باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده رای ممنوعیت عرضه محصولات قدیمی اپل به خاک آمریکا را وتو کرد

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
دو ماه پیش بود که کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC)، رسما، فروش برخی از محصولات قدیمی‌تر اپل به بازار آمریکا را به دلیل نقض پتنت‌های سامسونگ در زمینه‌ی فناوری‌های ارتباطی ممنوع اعلام کرد. بموجب حکم این سازمان، قرار بر این بود که این ممنوعیت از همین امروز اعمال شود، البته اگر رئیس جمهور باراک اوباما، پا درمیانی نکرده و برای اولین بار بعد از 26 سال دست به ابطال حکم ITC نمی‌زد.
تبلیغات

آیپد 3G و آیپد 2 3G، و آیفون‌های 3G، 3GS، 4 و 4S عرضه شده توسط اوپراتور AT&T از جمله مواردی هستند که پیرو نقض برخی از پتنت‌های ثبت شده سامسونگ به شماره 7.706.348، که مربوط به رمزنگاری، تایین موقعیت و ارسال داده به شبکه‌های مخابراتی می‌شود، دیگر اجازه حضور یافتن در بازار بومی خود یعنی کشور آمریکا را نداشتند.

مطمئنا ممنوعیت فروش محصولات یک شرکت آمریکایی در خاک کشور خودش، امری است که مشکلات بزرگی را چه برای اقتصاد منطقه و وضعیت رقابتی بازار، چه برای ضریب نفوذ در بازارهای بومی و چه برای وضعیت مالی عمومی کشور، به وجود می‌آورد و این موضوع نه به سود دولت است، نه شرکای تجاری اپل از قبیل اپراتورهای موبایل و شرکت‌هایی چون اوراکل. بنابراین باراک اوباما هم چاره‌ای نیافت جز وتوی حکم ITC.

اپل از این تصمیم اوباما ابراز خرسندی کرده و سامسونگ هم در اقدامی قابل پیشبینی، نارضایتی خود را نشان داده و این اقدام رئیس جمهور را ناامید کننده خوانده است. البته هنوز حقوق قانونی سامسونگ محفوظ بوده و تقاضا برای موارد دیگر از جمله غرامت را در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات