XBR، تلویزیون اولترا اچ‌دی LED سونی با کیفیت 4K و ریموت کنترلی از نوع تبلت

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی اخیرا به طور رسمی‌ پرچم‌دار جدید خود در عرصه تلویزیون‌های هوشمند را با نام تجاری XBR ارائه کرده‌است. تلویزیونی 84 اینچی که قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4K LED را داراست و از طریق تبلت Xperia S و یک برنامه ریموت کنترل به آسانی قابل کنترل است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا شما را از جزئیات بیشتر درباره‌ی محصول جدید سونی آگاه‌ سازیم.
تبلیغات

XBR-84X900 نسل جدیدی از تلویزیون‌های براویا اولترا اچ‌دی سونی است که در آن تصاویر با حداکثر وضوح و در ضمن به صورت روان به نمایش در می‌آیند، نمایش رنگ‌ها به طور خارق العاده‌ای حیرت انگیز است و نقاط قوت بی شمار آن یک گجت فوق‌العاده را به کاربر عرضه می‌کند. این تلویزیون در نخستین روز رونمایی رسمی‌همه کاربران را شگفت زده کرده بود. زاویه دید این تلویزیون بی‌نظیر است و تمامی‌ قابلیت‌های آن از طریق یک تبلت Xperia S قابل کنترل خواهد‌ بود. البته شایان ذکر است که ویدئوهای پیش‌فرض این تلویزیون که در مدیا سرور سونی موجود بوده و با کیفیت 4K عرضه شده‌اند نیز یک شگفتی به حساب می‌آیند.

برای مثال فیلم معروف «The Amazing Spiderman» مخصوص این تلویزیون در مدیا سرور سونی حجمی‌ معادل 56.4 گیگابایت دارد! این در حالی‌است که حجم بهترین نسخه بلوری همین فیلم چیزی بیش از 36 گیگابایت نیست.

تبلت Xperia S نیز که به عنوان ریموت‌کنترل در مجموعه این تلویزیون قرار دارد با استفاده از برنامه «Remote Control» سونی دارای یک مدیا سنتر بسیار گسترده برای برنامه‌های کاربردی است و به کاربر توانایی دسترسی به حافظه سرور را خواهد‌ داد. البته دستیابی به کنترل این تلویزیون از طریق سایر تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند بازار غیر ممکن است، زیرا سونی برنامه کنترل XBR-84X900 را به صورت کاملا اختصاصی برای تک محصول ناب خود در بازار تبلت‌ها عرضه کرده‌ است. البته این برنامه از طریق سرویس گوگل‌پلی قابلیت به روزرسانی و یا دانلود مجدد را داراست.

از تبلت و کنترل از راه دور که بگذریم باید بدانیم که طبق اعلام سونی تراشه XCA8-4K به کار رفته در این تلویزیون می‌تواند مقیاس ویدئوهای اچ‌دی و محتوای با رزولوشن پایین را به خوبی تبدیل کرده و برای نمایش در صفحه 4K آماده‌سازی نماید.

خوب در میان تمامی‌ نقاط قوت تلویزیون خارق‌العاده جدید سونی باید به قیمت آن نیز اشاره‌ای کرد، فاکتوری که شاید مهم‌ترین نقطه ضعف آن از دید کاربران باشد. طبق اعلام سونی XBR-84X900 در آینده ای نزدیک با قیمتی معادل 25000 دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد. البته چنین قیمتی در هر جای کره خاکی این تلویزیون را تبدیل به یک کالای لوکس کرده و به همین دلیل شاید توانایی رقابت مفید را از آن سلب کند.

شما درباره این تلویزیون چه فکر می‌کنید؟ دیگاه خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات