پشتیبانی از کنترلر‌های بازی در iOS 7، رسما توسط اپل تایید شد

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر به خاطر داشته باشید، خرداد‌ماه امسال در زومیت نوشتیم که اپل قصد دارد در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل همراه خود، iOS، از کنترلر‌های بازی برای استفاده در گجت‌های هوشمند خود، پشتیبانی می‌کند. این خبر امروز به صورت غیر مستقیم توسط اپل تایید شد.
تبلیغات

هر روز بر میزان خبرهای خوش پیرامون iOS 7، افزوده می‌شود. اکنون که تنها 48 ساعت تا عرضه رسمی iOS 7 باقی مانده، مشخص شده که اپل در این سیستم عامل، به طور رسمی از کنترلر‌های بازی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

چند ماه قبل، خبر همکاری نزدیک کمپانی اپل با دو کمپانی لاجیتک (یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های سازنده تجهیزات مخصوص بازی) و MOGA منتشر شد. چندی پس از آن بود که تصویریک کنترلر بازی مخصوص آیفون منتشر شد که در ادامه می‌توانید آن‌را ملاحظه نمایید:

ios-7-gamepad-prototype

البته، پشتیبانی از کنترلرهای بازی در iOS، تنها ویژگی این سیستم عامل نیست. همان‌طور که مطلع هستید، آیفون 5S مجهز به پردازنده 64 بیتی است که همین ویژگی باعث شده است تا عملکرد این پردازنده در انجام امور گرافیکی تا حد چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

به نظر می‌رسد که اپل سعی دارد یک چرخه جدید در محصولات خود ایجاد نماید. پشتیبانی از کنترلر‌های بازی، استفاده از پردازنده 64 بیتی و معرفی تلویزیون هوشمند، همگی گویای این موضوع هستند که سران کوپرتینو سعی دارند تا نبض بازار بازی و سرگرمی را به دست بگیرند.

حال باید دید که آیا اپل می‌تواند در انجام این عمل سخت و پیچیده موفق شود یا خیر؟

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات