اولین توپ لیزری آمریکا در اختیار ناوگان دریایی این کشور قرار گرفت

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
توپ لیزری از جمله‌ی هیجان‌انگیزترین تسلیحات مورد استفاده در داستان‌های علمی تخیلی است که دیگر وارد دنیای واقعی شده است. نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا اولین توپ لیزری خود را رسما وارد سرویس کرد.
تبلیغات

نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا رسما توپ لیزری را وارد ناوگان خود کرد. دریاسالار جان میلر در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ این موضوع را اعلام کرد. توپ لیزری مورد نظر از ماه آگوست سال ۲۰۱۴ روی ناو USS Ponce در خلیج فارس به انجام ماموریت می‌پردازد. توپ لیزری توانایی مقابله با شناورهای بزرگ را ندارد و در حال حاضر فقط قادر است تا شناورهای کوچک را مورد هدف قرار دهد. این ابزار نظامی قادر است تا سنسورهای مورد استفاده در شناور دشمن را از کار بیاندازد. همچنین ناو Ponce قادر است با استفاده از این توپ، هواپیما‌های کوچک از قبیل پهپادها را نیز در آسمان هدف قرار دهد. هنوز راه درازی تا استفاده‌ی گسترده از توپ‌های لیزری در جنگ‌افزارهای نظامی باقی مانده است. گرمای شدید و رطوبت، پتانسیل بالایی برای ممانعت از عملکرد مناسب این توپ دارند.

 لینک دانلود

ارتش ایالات متحده در پی استفاده‌ی گسترده‌‌تری از توپ لیزری است. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای توپ لیزری، اتصال آن روی ماهواره‌ها در خارج از جو و انهدام موشک‌های قاره پیما در زمان خروج از جو زمین در مرحله‌ی میانی پیمایش مسیر است. سپر دفاع موشکی امریکا، برای کارکرد بهتر و اثربخشی، نیازمند فاکتورهایی است که توپ لیزری چنین پیش‌نیازهایی نداشته و درصد موفقیت بالاتری نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات