تماشا کنید: ویدئوی کمتر نمایش داده شده از مراسم معرفی مکینتاش در گردهمایی جامعه‌ی کامپیوتر بوستون

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سال‌های دهه‌ی هشتاد میلادی برای اپل، حکم قدم‌های اول برای رهنمون شدن به سوی موفقیت را دارد. استیو جابز با سری پر سودا که ملغمه‌ای از منش زندگی در مکتب ذن، تکامل‌گرایی بی حد‌و‌حصر و روحی عصیان‌گر است، پا در عرصه‌ی فناوری گذارد و بزرگان این صنعت همچون بیگ بلو را با آگهی ویدئویی 1984 به سخره گرفت. مکینتاش یکی از اولین محصولاتی است که استیو جایز با نوید آزادی کاربران با برند اپل به بازار عرضه کرده است. در ادامه ویدئویی کمتر دیده شده از معرفی این محصول را تقدیم حضور می‌کنیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

در 24 ژانویه 1984، استیوجابز برای اولین بار مکینتاش را در گردهمایی سها‌مداران اپل در سالن فلینت کوپرتینو، معرفی کرد. وی یک هفته‌ی بعد نیز یکبار دیگر محصول انقلابی اپل را به‌روی صحنه برد. اما این محصول، این بار نه برای سهامداران و سرمایه‌گزاران اپل، بلکه برای علاقمندان در نشست عمومی ماهیانه جامعه‌ی کامپیوتر بوستون به نمایش گذاشته شد.

فیلم مراسم معرفی دوم که در بوستون برگزار شد، کمتر از نمونه‌ی اول به نمایش درآمده است؛ در حالی که کیفیت ثبت تصاویر در آن بالاتر از مراسم اول است.

مراسم معرفی در گردهمایی جامعه‌ی کامپیوتر بوستون، به‌طول 90 دقیقه برگزار شده که همانطور که ذکر شد، کمتر از مراسم اول به نمایش درآمده است. خبرنگار مجله‌ی تایم، هری‌ مک‌کرکن، نوار ویدئوی اصلی این مراسم را که در اختیار یک مجموعه‌دار نوارهای ویدئویی قرار داشت، به‌دست آورده است.

مک‌کرکن در این‌باره چنین می‌گوید:

خوشبختانه کیفیت این ویدئو از ویدئو‌هایی که در مراسم معرفی مکینتاش برای سهام‌داران نمایش داده شده است، بسیار بیشتر است. در مراسم معرفی مکینتاش در بوستون، از چند ویدئو برای فیلم‌برداری مراسم بهره برده شده است که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویری بهتر در زوایای مختلف و در نتیجه مشاهده‌ی مراسم با جزئیات بیشتری است.این ویدئو، نسخه‌ای از تصاویر ثبت شده است که هم اکنون در اختیار موزه‌ی تاریخ کامپیوتر قرار دارد؛ با این تفاوت که در آن برخی صحنه‌ها تغییر کرده است. اسلاید‌های مورد استفاده توسط استیوجابز دقیقا نمونه‌هایی است که در مراسم رونمایی از مکینتاش برای سهامداران نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه می‌توانید این ویدئو را به نظاره بنشینید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل به آرمان‌های خود رد ارائه‌ی محصولات بی‌بدیل دست یافته است؟ شما فعالیت این کمپانی را پس از سی‌سال از ارائه‌ی اولین محصول چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات