ساخت اولین موزیک پلیر آموزشی جهان

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
نرم افزار آیریس موزیک پلیر اولین پخش کننده‌ی آموزشی زبان از طریق موزیک در جهان است که با ظاهری زیبا، قابلیت‌های جالب و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در این نرم افزار کاربر تنها با انتخاب موزیک‌های خود می‌تواند همراه با لذت بردن از شنیدن آن ها، زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کند.
تبلیغات

از مهمترین قابلیت‌های نرم افزار آیریس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • - تشخیص خودکار نام آهنگ و خواننده
  • - دریافت خودکار متن آهنگ و عکس آلبوم
  • - ترجمه‌ی کلمات متن آهنگ
  • - ترسیم ساختار گرامری جملات آهنگ‌ها (Chomsky Tree)
  • - تلفظ کلمات و جملات

در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم:

2iris

تشخیص خودکار نام آهنگ، خواننده و دریافت خودکار متن آهنگ و عکس آلبوم

3iris

دسترسی به جامع‌ترین بانک متن (Lyrics) و اثر انگشت آهنگ‌ها به صورت کاملا رایگان. در این بخش تنها با انتخاب آهنگ، نرم افزار به صورت خودکار در مرحله‌ی اول، 30 ثانیه از آهنگ شما را جدا کرده و از روی این 30 ثانیه یک اثر انگشت منحصر به فرد از آهنگ شما تولید می کند. سپس این اثر انگشت را به سرور برای مطابقت دادن و هویت سنجی ارسال نموده و در صورت منطبق شدن این اثر انگشت با موردی در بانک داده‌ها در سرور، نام و مشخصات آهنگ شناسایی شده و برای نرم افزار فرستاده می‌شود. پس از آن نرم افزار از طریق این اطلاعات اقدام به جستجو در بانک عکس‌ها و متن ترانه‌ها نموده، عکس آلبوم و متن آهنگ (Lyrics) را برای شما از اینترنت گرفته و به نمایش در می‌آورد. در صورت یافت نشدن موردی منطبق بر اثر انگشت ارسالی، نرم افزار از اطلاعات درون خود آهنگ برای جستجو در بانک عکس‌ها و متن‌های خود مورد استفاده خواهد نمود، همچنین خود شما نیز می‌توانید در بانک Lyrics نرم افزار به دنبال آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود بگردید، در این بخش می‌توانید جستجوی خود را علاوه بر نام خواننده و نام آهنگ، بر اساس متن ترانه نیز انجام دهید، کافی است چند کلمه از متن آهنگ مورد علاقه ی خود را بدانید.

4iris

ترسیم ساختار گرامری جملات آهنگ ها (Chomsky Tree)

5iris

در این قابلیت تنها با زدن یک دکمه، نرم افزار بصورت هوشمند ساختار گرامری (چامسکی) جمله‌ی مورد نظر در آهنگ را برای کاربر ترسیم نموده و به درک نقش هر کلمه در جمله (به عنوان مثال: فعل، فاعل، صفت، قید و... ) کمک خواهد کرد.

یکی از سؤالات بسیار مهمی که ذهن اکثر زبان‌شناسان را به خود مشغول کرده این است که " کودکان وقتی که زبان می‌آموزند چه چیزی را یاد می گیرند؟ " یکی از کسانی که در این زمینه مطالعات بسیاری انجام داد چامسکی بود. نظریات چامسکی انقلابی در رشته زبان‌شناسی به وجود آورد. او معتقد است اصول و خصوصیات زبان در انسان ذاتی و «به طور ارثی برنامه‌ریزی شده» است و محیط پیرامون کودک تنها نقش محرک را برای یادگیری زبان مادری ایفا می‌کند. کودک مجموعه محدودی از اطلاعات را از محیط زبانی خویش می‌گیرد و خود قادر است ترکیبات جدیدی بسازد. نظریه‌پردازان پیش‌تر معتقد بودند زبان مادری تنها از راه شنیدن گفتار اطرافیان و به صورت اکتسابی وارد مغز کودک می‌شود، از گفته‌های اوست که: «زبان آیینه فکر است». در اصل این ایده که زبان می‌تواند بازتاب دهنده‌ی تمام نمایی از شخصیت و حالات درونی شخص باشد، ایده چامسکی است. بحال در این نرم افزار برای کمک به کاربر در جهت درک هرچه بهتر مفهوم جملات در امر ترجمه، این امکان قرارداده شده تا ساختار گرامری جمله مورد نظر را  منطبق بر ساختار چامسکی مشاهده نماید.

ترجمه‌ی همزمان (iCursor) و تلفظ کلمات و جملات

6iris

در نرم افزار آیریس موزیک پلیر برای کاربران این امکان فراهم شده که با کلیک بر روی هر کلمه، عبارت یا اصطلاح، معنی انگلیسی یا فارسی آن ها را در کلیه دیکشنری‌های معتبر دنیا به صورت آنلاین مشاهده نمایند. همچنین کاربر می تواند با بردن نشانگر ماوس بر روی هر کلمه یا جمله و کلیک بر روی دکمه‌ی تلفظ، تلفظ انسان گونه‌ی آن کلمه یا جمله را با لهجه‌های متفاوت شنیده و قدرت شنیداری خود را تقویت نماید.

وبسایت شرکت تولید کننده لینک صفحه ی دانلود (رایگان)

سایر امکانات نرم افزار:

7iris

پایان رپورتاژ آگهی/

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات