رکورد جدید سامسونگ با فروش حدود ۸۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند درسه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز صبح، اپل گزارش مربوط به عمکرد مالی این شرکت در فصل پایانی سال ۲۰۱۳  را منتشر کرد و خبر از رکورد تازه فروش ۵۱ میلیون دستگاه آیفون در این فاصله زمانی داد. حال موسسه Strategy Analytics گزارش نموده که سامسونگ در همین فاصله زمانی ۸۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند، به فروش رسانده است.
تبلیغات

براساس گزارش Strategy Analytics این کمپانی کره‌ای رتبه ۱ بازار تلفن هوشمند امریکا را در این فاصله زمانی حفظ نموده و علاوه برآن سهم بازار جهانی این شرکت نیز ۲۹.۶ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بازار جهانی اپل ۱۷.۶ درصد کوچک‌تر شده است.

با وجود اینکه اپل نسبت به سال گذشته آیفون‌های بیشتری را به فروش رسانده، اما افزایش میزان عرضه تلفن‌های هوشمند میان رده و ارزان قیمت باعث شده است تا سهم بازار اپل نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یابد. تولیدکنندگان چینی بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته‌اند و به عنوان مثال هواوی در همین فاصله زمانی ۱۶.۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسانده که معادل سهم ۵.۷ درصدی این شرکت از بازار تلفن‌های هوشمند است. هواوی با این میزان فروش در رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند دنیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ جای گرفته است.

در مجموع سال ۲۰۱۳ نیز سامسونگ توانسته ۳۲ درصد از سهم کل بازار را در اختیار گرفته و ۳۱۹.۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را به فروش برساند. این در حالی است که اپل در سال گذشته ۱۵۳.۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده و ۱۵.۵ درصد از این بازار را در اختیار داشته است. جالب است بدانید تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۳ حدود ۹۹۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسیده باشد که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد ۴۱ درصدی داشته است.

در انتهای این گزارش آماده است که شرکت‌هایی همچون ال‌جی، هواوی و لنوو هر کدام در حال افزایش سهم بازار خود و ارایه تلفن‌های هوشمند بیشتر با نرخ دو برابر رشد صنعت موبایل هستند و همین عامل باعث شده است تا سامسونگ و اپل رقبای جدی تازه‌ای پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات