مایکروسافت از HTC می‌خواهد تا ویندوز فون را برروی تلفن‌های اندرویدی نصب کند

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت، این پرسش در ذهن همه نقش بست که چه بر سر دیگر تولیدکنندگان ابزارهای ویندوز فونی خواهد آمد. ردموندی‌ها برای جلب توجه این تولیدکنندگان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا به خرید لایسنس استفاده از ویندوز فون ادامه دهند. در همین راستا بلومبرگ گزارش کرده که مایکروسافت یک پیشنهاد ویژه را به HTC داده است.
تبلیغات

پس از نوکیا، شرکت HTC بزرگ‌ترین شریک تجاری مایکروسافت در پلتفرم ویندوز فون به شمار می‌رود. این کمپانی با معرفی دو محصول از سری 8 خود وارد رقابت با ابزارهای ویندوز فونی شد، اما آن‌ها هرگز به اندازه ابزارهای اندرویدی HTC فروش نداشتند.

بلومبرگ گزارش کرده که ماه گذشته مایکروسافت از HTC درخواست کرده تا سیستم عامل ویندوز فون را به عنوان یک «گزینه مجزا» برای تلفن‌های اندرویدی‌اش ارائه کند. علاوه براین ردموندی‌ها پیشنهاد کاهش یا حتی حذف هزینه گواهی استفاده از ویندوز فون را به HTC داده‌اند.

صحبت‌های بین HTC و مایکروسافت در مراحل اولیه است، هنوز مشخص نیست که مکانیزیم مورد نظر مایکروسافت دقیقا به چه شکل خواهد بود. حتی هنوز مشخص نیست که منظور مایکروسافت ارائه تلفن با هر دو سیستم عامل اندروید و ویندوز فون بصورت همزمان است یا قابلیتی است که کاربر بتواند ویندوز فون را جایگزین اندروید کند. حالت دیگر نیز محتمل است، ارائه ابزارهای ویندوز فونی با سخت افزار مشابه محصول اندرویدی؛ مثلا تلفن HTC One با سیستم عامل ویندوز فون روانه بازار شود.

به نظر می‌رسد، مایکروسافت در فروش گواهی استفاده از ویندوز فون به شرکت‌های دیگر به مشکل بر خورده است و تولیدکنندگان حاضر به پرداخت مبلغ در نظر گرفته شده برای استفاده از سیستم عاملی که هنوز آنطور که باید و شاید در دل کاربران جا باز نکرده، نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات