iOS 7.1 به زودی با سرویس بهبود یافته مدیریت دستگاه‌ و چند قابلیت امنیتی و مدیریتی جدید دیگر عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل تا کنون 5 نسخه بتا از iOS 7.1 را برای توسعه‌دهندگان ارائه کرده است و انتظار می‌رود نسخه نهایی این بروزرسانی در ماه آینده یعنی حدودا 25 اسفندماه در دسترس عموم قرار گیرد. این نسخه بزرگترین بروزرسانی برای سیستم‌عامل اپل از زمان معرفی iOS 7 در پاییز گذشته تا کنون خواهد بود و بهبودهای جدیدی را با خود به همراه خواهد داشت.
تبلیغات

 اینکه بهبودهای جدید دقیقا شامل چه مواردی می‌شود هنوز واضح نیست؛ تا کنون اصلاحات کوچکی را در بخش‌های رابط کاربری و عملکرد کلی نسخه‌های بتا شاهد بوده‌ایم ولی خبری از ویژگی‌های جدید در این میان نبوده است. یک گزارش جدید مدعی است که نسخه 7.1 مجموعه‌ای از ابزارهای مدیریت دستگاه موبایل را به همراه خود وارد دستگاه‌های کاربران خواهد کرد.اپل اینسایدر در این خصوص می‌گوید:

یک منبع تایید نشده به AppleInsider گفته است که اپل در حال کار با تعدادی تولیدکننده منتخب مدیریت دستگاه موبایل و مشتریان سازمانی است تا از این طریق، استقرار مدیریت دستگاه سیستم‌عامل iOS را بهبود بخشد. گفته می‌شود که این بهبودها قرار است بعنوان بخشی از iOS 7.1 در تاریخ 15 مارس عرضه شوند. اگرچه تنها اطلاعات مبهمی در خصوص این انتشار در دست ما قرار گرفته است اما این شخص اطلاعات پیوسته‌ای را در خصوص ابتکارات استقرار انبوه دستگاه‌های اپل که شامل ویژگی‌هایی که تا کنون مشاهده نشده را ارائه کرده است.

مدیریت دستگاه‌های موبایل (MDM) عبارت است از خدماتی که از طریق شبکه مخابراتی در خصوص امنیت، ارائه نرم‌افزار، ارسال پیکربندی و داده‌های گوناگون به دستگاه‌ها ارائه می‌گردد و در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های پشتیبانی و ریسک‌های تجاری خواهد شد.

این ویژگی‌ها که با عنوان «هرگز دیده نشده» معرفی شده‌اند شامل سیستمی می‌گردند که از طریق آن نهادهای آموزشی و دولتی قادر خواهند بود دستگاه‌های موبایل مشتریان خود را از راه دور آماده نموده، نصب اپلیکیشن‌ها را کنترل کنند، پروفایل‌ها را تنظیم کرده، سایت‌های بخصوصی را مسدود نموده یا حتی دوربین دستگاه را خاموش کنند. همچنین گفته می‌شود که iOS 7.1 مشکل سابق را که باعث می‌شد دانش‌آموزان بتوانند محدودیت‌ تبلت‌هایی که به منظور اهداف آموزشی در اختیار آنان قرار گرفته بود را از بین ببرند، حل نموده است. این مساله طی پاییز گذشته در سرخط خبرها قرار گرفته بود و صدماتی را به برنامه‌های تجاری اپل با محوریت آموزش وارد کرد.

در کنار بهبودهای مذکور و این قابلیت جدید، انتظار می‌رود iOS 7.1 سرویس iOS in Car را نیز که مدت‌ها است منتظر آن هستیم با خود به خودروها بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات