«John Carmack» خالق بازی‌های Doom و ولفنشتاین به عنوان معاون ارشد فناوری به کمپانی Oculus VR می‌پیوندد

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Oculus VR دیروز طی یک نامه به مطبوعات اعلام کرد که جان کارمک، یکی از موسسین استودیوی مشهور بازی سازی id Software و مدیر و مشاور تعداد زیادی از استودیوهای بازی سازی مشهور جهان، تحت عنوان معاون ارشد فناوری به این کمپانی ملحق خواهد شد.
تبلیغات

Oculus VR نام کمپانی سازنده کلاه واقعیت مجازی است که در امر بازی کردن، مورد پسند بسیاری از علاقه مندان در سراسر جهان می‌باشد. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، مربوط به کلاه مخصوصی است که توسط همین کمپانی به بازار عرضه شده است.

اما بپردازیم به «جان کارمک». وی، سال‌ها به عنوان مشاور ارشد و پشتیبان فنی از راه دور در شرکت‌های مشهور Valve و Mojang به فعالیت پرداخته است. وی یکی از بزرگان صنعت بازی سازی از ابتدای عرضه بازی‌های 3 بعدی تاکنون می‌باشد. بر طبق یک توییت که از طرف حساب کاربری کمپانی id Software منتشر شده است، به صراحت گفته شده که کارمک قصد ندارد این شرکت را به طور کامل ترک کند و همکاری خود را با id Software ادامه خواهد داد. همچنین وی به طور همزمان به عنوان مشاور تخصصی استودیوی بازی سازی Armadillo Aerospace فعالیت خواهد کرد.

کارمک در حساب کاربری توییتر خود نوشته:

زمان کاری من اکنون به سه بخش تقسیم می‌شود. یکی برای کار در Oculus، دیگری برای id Software و در نهایت صرف دادن مشاوره به Armadillo خواهد شد. اصلا نمی‌توان زمان خالی در برنامه کاری من پیدا کرد. سرم به شدت شلوغ است.

بر طبق نوشته او، می‌توان فهمید که وی به طور همزمان در هر سه شرکت مشغول به کار خواهد شد. لازم به ذکر است که استودیوی بازی سازی id Software، اکنون روزگار سختی را سپری می‌‌کند. این استودیو در حال تکمیل فرآیند ساخت بازی Doom 4 می‌باشد تا بتواند با عرضه آن، بخشی از هزینه‌های هنگفت انجام شده را جبران نماید.

پیوستن به Oculus یک فرصت مناسب برای کارمک است تا بتواند بار دیگر تاثیری شگرف درست همانند بازی ولفنشتاین و سری بازی‌های Doom، بر صنعت بازی بگذارد.

تمامی بازی‌هایی که او به صورت مستقیم در ساخت آن‌ها حضور داشته است، همگی از لحاظ فنی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، شهره خاص و عامند. به همین دلیل حضور او در این کمپانی توسعه دهنده فناوری‌های مربوط به بازی، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن در این صنعت باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات