نزدیک به 80 درصد از تلفن‌های هوشمند عرضه شده در سه ماهه اخیر، اندرویدی بوده‌اند

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
بازار تلفن‌های هوشمند روز به روز بیشتر گسترش می‌یابد و اکو سیستم گوگل نیز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. براساس تازه‌ترین تحقیقات انجام شده توسط موسسه IDC، میزان عرضه تلفن‌های اندرویدی 73.5 درصد رشد داشته تا به میزان 187 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2013 برسد.
تبلیغات

IDC گزارش کرده که در سه ماهه دوم سال 2013 نزدیک به 79.3 درصد از تلفن‌های هوشمند عرضه شده به بازار مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل بوده‌اند.

در این موضوع نیز شکی نیست که سامسونگ بیشترین نقش را در ترویج اندروید در بازار موبایل داشته‌ است و محصولات این شرکت بیش از باقی برندهای تولیدکننده ابزارهای اندرویدی فروش داشته‌اند.

جالب است بدانید که اپل نیز سال به سال تعداد بیشتری از ابزارهای مبتنی بر iOS را روانه بازار می‌کند و در سه ماهه اخیر نیز 31.2 میلیون دستگاه ابزار مبتنی بر این سیستم عامل را عرضه کرده است. اما با این وجود سهم بازار iOS رو به کاهش بوده و در عوض اندروید رشد داشته است. این بدین معناست که بازار تلفن‌های هوشمند همچنان در حال رشد است و اکثر پلتفرم‌ها نیز در آن  رشد کرده‌اند، اما در این میان رشد اندروید به مراتب بالاتر از پلتفرم‌های دیگر بوده است.

market share

ویندوز فون حالا 3.7 درصد از بازار را به لطف فروش 8.7 میلیون دستگاه تلفن هوشمند، تحت کنترل گرفته است. بلک بری که در این فاصله زمانی در سال گذشته 11.7 درصد از بازار را در اختیار داشت، حالا تنها 2.9 درصد سهم دارد و پس از مایکروسافت در رتبه چهارم قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات