تماشا کنید: آتش‌بازی از نگاه یک پهپاد که در دل آن پرواز می‌کند

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا تا به حال شده است که بخواهید بدانید بودن در ارتفاع، هنگام آتش‌بازی چه حال و هوایی دارد؟ مسلما چنین حالتی امنیت بالایی نخواهد داشت! آنچه در این پست مشاهده خواهید کرد ویدیوی پرواز یک پهپاد به نام DJI Phantom 2 است که به دوربین GoPro Hero 3 Silver مجهز شده و مستقیما به دل آتش‌بازی فرستاده می‌شود.
تبلیغات

 باور بکنید یا نه، در طی پرواز این پهپاد با وجود نزدیکی بیش از اندازه‌ی بعضی انفجارها هیچ خسارتی به آن وارد نشده است. علاوه بر خود پهپاد، دوربین و فیلم ضبط شده توسط آن نیز در صحت کامل جان به در بردند. آنچه که مسلم است این مساله خواهد بود که در صورت برخورد یکی از این شعله‌ها به پهپاد دوست داشتنی ما، با در نظر گرفتن پرواز آن بر فراز ناحیه‌ای پر از جمعیت تماشاچی، یک فاجعه می‌توانست رخ دهد.

دانلود ویدیو

مدل DJI Phantom 2 Vision نسخه‌ای از پهپادهای این سری است که پروازی که در بالا مشاهده می‌کنید توسط آن انجام شده. مدل Vision+ این پهپاد از قابلیت پرواز انفرادی و بدون نیاز به هدایت نیز برخوردار است. نسخه‌ی جدید، با عملکردهای ادغام شده‌ی پایگاه زمینی (Ground Station) عمل می‌کند که امکان تعیین دقیق مسیر حرکت پیش از آغاز پرواز را برای هدایت‌کننده‌ی آن فراهم می‌کند. این دستگاه همچنین با گوشی‌های هوشمند مجهز به iOS یا Android نیز همخوانی دارد که امکان هدایت‌پذیری کاربرپسندتری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

دوربین GoPro Hero 3 Silver که در سال 2012 رونمایی شده قادر است ویدیوهایی در رزولوشن 4K با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه ضبط نماید. ویدیوی اصلی این پرواز البته در رزولوشن 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات