عضو تحریریه
پوریا عباسی

پوریا عباسی

تهران، تهران
درباره من:
عضویت: یکشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
  1. پوریا عباسی
    پوریا عباسی | شنبه, ۲۷ آبان ساعت ۰۰:۲۷

    @amir_hs
    امیر عزیز ممنونم از لطفت به بنده و نقدهایی که به تسلا وارد کردی. با این بخش از صحبت شما که فرمودید تسلا به تنهایی نمی‌تونه همه‌چیز رو تولید کنه کاملا موافقم. در حقیقت تمام کمپانی‌ها در حال استفاده از محصولات یکدیگر هستند و این چیز عجیبی نیست و مطمئنا تسلا هم به‌دنبال اختراع دوباره چرخ نیست و از محصولات دیگر کمپانی‌ها در تولیداتش استفاده می‌کنه. اینکه فرمودید تسلا پایه تکنولوژیک خاصی نداره برای بنده قابل پذیرش نیست. کارکنان یک شرکت بزرگ‌ترین سرمایه شرکت هستند و با استخدام افراد خبره در هر زمینه می‌شه گفت که بحث بی‌تجربگی و ... قابل حل است. در اینکه تولید باتری‌های لیتیومی سبب آلایندگی محیط‌زیست می‌شه شکی نیست و کاملا درست می‌فرمایید اما باید توجه داشته باشیم که خودروهای الکتریکی در ابتدای مسیر هستند و همین حالا هم باعث حرکت صنعت باتری‌سازی در جهت تولید باتری‌های با بازدهی بالاتر و آلایندگی کم‌تر شدند. به‌نظرم بد نیست که در قالب یک مقاله سعی کنیم به بررسی میزان آلایندگی یک خودروی الکتریکی با یک خودروی معمولی از آغاز پروسه ساخت تا پایان عمر مفید خودرو بپردازیم ببینیم که واقعا کفه ترازو به کدوم سمت متمایل میشه. با توجه به اقدامات کشورهای اروپایی برای ساخت ایستگاه‌های شارژ سریع در سال‌های پیش‌رو، تصور می‌کنم که بسیار زودتر از ۲۰ سالی که پیش‌بینی شماست شاهد فراگیر شدن خودروهای الکتریکی باشیم.
    ارادتمند

    کامیون الکتریکی تسلا معرفی شد؛ انقلابی در صنعت خودروهای سنگین

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | جمعه, ۲۶ آبان ساعت ۱۳:۱۳

    @elf
    باتوجه به شعاع حرکتی بسیار بالای این کامیون، برنامه‌ریزی برای انتخاب مسیر مناسب تا رسیدن به ایستگاه شارژ بعدی برای راننده خیلی ساده است. به همین دلیل تموم شدن شارژ در مسیر کمی دور از ذهن هست. این نکته هم در نظر بگیرید که در سال‌های آتی به‌طور حتم تعداد ایستگاه‌های شارژ افزایش چشمگیری پیدا می‌کنه.

    کامیون الکتریکی تسلا معرفی شد؛ انقلابی در صنعت خودروهای سنگین

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | جمعه, ۲۶ آبان ساعت ۱۹:۳۳

    @amir_hs
    کاملا با شما مخالفم. یه جورایی تسلا باعث شد که دید جهان به خودروهای الکتریکی تغییر کنه و خودروسازهای بزرگ به سمت تولید مدل‌های هیبریدی و الکتریکی با سرعت بیشتری گام بردارن. اینکه فرمودید این کامیون با تریلی بردش به کم‌تر از دویست کیلومتر می‌رسه نیاز به منبع و محاسبات داره، با ادعای شخصی نمیشه حکم صادر کرد. همیشه یه نفر (یه شرکت) لازمه که نگرش‌ها رو تغییر بده. از لحاظ اقتصادی هم با اطمینان میگم که به‌صرفه است و شدنی. اینکه تصور می‌کنید اسکانیا می‌تونست همچین چیزی تولید کنه مثل این میمونه که بگیم فیسبوک به درد نمی‌خورد اگه می‌خورد گوگل قبلش این کارو می‌کرد!

    کامیون الکتریکی تسلا معرفی شد؛ انقلابی در صنعت خودروهای سنگین

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | جمعه, ۲۶ آبان ساعت ۱۲:۳۴

    @Rivekan
    چشم، در حال انتشار اخبار هستیم.

    نمایش دیدنی جان اُلسن با مرسدس G500

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | جمعه, ۲۶ آبان ساعت ۱۹:۳۶

    @AHHA
    دوربین داخل کابین خودروی مقابل نصب شده. در بعضی کشورها نصب دوربین درون خودرو الزامیه.

    چگونه سیستم ترمز اضطراری ولوو، جان کودکی را نجات داد

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | پنجشنبه, ۲۵ آبان ساعت ۱۹:۲۱
    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | پنجشنبه, ۲۵ آبان ساعت ۲۰:۱۰

    @K0N4M1
    رعایت فاصله طولی باعث میشه که احتمال برخورد از پشت به حداقل برسه.

    چگونه سیستم ترمز اضطراری ولوو، جان کودکی را نجات داد

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | پنجشنبه, ۲۵ آبان ساعت ۱۱:۴۴
    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | پنجشنبه, ۲۵ آبان ساعت ۱۱:۴۵

    @محمدجواد زارعی
    جناب زارعی در منبع این خبر از پکن به عنوان آلوده‌ترین شهر اسم برده شده، بنده صرفا از منبع خبر نقل کردم.

    دهلی نو، در چنگال آلودگی هوا

    پوریا عباسی
    پوریا عباسی | شنبه, ۲۰ آبان ساعت ۱۳:۲۵

    @Armanab
    بله امکان‌پذیره، جستجو کنید حتما نمونه‌هایی پیدا می‌کنید. اما باید ببینیم که این طرح مفهومی به تولید انبوه می‌رسه یا نه و اون موقع میشه دقیق‌تر بررسیش کرد.

    کانسپت اسپرت هوندا ویژن GT؛ از رؤیا تا واقعیت