پشتیبانی پروژکتور بازی Predator ایسر از نرخ نوسازی متغیر

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سری Predator ایسر یکی از اولین پروژکتورهایی است که از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

خط تولید محصولات بازی Predator ایسر شامل دو پروژکتور به نام‌های GM712 و GD711 است. در این مقاله ابتدا روی GD711 تمرکز می‌کنیم، زیرا دستگاهی است که ایسر تصمیم گرفته اطلاعات بیشتری از آن منتشر کند. محصول مذکور یک پروژکتور LED است که تا ۱۴۵۰ لومن روشنایی ANSI (یا ۴۰۰۰ لومن LED) ارائه می‌دهد و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین این دستگاه از رزولوشن 4K در حالت استاندارد پشتیبانی می‌کند، اما ویژگی نرخ نوسازی متغیر (VRR) است که با نوسان عملکرد در کنسول‌های قدرتمند، از جمله Xbox Series X و رایانه‌های سریع، تصویری روان‌تر نشان داده و آن را از رقبای خود متمایز می‌کند.

به گزارش ورج، در آن حالت، پروژکتور وضوح تصویر را از رزولوشن 4K به 1080p کاهش می‌دهد، اما نرخ نوسازی را برای کنسول‌ها به ۱۲۰ هرتز رسانده یا برای رایانه‌های شخصی تا ۲۴۰ هرتز افزایش می‌دهد و به‌طور خاص می‌تواند نرخ نوسازی را در صورت نیاز به‌طور پویا تغییر دهد. دستگاه PS5 تا ۱۲۰ هرتز در 1080p را پشتیبانی می‌کند، اما هنوز با VRR سازگاری ندارد. هیچ پروژکتور دیگری در بازار نیست که از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی کند (گرچه چندین تلویزیون سطح بالا این کار را می‌کنند)، بنابراین این ویژگی بزرگی است که ایسر برای متمایز کردن محصول خود از سایر مدل‌ها روی آن تمرکز خواهد کرد.

پروژکتور ایسر

ایسر می‌گوید GD711 دارای طیف گسترده‌ای از اندازه‌های نمایش احتمالی است، البته خود این شرکت حالت ۱۰۰ اینچی را که از فاصله ۸٫۸۵ فوتی قابل دسترسی است را توصیه می‌کند. این دستگاه درون خود به صورت پیش‌فرض فروشگاه اپلیکیشن Aptoide TV را داشته و با آن عرضه می‌شود. این مدل دارای دو پورت HDMI 2.0، یک پورت خروجی صدا و سه پورت USB-A است. طول عمر مورد انتظار تقریباً ۳۰ هزار ساعت در حالت Eco یا حداکثر ۲۰ هزار ساعت در حالت استاندارد است.

ایسر بازه زمانی مورد انتظار برای ایالات متحده آمریکا را به اشتراک نگذاشته، اما قرار است این دستگاه در ماه نوامبر با قیمت ۱۱٫۹۹۹یوان در چین و در ماه دسامبر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با قیمت ۱۴۹۹ یورو به فروش برسد. اگر این دو مبلغ را به دلار آمریکا تبدیل کنیم قیمت نهایی چیزی بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۶۰ دلار می‌شود، اما به خاطر داشته باشید که این یک عدد تقریبی است.

پروژکتور ایسر

نگران نباشید، GM712 را فراموش نکردیم و در ادامه مشخصات آن را شرح می‌دهیم. این دستگاه یک پروژکتور بازی 4K مبتنی بر لامپ است که با ۳۶۰۰ لومن روشنایی ANSI بسیار روشن‌تر از GD711 بوده و همچنین مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این پروژکتور در ماه نوامبر با قیمت ۱۰٫۹۹۹ یوان به چین می‌آید و سپس در ژانویه ۲۰۲۲ با قیمت ۱۳۹۹ یورو به اروپا، خاورمیانه و آفریقا وارد می‌شود. درحالی‌که قیمت کمی ارزان‌تر آن جذاب است اما این دستگاه نسبت به GD711 سنگین‌تر بوده و طول عمر محدودتری دارد. گفته می‌شود میزان عمر این پروژکتور در حدود ۵۰۰۰ ساعت در حالت استاندارد و تا ۱۲ هزار ساعت در حالت ExtremeEco است. با این وجود، GM712 دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه GD711 است که از آن‌ها می‌توان به نرخ نوسازی متغیر، HDR10 و پشتیبانی از نرخ نوسازی تا ۲۴۰ هرتز برای رایانه‌های شخصی اشاره کرد.

برای کسانی که معمولاً تلویزیون می‌خرند، شاید عجیب باشد که پروژکتورها هم می‌توانند گران‌قیمت شوند. با توجه به اینکه این پروژکتورها برخی ویژگی‌های متمرکز بر بازی مانند نرخ نوسازی سریع و متغیر را در خود جای داده‌اند، قیمت‌های بالا منطقی به‌نظر می‌رسد. اگر قابلیت پرتابل بودن برای شما مهم است، ممکن است بخواهید به خریدن آن‌ها فکر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات