی از لرزش‌گیر تصویر پنج محوره است که اولین بار در دوربین OM-D E-M5 المپوس در سال ۲۰۱۲ مشاهد شد؛ با این حال، تا پیش از این در هیچ دوربین فول‌فریمی به کار گرفته نشده بود.

در واقع، برای اولین‌بار این ویژگی را در بدنه‌ی دوربین بدون آینه‌ی سونی مشاهده خواهیم کرد؛ این بدان معنی است که قادر خواهید بود تصاویری با سرعت شاتر طولانی‌تر (و در نتیجه روشن‌تر) را در محیط‌های کم‌نور و بدون در نظر گرفتن نوع لنزی که استفاده می‌کنید، تهیه نمایید.

بهبود دیگری که در دوربین سونی A7 II به نسبت اولین نسخه از این مدل صورت گرفته، در سیستم فوکوس خودکار آن است. سونی ادعا می‌کند سیستم فوکوس جدید، 30 درصد سریع‌تر بر روی سوژه‌ی موردنظر فوکوس می‌کند که با توجه به ضعف A7 در این ویژگی، اگر این ادعا درست باشد، خبر خوبی برای کاربران خواهد بود.

همچنین سونی با طراحی مجدد گریپ در A7 II، علاوه بر ایجاد حس بهتر هنگام به دست گرفتن، جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف را نیز به حال و هوای DSLR های سنتی‌تر، نزدیک کرده است.

به نظر نمی‌رسد که این کمپانی در سایر ویژگی‌های اساسی این دوربین نظیر سنسور 24 مگاپیکسلی تغییری اعمال کرده باشد؛ با این حال، از همین دو ویژگی نیز می‌توان به‌عنوان تغییراتی مهم برای ارائه‌ی یک بروزرسانی کارآمد از A7 یاد کرد؛ دوربینی از یک خانواده خاص که به تنهایی، سنسوری فول‌فریم را در بدنه‌‌ای جمع‌وجور (کامپکت) و بدون آینه، ارائه می‌نماید.

سونی تا این لحظه دوربین عکاسی سونی A7 II را فقط برای استفاده‌ی کاربران ژاپنی ارائه کرده است. این دوربین از 5 دسامبر (تقریباً دو هفته دیگر) در فروشگاه‌های این کشور به فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود A7 II، حوالی 1,600 دلار قیمت‌گذاری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات