FIFA 15 معرفی شد؛‌ با قابلیت‌‌های تازه نسخه جدید پرطرفدارترین شبیه ساز فوتبال بیشتر آشنا شوید [بروز شد]

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
EA از نسخه جدید پرطرفدارترین شبیه‌سازی‌ دنیای فوتبال رونمایی کرد. FIFA 15 که به رسم سالانه این سری طی چند ماهه آینده وارد بازار خواهد شد، با ده‌ها قابلیت تازه به دنیای علاقمندان بازی‌های رایانه‌ای خواهد گذاشت. با ما برای معرفی نسخه جدید این سری و قابلیت‌هایی که EA بدان اضافه کرده است، همراه شوید.
تبلیغات

FIFA 15 با قابلیت‌های تازه و امکانات نو، از پیشرفت‌های بصری تا تقویت سیستم هوش مصنوعی بازی، به میدان قدم گذاشته است تا تجربه‌ای واقعی‌تر از پرطرفدارترین ورزش دنیا را فراهم آورد. در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از این ویژگی‌ها را به صورت کوتاه برایتان بازگو نماییم.

افزودن احساسات به بازیکنان دو تیم 

درک واقعی از فوتبال از جمله آن مواردی است که می‌تواند تجربه بازی کردن با یک شبیه‌ساز ورزشی را زیر و رو سازد. از همین رو EA کانادا نهایت تلاش خود را در ایجاد یک شبیه ساز واقعی نموده است. تلاشی که به سبب آن گیمر احساس تماشای یک بازی فوتبال واقعی را از صفحه نمایش تلویزیون داشته باشد، نه یک بازی کامپیوتری. به همین خاطر حالا هر بازیکن سیستم احساساتی مخصوص خود را نسبت به همه چیز دارد که در اخلاقیات و ظاهر آن‌ها نمایان خواهد شد. 

برای مثال زمانی که دو بازیکن تیم مقابل در بازی با یکدیگر جدل می‌کنند، احساسات آن‌ها را می‌توان در خط و نشان کشیدن‌هایشان بر روی یکدیگر و حتی دعواهای فیزیکیشان در بازی مشاهده نمود. 

بازیکن‌های هر تیم نیز عملکرد مشابهی دارند. برای مثال اگر یک اشتباه توسط یکی از بازیکنان پیش بیاید، در مرتبه اول هم‌تیمی‌ها با نادیده گرفتن اشتباهات همدردی ابراز می‌کنند ولی در دفعات بعدی اگر همان بازیکن دچار خطایی دیگر شود، عملکرد هم‌تیمی‌ها به گونه‌ای دیگر و همراه با سرزنش خواهد بود. به طور کلی بیش از 600 واکنش در بازیکنان طراحی شده که این عدد در صورت پیاده‌سازی صحیح در بازی می‌تواند تجربه جالبی از بروز احساسات در مستطیل سبز باشد. البته این واکنش‌ها همگی ساختگی هستند و هیچ تاثیری بر عملکرد گیم پلی بازی ندارند و تنها برای جذاب‌تر شدن سیستم بازی در آن تعبیه شده است.

سیستم دفاعی پیشرفته

یکی دیگر از تغییرات شایان توجه این نسخه، تغییر سیستم و تاکتیک دفاعی تیم مقابل در زمان‌های حساس است. برای مثال اگر شما در دقایق پایانی یک بازی مهم باشید و نیازمند یک گل برای برد یا مساوی بازی باشید، تیم حریف با تاکتیک دفاعی یازده نفره تلاش می‌کند تا شما را از رسیدن به هدفتان منصرف کند. بر عکس این موضوع و حمله همه جانبه آن‌ها در زمانی که شما در حال بردن بازی باشید نیز وجود دارد. 

این موضوع حتی در بازی‌های رفت و برگشتی یا حذفی نیز وجود دارد. برای مثال زمانی که آن‌ها بازی رفت را با نتیجه 3 بر صفر به نفع خودشان به پایان رسانده‌اند، در بازی بعدی به طور طبیعی در لاک دفاعی خود فرو می‌روند تا شما را از بدست آوردن نتیجه دلخواهتان ناامید نمایند. 

سیستم تکل زدن بهبود یافته

یکی دیگر از سیستم‌های بهبود یافته در FIFA 15،‌ پیشرفته‌تر شدن و بهبود سیستم تکل زدن بر روی حریف است. در نسخه جدید میزان تکل‌های صحیح از 50 درصد نسخه پیشین به 70 تا 80 درصد رسیده است تا بدین ترتیب دفاع کردن در بازی جنبه واقعی‌تری به خود بگیرد. 

بازیکنان هوشمند

بهبود سیستم‌های دفاعی و افزایش درصد تکل‌های صحیح بدین معنا نیست که امکان به ثمر رساندن گل‌های بیشتر در بازی برایتان امکان پذیر نیست. در واقع با کمک سیستم پیشرفته‌تر هوش مصنوعی بازیکنان خودی، آن‌ها بهتر فضاهای خالی در دفاع حریف را پیدا می‌کنند و به شما فرصت ایجاد موقعیت‌های ناب گل‌زنی را فراهم می‌آورند. 

بدین ترتیب، همچون بازی‌های واقعی فوتبال، یک‌تنه زدن به قلب دفاع دیگر معنایی ندارد و شما ناچارید برای مقابله با تاکتیک‌های دفاعی حریف، از پاس‌دادن و شناور کردن بازی در زمین حریف بهره مند شوید. همچنین بهبود هوش مصنوعی تنها مخصوص مهاجمین تیم‌ها نیست. بلکه یاران دفاع شما نیز هوش مصنوعی بهتر می‌توانند بهتر از پیش در موقعیت‌های خطرناک توپ‌ها را دور کنند یا در موقعیت‌های نه چندان خطرناک، بازی را آرام پیش ببرند.

مدل‌سازی بهتر بازیکنان 

یکی دیگر از پیشرفت‌های FIFA 15، مدل‌سازی بهتر بازیکنان است که به لطف تلاش‌های EA، این بار به جای بدن‌های بدون شکل FIFA 14 با بدن‌هایی تراشیده و متناسب‌تر که مشابه اندام‌های واقعی بازیکنان دیجیتالی است روبرو هستیم. شبیه‌سازی و مدل‌سازی حرفه‌ای تر،  خصوصا در شانه‌ها و عضلات سینه‌ بازیکنان انجام شده و بدین ترتیب، شاهد عضلاتی مشهود و قابل باورتر در بازیکنان خواهیم بود. 

تماشاچیان هوشمندتر

با وجود بهبودهای فراوانی که در نسخه چهاردهم سری فیفا بر روی تماشاچیان و جمعیت ناظره‌گر بازی انجام گرفته است، در این نسخه نیز با تماشاچیان هوشمندتری روبرو هستیم که بیشتر از پیش به  روی ویژگی‌های فردی آن‌ها توجه شده است. بدین ترتیب دیگر با تماشاچیانی که تنها کپی یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن‌ها در لباس‌هایی بود که برای  تیم مورد علاقه‌شان پوشیده‌ بودند،  روبرو نخواهیم بود. بلکه این بار تماشا چیان هر تیم یا هر ملیت، تفاوت‌های فاحش‌تری را به همراه دارند. برای مثال شادی‌های بعد از گل یا بعد از یک پیروزی مهم آن‌ها با توجه به کشور یا شهر خودشان متغیر خواهد بود.

 در ادامه می‌توانید تریلری از بازی را نیز مشاهده نمایید: 

لینک دانلود ویدیو

این عنوان در تاریخ 30 شهریور برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد.

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه E3  مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات