سامسونگ و سیسکو برای استفاده از پتنت یکدیگر به توافق رسیدند

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
گویا اخیرا همه‌ی کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری از جنگ‌های پتنتی و شرکت‌های موسوم به پتنت‌ ترول‌ها به ستوه آمده‌اند، از‌این‌رو شاهد منعقد شدن توافق‌های پتنتی بین کمپانی‌های نام‌آشنایی هستیم که اجازه‌ی استفاده از فناوری‌های تحت گواهی خود را به یکدیگر می‌دهند. یکی از آخرین توافقات حاصل شده مربوط به دو کمپانی سامسونگ و سیسکو است.
تبلیغات

پیش از این نیز سامسونگ قراردادی 10 ساله را با گوگل مبنی بر امکان استفاده از پتنت‌های یکدیگر منعقد کرده بود، حال در آخرین اقدام کمپانی کره‌ای قراردادی مشابه را با سیسکو، کمپانی تولیدکننده‌ی تجهیزات شبکه به امضا رسانده است که براساس آن این دو کمپانی یکدیگر را به‌موجب استفاده از پتنت‌های همدیگر تحت تعقیب قرار نخواهند داد. این توافق امکان استفاده از فناوری‌های کنونی و پتنت‌های ثبت شده در طول مدت قرارداد را در اختیار طرفین توافق قرار می‌دهد. شاید یکی از اولین موارد مثبتی که با حصول این توافق به ذهن علاقمندان به دنیای فناوری خطور کند، عدم ایجاد پرونده‌های پتنتی جدید خواهد بود، اما می‌توان امکان استفاده از پتنت‌های یکدیگر را منجر به ایجاد ابزار‌های جدید و خلاقانه‌ای عنوان کرد که بدون ترس و درگیری حاصل از مورد استفاده قراردادن پتنت‌ها به بازار عرضه خواهند شد.

دن‌لانگ، قائم‌مقام مالکیت معنوی کمپانی سیسکو در این مورد چنین اظهار نظر می‌کند:

امروزه نوآوری و ارائه‌ی محصولات خلاقانه به شدت تحت تاثیر فشارهای حاصل از اختصاصی کردن فناوری قرار گرفته است. با امضای این توافق مابین کمپانی‌های سیسکو و سامسونگ، این دو کمپانی قدم‌های حساسی را در جهت تولید محصولات خلاقانه به‌طور آزاد و بدون هراس از درگیری‌های قضایی برداشته‌اند.

مطمئنا حصول چنین توافقاتی منجر به تولید محصولات بهتر خواهد شد که نهایتا به نفع کاربران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات