میانگین قیمت تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی نصف میانگین قیمت آیفون‌های اپل است

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا با شنیدن این مطلب که میانگین قیمت تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی از آیفون‌های اپل ارزان‌تر است متعجب نخواهید شد، اما اطلاع از افزایش فاصله‌ی قیمتی تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی با آیفون‌های اپل کمی حیرت‌انگیز است.
تبلیغات

درسال 2013، میانگین قیمت تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی به 279 دلار کاهش یافت در حالی که میانگین قیمت انواع نسخه‌های آیفون قیمتی برابر 650 دلار داشت. لازم به‌ذکر است که این قیمت‌ها با احتساب مبالغ مربوط به نسخه‌های غیرقراردادی سنجیده شده است.

در سال‌های اخیر شاهد کاهش فراوانی در میانگین تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی بودیم. تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی در سال‌های 2010، 2011، 2012 و 2013 به ترتیب میانگین قیمتی برابر 441، 380، 320 و 276 دلار داشته‌اند. مطمئنا قیمت پایین تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که منجر به گسترش نفوذ و بازار‌های این اکوسیستم شده است، یعنی قیمت پایین رغبت بالایی را در کاربران برای خرید تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی ایجاد خواهد کرد.

آیفون‌های اپل نیز شاهد کاهش قیمت در سال‌های اخیر بوده‌اند، اما تفاوت محصولات اپل با اندرویدی‌ها سرعت پایین کاهش قیمت این محصولات است. آیفون در سه سال اخیر به ترتیب دارای میانگین قیمت 710، 686 و 650 دلار برای سال‌های 2011، 2012 و 2013 بوده است.

iPhoneAndroidInt

اما نکته‌ی مورد نظر زمانی جلب توجه می‌کند که میانگین کاهش قیمت تلفن‌های هوشمند این دو پلتفرم را در نموداری کنار یکدیگر قرار داده و با هم مقایسه کنیم. در بازار‌های سطح اول مربوط به پرچمداران بازار، اپل با آیفون به تک‌تازی می‌پردازد، در حالی که اندروید سهم بیشتر بازار را به‌دلیل قیمت پایین تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی به خود اختصاص داده است. در واقع اپل با فروش‌ تلفن‌های‌هوشمند خود حاشیه سود خوبی را برای خود ایجاد کرده است، در حالی که اندروید سهم عمده‌ی بازار و در واقع کنترل بازار را در دست دارد. به‌نظر شما کدامیک از استراتژی‌های مذکور برای یک کمپانی بهتر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات