آیفون طلایی بیش از پیش بینی اپل مورد استقبال قرار گرفت

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از دلایلی که اپل عرضه آیفون طلایی را به تعویق انداخته بود، دست کم گرفتن میزان علاقه کاربران به این رنگ بود. باید توجه کرد که اگرچه رنگ طلایی در بسیاری از کشورها مورد علاقه و توجه مردم است ولی این علاقه در کشورهای جنوب شرق آسیا (به بازار بزرگ چین فکر کنید) بسیار بیشتر است.
تبلیغات

شاهد این مدعا فروشگاه اپل در خیابان 5ام نیویورک است که هم اکنون صف عظیمی از علاقه مندان – که بسیاری از آن‌ها نیز آسیایی هستند- برای خرید آیفون جدید انتظار می‌کشند.

به گزارش وا استریت ژورنال، امروز صبح تنها آیفون‌های مشکی در چین به فروش می‌رسیدند. به گفته‌ی یکی از کارکنان فروشگاه اپل در پکن، خریداران بیشتر به دنبال آیفون 5S هستند چراکه این اولین آیفون طلایی است که به بازارعرضه می‌شود. گویا کاربران بیشتر از محتویات دستگاه به طلایی بودن و زیبایی آن توجه می‌کنند. ظاهرا این تب طلایی شدن به کره هم رسیده و در آن جا هم اکثر کاربران به دنبال خرید آیفون طلایی هستند.

با این حجم عظیم خریداران طبیعی است که یک روزه تمامی آیفون‌های آسیایی به فروش رفته اند. در استرالیا، هنگ کنگ و سنگاپور نیز اوضاع مشابه است و کمبود آیفون‌های طلایی به چشم می‌خورد. این کمبود نشان از این دارد که اپل در پیش بینی اقبال خریداران نسبت به رنگ طلایی اشتباه کرده است. اما بیایید از دیگر سو نیز نگاهی به این موضوع بیاندازیم. به نظر شما راهی بهتر ازاین برای فروش یک محصول (آن هم با حاشیه سود اپلی!) وجود دارد؟ جنونی همگانی را به جان خریداران بیاندازید تا برای خریدن محصولی که تنها افراد کمی شانس خریدن آن را دارند سر و دست بشکنند.

ضمنا توجه کنید که از امروز ما دو دسته خریدار اپلی داریم، دسته‌ی طلایی‌ها و دسته‌ی پلاستیکی! شاید هدف اپل از این عرضه‌ی پایین تشویق خریداران به سمت آیفون 5C باشد. آیفونی که عرضه‌ی آن هزینه‌ی تولید پایین تر (ریسک پایین تر) و امکان توسعه‌ی بالاتری دارد.

اگر قرار باشد آیفون 5s را تهیه کنید کدامیک از سه رنگ، طلایی، مشکی یا سفید را انتخاب خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات