عضو تحریریه
فرهاد سلیمانی

فرهاد سلیمانی

،
درباره من:
  1. فرهاد سلیمانی
    فرهاد سلیمانی | پنجشنبه, ۲۰ آبان ساعت ۰۹:۴۲

    @ نوید
    درسته که ماشینای امروزی کات آف دارن ولی اگه بخوایم راجع به این توضیح بدیم باید وارد جزئیات بشیم که تیتر مطلب فرق میکنه یعنی باید از نحوه‌ی کار این سیستم صحبت کنیم.
    در ضمن کات آف برای ماشینای انژکتوری کاملا عادیه ولی خودروهای کاربراتورییم هستن که کات آف میکنن مثل بی‌ام‌و ۳۲۰ سال ۱۹۷۷ و هم مدلهاش این مدل از موتور ها چون از ECU بی‌بهره بودن، با ایجاد خودسوزی در دور موتور مشخصی، عمل کات آف رو انجام میدادن

    محدوده‌ ی قرمز دور موتور به چه معناست؟

    فرهاد سلیمانی
    فرهاد سلیمانی | پنجشنبه, ۲۰ آبان ساعت ۰۹:۵۴

    @master master
    برای مثال در همین پراید شما برای اینکه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر حرکت کنید میتونید از دنده‌های ۳و۴و۵ استفاده کنید که تو هر کدوم از دنده ها دور موتور شما با دنده‌ی دیگه فرق داره. برای پراید دور موتور ایده‌ال بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ دور بر دقیقست که تو سرعت ۱۰۰ حتی توی دنده‌ی ۵ هم دور موتور بیش‌تر از ۳۲۰۰ دوره ولی اگه دوتا دنده بیشتر داشت میشد تو همین سرعت دور موتور رو توی محدوده‌ی بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ نگه داشت و به همین ترتیب هرچی ضریب دنده‌ها بیشتر باشه، امکان انتخاب دنده‌ی مناسب نسبت به دور موتور راحت تره

    محدوده‌ ی قرمز دور موتور به چه معناست؟

    فرهاد سلیمانی
    فرهاد سلیمانی | پنجشنبه, ۲۰ آبان ساعت ۰۹:۵۷

    @محمد ژوژو
    اگه منظورتون ثابت نگه داشتن دور موتور باشه، منظور ما وقتیه که تخت گاز حرکت کنید و پدال گاز تا انتها فشرده شه. ولی در حالت رانندگی عادی میتونه مثل ماشینای عادی عمل کنه.

    محدوده‌ ی قرمز دور موتور به چه معناست؟