عضو تحریریه
آرمان  والی

آرمان والی

،
درباره من:
  1. آرمان  والی
    آرمان والی | شنبه, ۱ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    من به شخصه به یک دلیل بزرگ از سامسونگ خوشم میاد و اون اینه که در هر ایده و موضوعی تمام تلاششو میکنه که محصول بده حتی اگر ایده از دید همه بی مصرف باشه. بدی این موضوع اینه که تمرکز از بین میره و محصولاتی به بازار میان که شبیه پروتوتایپ هستند ( که معمولا نسل اول محصولات ناکامل و پر از اشکال هستند) و خوبی این موضوع اینه که شما قدرت انتخاب بی نهایت دارید،فقط باید با دقت بیشتر انتخاب کنید و حتمی بررسی های بی طرف رو مطالعه کنید.

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | شنبه, ۱ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    بله تقلب باز هم میتونه باعث بر سر زبانها افتادن به به نوعی تبلیغات بشه. از این موارد در دنیای تکنلوژی کنونی کم نبوده چون هم مشتریان تیز بین تر شدند و هم رسانه ها دقت بیشتری به خرج میدن تا هر موضوع داغی رو پیدا کنند که یکی از اونها تقلب هستش.

    همیشه تقلب قابل پیگیری و واضح نیست. تقلب نا محسوس هم وجود داره. مثلا شرکت ها درون تبلیغات عناصری رو استفاده میکنن که ذهن مشتریان رو به جهت اشتباه میبره و اونها رو گمراه میکنه . اما خیلی واضح نیست که بعدا بشه شکایت کرد.

    مثلا تبلیغ بر سر

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | شنبه, ۱ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    اپل بعد از استیو جابز واقعا محافظ کار شده و هنوز نوآوری خاصی به جز چند مورد (Touch ID و فلش دورنگ) رو نشون نداده. اما هنوز به یک سری اصور پایبنده که مهمترین اون که اپل رو از بقیه جدا میکنه اینه که محصول تا تمام نشده منتشر نباید بشه. یک محصول دست و پا شکسته که فقط به خاطر زود تر منتشر شدن زود تر از دیگران وارد بازار شده نمی تونه نماینده خوبی برای یک برند باشه.

    واقعا بازار محصولات هوشمند نیاز به یک شک جانانه داره.

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | شنبه, ۱ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    البته حرف شما درسته.. بیان بهتر این دست کم گرفتن مصرف کننده توسط بخش بازاریابی هستش که این هم خودش یک نوع کم بودن دانش نسبت به واقعیت محصوله.

    اما واقعا مواردی وجود داره که از آشنایی کمتر بخش بازاریابی نسبت به جزییات محصول نشات میگیره. درسته شرکتهای بزرگ افراد بزرگتر رو هم برای مدیریت انتخاب میکنن اما این دلیل نمیشه که اون فرد اشراف کامل به محصول داشته باشه.

    به طور مثال یکی از مدیران شرکت کوالکام به خاطر همین دانش کم حرفی زد که بعدا باعث اخراجش شد. اینکه 64 بیت بودن پردازند

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | یکشنبه, ۲ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    حرف شما دقیقا تایید کننده حرف منه . که نسل اول سامسونگ برای تست هستش.

    نسل اول نه انرژی رو بهینه مصرف میکرد ونه 8 هسته رو میتونست استفاده کنه.
    نسل دوم بهینه تر شد اما هنوز 8 هسته رو باز هم نمی تونست استفاده کنه.
    نسل سوم شد تقریبا همون Big.little ی که سامسونگ 1 سال قبل تبلیغ کرده بود.

    این نشون میده که سامسونگ اصلا با انتشار یک محصول نسخه بتا مشکلی نداره.همین موضوع هستش که مصرف کننده رو به شک می ندازه که نسل اول محصولات سامسونگ رو بخره . البته این موضوع هم همیشگی نیس

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | یکشنبه, ۲ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    هر چقدر هم که کسی بی ادبی یا بی احترامی بکنه ، به چهره خودش لطمه می خوره ، شما به هیچ عنوان پاسخ ندید. اگر بی ادبی از حد مشخصی بگذره اون فرد نظرش حذف میشه و حتی ممکنه بن هم بشه .

    به هر حال ممنون از نظرتون، هدف ما هم همین بحث ها هستش، که باعث میشه دانش بین افراد رد و بدل بشه.

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | یکشنبه, ۲ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    میلاد جان ، تقلید موضوع خیالی و ساخته ذهن من نیست. قبولش شاید برای شما کمی سخت باشه، اما تقلید این شرکت به اندازه ای شدید و واضح بوده که 1 میلیارد دلار جریمه شده بابت اون کار. یعنی می فرمایید 1 میلیارد دلار ناقابل رو از یک شرکت فقط به خاطر روابط پشت پرده و حمایت از تولید داخلی از این شرکت گرفتند و سامسونگ هم به همین خاطر پذیرفته ؟

    سنسور اثر انگشت که در دکمه هوم گلکسی اس 5 قرار گرفته ایده سامسونگ بوده؟ که خیلی جالبه که باز هم در نسل اول به صورت تست به بازار اومده و اصلا به کارامدی سنسو

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | یکشنبه, ۲ شهریور ساعت ۰۰:۰۰
    آرمان  والی
    آرمان والی | یکشنبه, ۲ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    شاید این حباب هیچ وقت نابود نشه ، همونطور که گفتم شرکت IBM هم حباب محصولات مصرف کننده عادی رو از دست داد اما در بازار B2B در حال حاضر ابر قدرت هستش و درامدش بیش از صدمیلیارد دلار در ساله با وجود اینکه یه محصول هم در بازار عادی نداره..

    کل بحث بر سر اینه که سامسونگ سود کلانی برد از دنیای هوشمند اما برندینگ نادرستی داشت.. همین موضوع باعث میشه که در جنگهای بعدی نتونه از برندش استفاده بهینه کنه ..

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم

    آرمان  والی
    آرمان والی | یکشنبه, ۲ شهریور ساعت ۰۰:۰۰

    اگر خاطرتون باشه من چند تا مثال زدم که این تست فراتر از کامل نبودن هستن. یعنی نه تنها اهداف تبلیغاتی خودشون رو اجرا نکردن بلکه اشکالات فنی بزرگی هم داشند. مثل Big.little . پس نمیتونیم بگیم که مشتری باید همیشه برای نسل دوم و سوم صبر کنه. این یعنی بی اعتمادی به برند. مثلا سنسور اثر انگشت اپل واقعا حتی در نسل اول فوق العاده عمل میکرد، اما سنسور نسل اول سامسونگ که تازه بعد از آیفون به بازار اومد به هیچ عنوان کارایی شبیه به اون رو نداشت.

    اینکه سامسونگ محصولات خودش رو با بروزرسانی نرم افزار

    حباب بزرگ سامسونگ، نبرد استراتژی‌ها و نگرش‌ها در بازار محصولات هوشمند: قسمت چهارم