عدم ارائه آفیس مایکروسافت برای آیپد، سالانه هزینه‌ای 2.5 میلیارد دلاری برای مایکروسافت در پی دارد

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به تازگی مدیرعامل جدید خود را به دنیا معرفی کرده است. اما اکنون استایا نادلا چه اقدامی در راستای بهبود وضعیت مایکروسافت در دنیای موبایل می‌تواند انجام دهد؟در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تحلیل‌های ارائه شده برای ادامه حرکت مایکروسافت و سودی که این شرکت می‌تواند از اکوسیستم رقیب داشته باشد.
تبلیغات

با وجود اینکه 90 سیستم از 100 سیستم PC، ویندوز مایکروسافت را اجرا می‌کنند، تنها 4 گوشی از 100 گوشی موبایل دنیا از ویندوزفون مایکروسافت بهره می‌برند و این آمار در خصوص تبلت‌ها حتی تا همین میزان هم نمی‌تواند مایکروسافت را امیدوار نماید. البته بحثی نیست که این پلتفرم طی سال 2013 توانست جایگاهی را برای خود دست و پا کند. اولین عامل، توانایی بالای گوشی‌های رده بالای ویندوز فون در تصویربرداری با شرایط نور پایین بود که باعث رشد این اکوسیستم شد و پس از آن، توانایی‌ها و قیمت مناسب مدل‌هایی نظیر لومیا 520 بود که بخشی از سهم بازار ابزارهای موبایل در بازارهای در حال توسعه و نیز ایالت متحده را در دست ردموندی‌ها قرار داد.

دیو اسمیت، یک تحلیلگر گارتنر، در پاسخ به سئوالی در خصوص پیشنهاد و توصیه او به نادلا بعنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت گفت:

من به او توصیه می‌کنم که نگاه تازه‌ای به موبایل داشته و یا شخصی را که در درک و فهم این فضا، پر استعداد باشد به کار گیرد.

اما بسیاری از تحلیلگران وال‌استریت معتقد هستند که مایکروسافت با خرید تجارت دستگاه‌ها و خدمات نوکیا، اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده است. این معامله در مراحل نهایی خود قرار دارد؛ اما همچنان می‌توان در آن تجدید نظر کرد. منتقدان معتقد هستند مایکروسافت باید بخش سخت‌افزار را رها کرده و به تمرکز بر روی نرم‌افزار بپردازد. یکی از تحلیلگران معتقد است که مایکروسافت با خارج نگاه‌داشتن مجموعه آفیس خود از دستگاه‌های آیپد، در حال از دست دادن درآمد اضافی 2.5 میلیارد دلاری در سال است. مایکروسافت معتقد است که با عدم ارائه آفیس برای سیستم‌عامل رقیب، خواهد توانست تقاضا را برای دستگاه‌های سرفیس خود افزایش داده و کاربران تجاری نیازمند به این مجموعه را به سمت اکوسیستم خود جذب نماید. مایکروسافت برای رسیدن به سود اضافی مذکور، مجبور نخواهد بود بخش سخت‌افزار را رها کند؛ اما سئوال اصلی اینجا است که آیا سرفیس مایکروسافت هرگز خواهد توانست سهم قابل توجهی را از آیپدهای اپل برباید؟ تحلیلگر و مدیر Rutberg & Co می‌گوید:

نادلا انتخاب صحیحی برای هدایت مایکروسافت بصورت عاقلانه و ادامه‌ی قدرت بخشیدن به این شرکت است. آنچه از آن اطلاع نداریم این است که آیا نادلا تلاش موفقی در خصوص تقویت و استقرار بخش مصرفی و یا بخش موبایل خواهد نمود؟ بخش موبایل در پس‌زمینه‌ی سوابق نادلا، یک جای خالی محسوب می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات