در مراسم معرفی آیفون جدید منتظر چه چیزهایی باشیم؟

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
روز سه شنبه، اپل با معرفی آیفون 5S و آیفون 5C اتفاق بزرگی را در تاریخ این شرکت پر فراز و نشیب رقم خواهد زد هرچند که بعید است این دو تلفن‌ هوشمند، تنها محصولات جدید اپل برای امسال باشند. در این مقاله به پیش بینی آنچه که در روز سه شنبه اتفاق خواهد افتاد می‌پردازیم.
تبلیغات

در زمانی که تیم کوک (مدیر عامل اپل) جانشین رهبر فقید اپل استیو جابز بزرگ شده است اپل کاری را انجام خواهد داد که تا به حال انجام نداده است: معرفی دو آیفون به طور همزمان!

آیفون 5S

آیفون 5S مطابق رویه‌ی معمول اپل تنها یک بروزرسانی خواهد بود و ما شاهد یک گوشی جدید نخواهیم بود. چیزی که انتظار می‌رود ببیینیم پرداخت فلزی متفاوت بدنه و با توجه به اینکه S مخفف Smarter نیز هست، پردازنده قوی تری را نیز خواهیم داشت.

iphone-5S

شایعه قوی دیگری نیز که در مورد 5S وجود دارد، برخوردی آن از حسگر اثر انگشت است. اگر این شایعات به حقیقت بپیوندند احتمالا بزرگترین تغییر امنیتی را در محصولات همراه شاهد خواهیم بود. در واقع با توجه به پیشرفت‌های امنیتی که تا به حال شاهد آن بودیم استفاده از ویژگی‌های بیومتریک – همچون اثر انگشت یا شبکیه چشم – جزو امن‌ترین و البته کم هزینه‌ترین روش‌های شناسایی محسوب می‌شوند. ضمنا باید توجه داشته باشید که اضافه شدن این حسگر با سری S آیفون‌ها نوعی حربه‌ی مهندسی نیز به شمار می‌روند، در حقیقت این حسگرهای بیومتریک به سطح امنیتی بالایی از CPUها هم نیاز دارند تا بتوانند کلیدهای رمزنگاری را برای حسگر اثرانگشت ذخیره کنند.

همچنین بهبودهایی نیز در بخش عکس‌برداری 5S انتظار می‌رود. علاوه بر بهره‌مندی از حسگر قوی تر (احتمالا 13 مگا پیکسلی)، به احتمال زیاد دوربین به فلش دوتایی LED نیز مجهز می‌شود. در صورتی که مطابق برخی پیش بینی‌ها دوربین از دو فلش با رنگ‌های متفاوت بهره ببرد، کیفیت عکس‌ها نیز بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

آیفون 5C

شایعات پیرامون آیفون 5C نیز بیشتر به معرفی اولین آیفون ارزان قیمت اشاره دارند. ضمنا انتظار می‌رود که اپل 5C را در رنگ‌های متفاوتی عرضه کند. تنها تفاوت این آیفون با آیفون‌های قبلی در بدنه آن خواهد بود و سایر مشخصات آن، کاملا مشابه با آیفون فلزی قبلی، یعنی آیفون 5 خواهد بود.

Apple-iPhone-5C-03-1024x682

اگر خوش شانس باشیم و شایعات قیمتی درست باشند، اپل این آیفون را با قیمتی حدود ۳۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

با این همه سوالی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد این است که چرا اپل باید از خیر حاشیه سود محصولات کلاس بالا بگذرد و به سراغ بازارهای با بودجه پایین بیاید؟ پاسخی که می‌توان به این پرسش داد این است که اپل این آیفون را به بازار چین و کشورهای درحال توسعه عرضه می‌کند چرا که کشورهای درحال توسعه بازارهای بالقوه‌ای را برای فروش این دست گوشی‌ها دارا هستند.

تلویزیون اپل

به گفته یکی از تحلیل‌گران فناوری به نام Christina Warren که هفته‌های زیادی را صرف مطالعه سیستم عامل جدید اپل iOS 7 کرده است، iOS 7 ویژگی‌های جدیدی را برای تلویزیون اپل در خود جای داده است. توجه کنید که در اینجا ما در مورد نمایشگر HD اپل سخن نمی‌گوییم بلکه منظور ما همان جعبه‌ی کوچک و جمع و جوری است (Apple TV) که تاکنون هم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

AppleTV 2nd Generation

به روزرسانی‌هایی که در تلویزیون اپل انتظار می‌روند در درجه‌ی اول تغییر ظاهر رابط کاربری برای هرچه شبیه‌تر شدن آن به ظاهر مینیمالیستی iOS 7 خواهد بود. ضمنا از آنجایی که اپل دو سالی هست که تغییری در سخت افزار تلویزیونش نداده، به احتمال زیاد سخت افزار نیز به طور اساسی تغییر خواهد کرد.

iOS 7 و رادیوی iTunes

به لطف کنفرانس WWDC ما تاکنون چیزهای زیادی را راجع به iOS 7 می‌دانیم و تنها چیزی که تابه حال هیچ اطلاعی در موردش نداریم تاریخ دقیق عرضه‌ی آن است. همانطور که تا به حال هم شاهد آن بودیم، اپل همواره سیستم عامل جدیدش را با سخت افزاری جدید به بازار عرضه می‌کند، بنابراین سه شنبه باید منتظر iOS 7 نیز باشید.

iOS7

ضمنا می‌توان انتظار داشت که سرویس پخش موسیقی iTunes Radio نیز به همراه iOS 7 پرده برداری شود.

به روز رسانی Airport

اپل همچنین Airport را به وای فای 802.11ac مجهز خواهد کرد. استاندارد 802.11ac قادر است تا سه برابر سریع‌تر از وایرلس N کار کند و بسیاری نیز انتظار چنین بروزرسانی را از AirPort Express دارند (آیفون جدید نیز به احتمال زیاد از چنین ویژگی برخوردار خواهد بود).

گیرایی، جذابیت و شیلر!

بدون شک تیم کوک کنفرانس سه‌‌شنبه را شروع خواهد کرد و فیل شیلر – مدیر ارشد بازاریابی اپل- نیز بیشترین زمان را برای معرفی سخت افزار جدید به خود اختصاص خواهد داد. جانی ایو نیز که ریاست بخش طراحی را برعهده دارد، بنابر ترجیح همیشگی خود از صفحه نمایش به معرفی محصولات خواهد پرداخت و روی سن حاضر نخواهد شد.

در نهایت

مثل همیشه سوالات بی‌پاسخ زیادی در مورد کنفرانس اپل وجود دارد (هرچند این سوالات به لطف اخبار لو رفته دیگر به اندازه زمان حضور استیو جابز بزرگ، زیاد نیستند!). خبر خوش این است که ما تا دانستن پاسخ این سوالات تنها چند روز فاصله داریم.

side-bannersWWDC13 copy

منتظر پوشش خبری زنده زومیت از کنفرانس معرفی محصولات اپل باشید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات