مدل مفهومی مزدا Kai معرفی شد

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل مفهومی مزدا Kai، احتمالا اولین نمایش مزدا از نسل آینده‌ی مدل محبوب مزدا ۳ خواهد بود.
تبلیغات

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷، شرکت‌های خودروسازی مختلف، کم‌کم مدل‌های جدید یا مفهومی خود را معرفی می‌کنند؛ شرکت ژاپنی مزدا با معرفی مدل مفهومی کای (Kai)، احتمالا قلب بسیاری از طرفداران مدل‌های هاچبک را به دست آورده است. مدل مفهومی کای، نمایانگر رویکرد جدید طراحی در نسل جدید محصولات مزدا خواهد بود.

Mazda kai

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این هاچبک زیبا منتشر نشده است؛ اما می‌دانیم که کای به پیشرانه‌ی نسل جدید اسکای‎اکتیو X مجهز خواهد بود؛ این پیشرانه اولین نوع از موتور تراکمی-اشتعالی بازار خواهد بود. تیم مهندسی مزدا معتقد است که این پیشرانه، با تولید ۱۰ تا ۳۰ درصد گشتاور بیشتر، ۲۰ تا ۳۰ درصد کارایی بهتری ارائه می‌دهد. خودروی مفهومی کای، بر اساس برنامه‌ی طراحی مزدا موسوم به KODO طراحی شده است؛ مقامات مزدا، طراحی کای را «بیان پخته‌تر» حاصل از KODO معرفی کرده‌اند.

Mazda kai
Mazda kai
Mazda kai
Mazda kai
Mazda kai
Mazda kai
Mazda kai
Mazda kai

با نگاه به طراحی کای، می‌توان نمای عضلانی‌تر، گلگیرهای برجسته، چراغ‌های جلوی باریک و جلوپنجره‌ی بزرگ مزدا را تشخیص داد. در نمای ملایم عقب، دیفیوزر، دو سراگزوز و چراغ‌های عقب، یادآور مدل مفهومی RX ویژن هستند. در نمای کابین کای، طرح ساده و بدون هرگونه شلوغی را شاهد هستیم که به نمای داخلی مدل مفهومی ویژن کوپه (Vision Coupe) شباهت دارد. دسته‌ای از عقربه‌ها و نمایشگرهای مختلف در جلوی راننده قرار دارد؛ دسته‌دنده با یک طرح ساده در کنسول مرکزی دیده می‌شود و سیستم فرمان مرکزی و صوتی نیز در داشبورد باریک قرار داده شده است.

Mazda kai

تیم مهندسی مزدا با معرفی مدل مفهومی کای از وجود تجربه‌ی سواری راحت و بی‌صدا به همراه عملکرد قابل قبول، در محصولات آینده‌ خبر می‌دهد. مزدا ۳ که مدل مفهومی کای طراحی و ابعادی نزدیک به آن دارد، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین محصولات مزدا در بازار است. اگر ویژگی‌ها و خصوصیات مدل مفهومی کای در نسل بعدی مزدا ۳ استفاده شود، بدون شک مزدا ۳ جدید، یکی از مورد انتظارترین محصولات آینده‌ی این شرکت ژاپنی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات