CES 2012: ال جی از اولین تلویزیون Google TV پرده برداری کرد

جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ال جی تلویزیون‌های جدید خود را با پشتیبانی از اندروید تی‌وی گوگل به نمایشگاه CES لاس وگاس می‌آورد.
تبلیغات

ال جی قصد دارد هفته آینده در نمایشگاه CES لاس وگاس امریکا اولین تلویزیون مجهز به گوگل تی وی را به نمایش عموم در آورد. این تلویزیون مجهز به تراشه L9 خود ال جی است و جزء خانواده تلویزیون های هوشمند به شمار می رود. سیستم عامل این تلویزیون هوشمند ترکیبی از Android گوگل و فناوری های اسمارت تی وی ال جی است. از آنجایی که Google TV برپایه پردازنده های کم مصرف ARM کار می کند این تلویزیون مصرف پایینی نیز خواهند داشت. اطلاعات بیشتر در مورد این تلویزیون جذاب سه بعدی هوشمند را در ادامه بخوانید.

تلویزیون ال‌ جی با پشتیبانی از Google TV مجهز به ریموت کنترل Magic Remote Qwerty است که رابط کاربری Android 3 Honeycomb را دارد. این کنترل از راه دور، ترکیبی از کنترل صوتی و کی برد Qwerty است. یعنی کاربر می تواند دستورات را بصورت صوتی و یا از طریق کی برد فیزیکی Qwerty ارسال کند.

اگر با گوگل تی وی آشنایی ندارید باید بدانید که Google TV در حال حاضر به عنوان یک Set-top box جداگانه وجود دارد ولی تلویزیون جدید ال جی، Google TV را در دل خود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد گوگل تی وی را در مقاله "هر آنچه در مورد Google TV باید بدانید" بخوانید.

رابط کاربری بسیار خوب Android 3.0 در این تلویزیون، امکان مرور صفحات وب و گشت و گذار در اینترنت را بسیار لذت بخش می کند. امکاناتی نظیر اتصال به شبکه های اجتماعی، تماشای ویدیو آنلاین، نصب نرم افزار های اندرویدی برروی صفحه بزرگ تلویزیون، تنها بخشی از قابلیت های این تلویزیون هوشمند اندرویدی است.

همانطور که انتظار می رفت محصول مشترک ال جی و گوگل از فناوری Cinema 3D ال جی نیز پشتیبانی می کند. به لطف این فناوری امکان پخش ویدیو 3 بعدی و تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی میسر می شود. همانطور که می دانید عینک های Cinema 3D ال جی از نوع Passive هستند. این عینک ها ارزان، بدون لرزش و بدون نیاز به باتری می باشند. اطلاعات بیشتر در مورد فناوری های سه بعدی را در مقاله "3D در خانه: تکنولوژی های پخش - بخش اول" بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این تلویزیون می بایست 4 روز دیگر صبر کرد تا نمایشگاه CES 2012 آغاز شود.

منبع: Slash Gears

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات